Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Χάμιλτον: Γιατί χάνει από τον Ράσελ;

Ελλάδα 22:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χάμιλτον: Γιατί χάνει από τον Ράσελ;

FORMULA 1

Χάμιλτον: Γιατί χάνει από τον Ράσελ;

FORMULA 1

Με εννιά αγώνες να έχουν γίνει μέχρι στιγμής, ο Λιούις υστερεί 8-1 στην εσωτερική μονομαχία της Mercedes. Ποιοι είναι οι λόγοι για την εικόνα αυτή;

Advertisement
Advertisement

Ο Χάμιλτον είναι ο άνθρωπος με τις περισσότερες poles στην ιστορία του σπορ. Έχοντας ξεκινήσει 104 φορές από την πρώτη θέση εκκίνησης, ο Βρετανός γνωρίζει αναμφίβολα καλά το τι χρειάζεται για τον απόλυτο γρήγορο γύρο.

Ωστόσο ο Λιούις τα έχει βρει… σκούρα με τον Ράσελ. Ο νεαρός Βρετανός είναι ο πρώτος teammate στην καριέρα του Λιούις, ο οποίος τον ξεπερνάει συστηματικά τα Σάββατα. Αυτό έχει γίνει ακόμη πιο εμφανές φέτος, με τον Ράσελ να έχει επικρατήσει σε 8 από τις 9 περιόδους κατατακτήριων δοκιμών φέτος. Στις κατατακτήριες για τα Sprint το σκορ είναι 1-1 μεταξύ των δύο.

Μετά το Μόντρεαλ κυκλοφόρησαν διάφορες… θεωρίες συνομωσίας. Πολλοί ισχυρίστηκαν ότι η Mercedes υπονομεύει τον Χάμιλτον καθώς αυτή θα είναι η τελευταία χρονιά του με την ομάδα.

Advertisement
Advertisement

Ενδεχομένως μία τέτοια σκέψη υπάρχει επίσης και στο πίσω μέρος του μυαλού του Χάμιλτον. «Δεν ξέρω τι συμβαίνει στις κατατακτήριες» είχε δηλώσει ο Χάμιλτον. «Μου φαίνεται ότι το δικό μου μονοθέσιο χάνει σε απόδοση όταν έρχεται η ώρα για αυτές».

Ο Χάμιλτον στο FP3 του Καναδά ήταν απλησίαστος. Έκανε έναν γύρο μακράν καλύτερο από οποιουδήποτε άλλου οδηγού μέχρι εκείνο το σημείο. Και όντως, λίγες ώρες αργότερα η W15 με τον αριθμό 44 δεν ήταν το ίδιο φόβητρο.

Ο χρόνος του Χάμιλτον στο Q3 ήταν αρκετά καλός μόνο για την 7η θέση. Αντιθέτως εκείνος του Ράσελ έφερε την πρώτη pole της χρονιάς στην Mercedes.

Πειραματισμοί και προσαρμοστικότητα

Advertisement

Η θεωρία για σαμποτάζ της Mercedes στον Χάμιλτον κατά το καναδικό GP δεν στέκει. Τόσο λόγω της επίδοσης του Βρετανού στο FP3 όσο και λόγω των χρόνων που σημείωσε ο Βρετανός σε Q1 και Q2. Εξάλλου ποιος θα ήταν ο λόγος (αλλά και ο τρόπος) για να… πειράξει η Mercedes το μονοθέσιο του Χάμιλτον σε μια περίοδο που οι Γερμανοί πασχίζουν για βελτίωση των αποτελεσμάτων τους;

Κάποιοι άλλοι ισχυρίζονται ότι ο Χάμιλτον πειραματίζεται πολύ με το set-up της W15 προσπαθώντας να υπερκεράσει την χαμηλή ανταγωνιστικότητά της. Έτσι -σύμφωνα με τη θεωρία αυτή- ο Χάμιλτον βρίσκεται συνήθως σε μειονεκτική θέση έναντι του Ράσελ όταν έρχεται η στιγμή της κρίσης.

Advertisement

Και αυτή η θεωρία, όμως, μάλλον δεν στέκει επίσης. Η πρόσβαση στα δεδομένα των οδηγών είναι ελεύθερη στη Mercedes. Έτσι, αν ο Χάμιλτον δει ότι κάποια από τις επιλογές του δεν λειτουργεί μπορεί ανά πάσα στιγμή να υιοθετήσει εκείνες του Ράσελ και αντιστρόφως.

Πιστεύουμε ότι η πραγματικότητα είναι άλλη. Κατ’ αρχάς ο Ράσελ είναι ένας απίστευτα γρήγορος οδηγός. Και σίγουρα ο ταχύτερος σε έναν γύρο teammate που είχε ποτέ ο Χάμιλτον. Αυτό φάνηκε ήδη από το 2022. Επιπλέον ο Τζορτζ είναι και νεότερος του Λιούις. Και αυτό παίζει ρόλο όταν μιλάμε για την ικανότητα του να φέρεις το μονοθέσιο στο απόλυτο όριό του σε έναν γύρο κατατακτήριων.

Εκεί που ο Χάμιλτον κερδίζει τον Ράσελ είναι στην διαχείριση των ελαστικών. Τα stints του Χάμιλτον είναι συνήθως καλύτερα από του teammate του. Ωστόσο εκείνο που δυσκολεύει τον Λιούις είναι η -συνήθως- χαμηλή θέση εκκίνησής του.

Advertisement

Στον Καναδά το race pace του Χάμιλτον ήταν κορυφαίο. Όμως έχασε μία… αιωνιότητα πίσω από τον Αλόνσο στους πρώτους γύρους. Ακριβώς επειδή είχε ξεκινήσει μόλις 7ος. Αν είχε ξεκινήσει από την δεύτερη -έστω- σειρά, ο Χάμιλτον μπορεί και να είχε κερδίσει.

«Το αυτοκίνητο είχε το δυναμικό για να κερδίσει σήμερα. Έκανα πολλά λάθη και πρέπει να επιστρέψω στο σχεδιαστήριο και να δω τι φταίει» δήλωσε ο Χάμιλτον μετά τον αγώνα. Ο Λιούις πρέπει να βρει τρόπο ώστε να μην ξεκινάει από τόσο πίσω τους αγώνες.