Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 2025: Aston Martin

Ελλάδα 3:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 2025: Aston Martin

FORMULA 1

Από τις ομάδες της πρώτης πεντάδας του πρωταθλήματος πέρσι, η Aston Martin είναι εκείνη που έχει πιο έντονα το βλέμμα της στο 2026. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεγράψει το 2025.

Advertisement
Advertisement

Η απόκτηση του Άντριαν Νιούι, αλλά και οι προσχωρήσεις των Ενρίκο Καρντίλε και Άντι Κάουελ τον τελευταίο καιρό, έχουν προσδώσει στην Aston Martin το στάτους μια πραγματικά κορυφαίας ομάδας.

Σε συνδυασμό με τις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της ομάδας στο Σίλβερστοουν αλλά και την εξασφάλιση των PU της Honda, η ομάδα του Λόρενς Στρολ δείχνει να έχει βάλει όλα τα κομμάτια του παζλ στις θέσεις τους. Φυσικά, τα αποτελέσματα όλων των παραπάνω κινήσεων δεν γίνουν αμέσως αισθητά.

Ο Νιούι θα ξεκινήσει να συμμετέχει ενεργά στον σχεδιασμό του μονοθέσιου για το 2026 από τον Μάρτιο. Επιπλέον κάθε ομάδα που έχει αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις της χρειάζεται να περιμένει λίγο καιρό μέχρι να βελτιστοποιήσει τον τρόπο λειτουργίας τους.

Advertisement
Advertisement

Οπότε τι θα έπρεπε να περιμένει η Aston Martin για το 2025; Θα είναι η φετινή σεζόν αποκλειστικά μια χρονιά αναμονής; Ή μήπως θα γίνουμε από φέτος μάρτυρες της νέας εποχής στο Σϊλβερστοουν;

Ταυτότητα ομάδας

  • Πλήρες όνομα: Aston Martin Aramco Formula One Team
  • Ιδιοκτησία: AMR Holdings GP Limited (100%)
  • Εμπορική αξία 2024: 1,97 δισεκατομμύρια ευρώ (+52%)
  • Έδρα: Σίλβερστοουν στην Αγγλία.
  • Σασί: Aston Martin
  • Μονάδα ισχύος: Mercedes

Ιστορία

  • Ιδρυτής: Aston Martin (1959)*
  • Πρώτος αγώνας F1: GP Ολλανδίας 1959
  • Πρώτη νίκη στην F1:
  • Πρωταθλήματα κατασκευαστών:
  • Πρωταθλήματα οδηγών:
  • Νίκες:
  • Podiums: 9
  • Pole positions:
  • Ταχύτεροι γύροι: 3
  • Σύνολο βαθμών: 506
  • * Η Aston Martin είχε συμμετάσχει μερικώς και στις σεζόν του 1959 και του 1960 χωρίς κάποια ιδιαίτερη διάκριση. Η πρώτη της πλήρης σεζόν ήταν εκείνη του 2021 με ιδιοκτήτη τον Λόρενς Στρολ.

Σημαντικότερα στελέχη

  • Πρόεδρος: Λόρενς Στρολ
  • Εκτελεστικός τεχνικός συνέταιρος: Άντριαν Νιούι
  • Διευθύνων σύμβουλος (CEO): Άντι Κάουελ
  • Επικεφαλής: Άντι Κάουελ
  • Τεχνικός διευθυντής: Ενρίκο Καρντίλε
  • Επικεφαλής τμημάτων: Μάικ Κρακ (επιχειρήσεων πίστας), Μπομπ Μπελ (εκτελεστικός τεχνικός διευθυντής), Λούκα Φουρμπάτο (μηχανολογίας), Τομ ΜακΚάλαφ (επιδόσεων)
  • Υπεύθυνος Στρατηγικής: Πίτερ Χολ (2023)
  • Οδηγοί: Φερνάντο Αλόνσο (#14), Λανς Στρολ (#18)
  • Εφεδρικοί οδηγοί: Φελίπε Ντρούγκοβιτς (IMSA), Στόφελ Φαντούρν (Formula E), Τίνα Χάουσμαν (F1 academy), Τζακ Κρόφορντ (F2) .

Ο στόχος του 2025

Η Aston Martin έχει την τύχη να μην αντιμετωπίζει την εταιρική πίεση που υφίστανται ομάδες όπως η Ferrari και η Mercedes. Για τον λόγο αυτό η ελευθερία κινήσεων των μελών της είναι αρκετά μεγαλύτερη, πράγμα σημαντικό όταν μιλάμε για το χτίσιμο μιας ομάδας.

Από την άλλη ο Λόρενς Στρολ έχει συγκεντρώσει μία dream team τεχνικών στελεχών στο Σίλβερστοουν. Θεωρητικά η ομάδα του Καναδού μεγιστάνα έχει όλα τα φόντα για να επιτύχει πολύ σύντομα.

Advertisement

Ωστόσο κάτι τέτοιο μοιάζει μάλλον δύσκολο για το 2025. Η Aston Martin είναι αρκετά πιο πίσω σε επιδόσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες τέσσερις κορυφαίες ομάδες. Κατά συνέπεια ένας πρώτος στόχος για φέτος θα είναι η επιστροφή σε ένα σταθερό επίπεδο επιδόσεων.

Στο δεύτερο μισό της σεζόν (και αφού θα υπάρχουν τα πρώτα δείγματα της δουλειάς του Νιούι) θα πρέπει να περιμένουμε μία βελτίωση των αποτελεσμάτων της Aston Martin. Με τερματισμούς στο podium για τον Αλόνσο να είναι πολύ πιθανοί.

Οι προκλήσεις για το 2025

Advertisement

Η μεγαλύτερη πρόκληση της Aston Martin για φέτος είναι στον τομέα των οδηγών. Ο Λανς Στρολ μπορεί να είναι έμπειρος πια αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση ένας από τους κορυφαίους του grid. Αυτό σημαίνει ότι η βρετανική ομάδα θα ξεκινάει κάθε αγώνα με ένα σημαντικό μειονέκτημα.

Από την άλλη και ο Αλόνσο -αν και ένας από τους κορυφαίους όλων των εποχών- θα κλείσει τον Ιούλιο τα 44. Για μία ομάδα που θέλει να πρωταγωνιστήσει, το οδηγικό δίδυμο της Aston Martin χρειάζεται αναβάθμιση επειγόντως.

Η λογική υπαγορεύει την αντικατάσταση του Στρολ με κάποιο μεγάλο ταλέντο της τρέχουσας εποχής. Ωστόσο ο Λανς ήταν ο κύριος λόγος για τον οποίον ο Λόρενς επένδυσε τόσα πολλά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Advertisement

Οι μέχρι τώρα κινήσεις του δείχνουν ότι θέλει να φτιάξει μια ομάδα για να κάνει τον γιο του πρωταθλητή. Κατά συνέπεια δεν είναι καθόλου βέβαιο το ότι σε περίπτωση κάποιας μεγάλης μεταγραφής οδηγού στο Σίλβερστοουν, εκείνος που θα αποχωρήσει θα είναι ο Λανς.

Για την ώρα και ο Αλόνσο βολεύεται με την τρέχουσα κατάσταση. Είναι ξεκάθαρο ότι ο Ισπανός πιστεύει πως το 2026 θα έχει μία καλή ευκαιρία για τον τρίτο του τίτλο. Μάλλον, όμως, αυτή θα είναι και η τελευταία του. Για το 2025 ο Ισπανός -αλλά και οι φίλοι της ομάδας- θα πρέπει μάλλον να κάνουν υπομονή.