Μπινότο: Δεν είμαστε ακόμη εκεί που θέλουμε
FORMULA 1
Ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων της Audi F1 δήλωσε ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμη ώσπου το project της γερμανικής εταιρίας στην F1 να αποδώσει τα αναμενόμενα.
Το 2025 θα είναι η τελευταία σεζόν κατά την οποίαν ο οργανισμός που θα αγωνίζεται ως Audi F1 μελλοντικά, θα συμμετάσχει με το όνομα της Sauber. Ασχέτως αυτού, η γερμανική εταιρία εργάζεται πυρετωδώς ώστε να μπει δυναμικά στη νέα εποχή που ξεκινάει από του χρόνου στο πρωτάθλημα.
WHAT CAR
Το γενικό πρόσταγμα στο project της Audi F1 ανήκει στον Ματία Μπινότο. Ο Ιταλός -πρώην επικεφαλής της Ferrari- τοποθετεί εδώ και αρκετούς μήνες όλα τα κομμάτια ενός δύσκολου παζλ στις θέσεις τους. Αναγνωρίζει, όμως, ότι υπάρχει πολλή δουλειά ακόμη που πρέπει να γίνει.

Σε συνέντευξή του στο Auto Motor und Sport, ο Μπινότο μίλησε για τους βραχυπρόθεσμους αλλά και τους μακροπρόθεσμους στόχους της ομάδας του. Είτε εκείνη θα λέγεται Sauber φέτος είτε Audi από το 2026.
Πλάνο πενταετίας
«Στόχος μας είναι να αγωνιστούμε για το πρωτάθλημα του 2030. Μέχρι τότε έχουμε πέντε σεζόν μπροστά μας. Από αυτά τα πέντε χρόνια, τα τρία πρώτα θα χρησιμοποιηθούν για την οικοδόμηση της ομάδας και τα επόμενα δύο για την εδραίωση και τον συντονισμό, ώστε να πετύχουμε τους στόχους μας. Τώρα βρισκόμαστε στην αρχή της πρώτης τριετίας» αποκαλύπτει ο Ιταλός.

«Δεν μπορείς να πετύχεις αυτή τη μεταμόρφωση σε μία σεζόν ή σε λίγους μήνες. Που βρισκόμαστε; Η ομάδα δεν είναι ακόμα εκεί που θέλουμε να είμαστε. Ούτε σε ανθρώπινο δυναμικό ούτε σε εργαλεία. Βλέπουμε όμως την απαραίτητη εξέλιξη» παραδέχεται.
Η Audi έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στο εργοστάσιο του Νόιμπουγκ ώστε εκείνο να φιλοξενεί το τμήμα κατασκευής των PU. Τα σασί θα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της Sauber, στο Χίνβιλ της Ελβετίας. Αλλά ο Μπινότο πιστεύει ότι η ομάδα πρέπει να μεγαλώσει κι άλλο ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί τα… μεγαθήρια του χώρου.

«Χρειαζόμαστε περισσότερο χώρο για περισσότερους ανθρώπους, περισσότερη εσωτερική παραγωγή και έναν νέο προσομοιωτή. Αυτή τη στιγμή είναι ήδη αρκετά στριμωγμένο στα υπάρχοντα κτίρια, ειδικά στο τεχνικό γραφείο και στην παραγωγή. Πρέπει να επεκταθούμε» πιστεύει ο Μπινότο.
Οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά
Φυσικά όσο σύγχρονες κι αν είναι οι εγκαταστάσεις μιας ομάδας, στο τέλος οι άνθρωποι είναι που θα τις χρησιμοποιήσουν σωστά ή όχι. Ο COO της Audi F1 πιστεύει ότι οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά. Για τον λόγο αυτό προσπαθεί να προσελκύσει νεαρούς και φιλόδοξους μηχανικούς στην ομάδα του. Όσο δύσκολο και εάν είναι κάτι τέτοιο λόγω… γεωγραφίας!

«Η Formula 1 είναι μια πολύ συγκεκριμένη επιχείρηση. Ωστόσο, καθώς έχουμε μπροστά μας μερικά χρόνια εξέλιξης, η στρατηγική μας είναι να επενδύσουμε κυρίως σε νέους ανθρώπους. Το να βασίζεσαι στην πρόσληψη ανθρώπων μόνο από την Αγγλία θα ήταν λάθος προσέγγιση. Θα προσλάβουμε ειδικευμένους εργάτες από εκεί, αλλά κατά περίπτωση. Αυτός είναι ο λόγος που αυτή τη στιγμή δημιουργούμε ένα εξωτερικό κέντρο τεχνολογίας στην Αγγλία» δηλώνει ο Μπινότο.

«Ψάχνουμε όμως και νέους πτυχιούχους πανεπιστημίου στο κατώφλι μας. Το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης είναι ένα από τα επτά καλύτερα στον κόσμο όσον αφορά στα τεχνικά επαγγέλματα. Εξακολουθούν να υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις κατάρτισης υψηλής ειδίκευσης σε άλλα μέρη στην Ελβετία και τη Γερμανία. Για εμάς, αυτή είναι μια επένδυση στο μέλλον. Σε τρία χρόνια, αυτοί οι νέοι μηχανικοί έχουν εξελιχθεί σε ειδικούς στην επιχείρησή μας» σημειώνει.

«Μπορείτε να αγοράσετε τον πιο προηγμένο προσομοιωτή στον κόσμο, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Χρειάζεστε άτομα που μπορούν να ερμηνεύσουν σωστά τα αποτελέσματα και να τα μεταδώσουν στους μηχανικούς. Χρειάζεστε έναν οδηγό που να μπορεί να διαβάσει σωστά τι νιώθει στον προσομοιωτή. Είναι πάντα οι άνθρωποι που κάνουν τη διαφορά» πιστεύει ο Μπινότο.
Ένα βήμα εξέλιξης παραπάνω για το 2025
Έτσι το 2025 είναι στο μυαλό των ανθρώπων της Audi μία χρονιά κατά την οποίαν θα συνεχιστεί το χτίσιμο της ομάδας. Το οδηγικό δίδυμο των Χούλκενμπεργκ και Μπορτολέτο είναι εξαιρετικό, συνδυάζοντας εμπειρία, ταχύτητα και φιλοδοξία. Επιπλέον η προσχώρηση του Τζόναθαν Ουίτλι από την Red Bull θα βοηθήσει ιδιαιτέρως το σωστό στήσιμο της ομάδας.

«Οι τομείς ευθύνης είναι ξεκάθαρα διαχωρισμένοι. Ο Τζόναθαν είναι υπεύθυνος για όλες τις λειτουργίες στην πίστα, τη διαχείριση οδηγών, την επικοινωνία, το μάρκετινγκ και τους χορηγούς. Με ενδιαφέρει περισσότερο τι συμβαίνει στο εργοστάσιο. Δημιουργία ομάδας, ανάπτυξη οχημάτων και διαδικασίες» σημειώνει ο Ιταλός.

«Με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ έχουμε έναν από τους καλύτερους οδηγούς κατατακτήριων δοκιμών. Και ελπίζουμε επίσης να επωφεληθούμε από την εμπειρία του στη διαχείριση ελαστικών. Όταν ο Νίκο δοκίμασε το αυτοκίνητό μας μετά το Άμπου Ντάμπι, εντυπωσιάστηκε πολύ» λέει ο Μπινότο.

Αλλά ο Ιταλός πιστεύει πολύ και τον rookie της ομάδας, Γκαμπριέλ Μπορτολέτο. «Δεν υπάρχει αμφιβολία για το ταλέντο του. Αυτό δείχνουν τα αποτελέσματά του σε Formula 3 και Formula 2. Έχει μεγάλες δυνατότητες. Το πρώτο ήταν η στάση του. Είναι πολύ ώριμος και πολύ αποφασιστικός για την ηλικία του. Δεν ήταν να πάρεις θέση στη Formula 1. Μας έδωσε την αίσθηση ότι ήθελε να είναι μέρος του έργου και να κερδίσει με την Audi κάποια στιγμή» σημείωσε.