Mobility

Το τρίκυκλο που θα αλλάξει την αστική μετακίνηση

Ελλάδα 17:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το τρίκυκλο που θα αλλάξει την αστική μετακίνηση

Mobility

Μία γαλλική εταιρεία που ειδικεύεται στην μικροκινητικότητα παρουσιάζει το τρίκυκλο που θα «σώσει» τους Ευρωπαίους στην αστική μετακίνηση.

Advertisement
Advertisement

Όταν η Cixi ιδρύθηκε το 2016, ο στόχος ήταν ξεκάθαρος και αφορούσε στον εξηλεκτρισμό των οχημάτων και τις βιώσιμές λύσεις μικροκινητικότητας.

Κάτι που θέλει να πετύχει με δικές της τεχνολογίες, εξελίσσοντας συστήματα σχεδιασμένα αποκλειστικά από την ίδια, τα οποία θα εφαρμόζουν σε παντός είδους οχήματα: από e-bike σε κανονικά αυτοκίνητα.

Παρότι ακόμα η Cixi δεν έχει παρουσιάσει αυτοκίνητο, κάνει μικρά αλλά αποφασιστικά βήματα και χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες της για λύσεις μικροκινητικότητας. Όπως το Vigoz, ένα τρίκυκλο το οποίο μόλις πρόσφατα παρουσίασε και το προλογίζει ως τη λύση στην αστική μετακίνηση των Ευρωπαίων.

Advertisement
Advertisement

Το Vigoz βρίσκεται ακόμα σε στάδιο εξέλιξης, ωστόσο οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας το δημοσιοποίησαν ενημερώνοντας παράλληλα αναλυτικά για την τεχνολογία κίνησης και τις δυνατότητές του.

Σύμφωνα με τη Cixi, το τρίκυκλο φτάνει έως τα 120 χλμ./ ώρα! Το ηλεκτροκίνητο σύστημα βασίζεται στην τεχνολογία PERS της εταιρείας, η οποία αφορά σε ένα σύστημα μετάδοσης το οποίο δε χρησιμοποιεί καμία μηχανική σύνδεση.

Η μονάδα PERS αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία και μέσω λογισμικού και ενός δικτύου hardware στέλνει το σήμα στα ηλεκτρικά μοτέρ για να κινήσουν τους τροχούς.

Advertisement

Ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός πως το σύστημα PERS δεν έχει σχέσεις και η μόνη επαφή του οδηγού με τη συγκεκριμένη τεχνολογία είναι όταν κάνει πετάλι για την παραγωγή ισχύος. Επιπλέον, υπάρχει και ανάκτηση ενέργειας, η οποία βοηθά στην επέκταση της αυτονομίας κατά 25%.

Η Cixi αναφέρει πως το όχημα δέχεται και φωτοβολταϊκά, ώστε να αντλεί ηλιακή ενέργεια η οποία θα χρησιμοποιείται για τα ηλεκτρονικά συστήματα εντός.

Advertisement

Η οδήγηση του Vigoz θυμίζει περισσότερο εκείνη ποδηλάτου, παρά αυτοκινήτου. Οι επιβάτες καλούνται να μετακινούν το σώμα τους αναλόγως της κλίσης της στροφής, με τη γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης να είναι Άκερμαν, ενώ υπάρχει και αυτόματη ανάκλιση (ανασήκωμα) για να γλιτώσει πιθανές… τούμπες.

Ο οδηγός χειρίζεται το τρίκυκλο μέσω δύο μοχλών τύπου joystick, από όπου χειρίζεται και την πέδηση, η οποία ενεργοποιεί και την ανάκτηση. Δίπλα του υπάρχει ακόμα μία θέση, συνεπώς μιλάμε για ένα διθέσιο όχημα.

Η Cixi ανακοινώνει πως η αυτονομία του Vigoz περιορίζεται στα 160 χλμ., με μία πλήρη φόρτιση να έρχεται έπειτα από 6 ώρες στην πρίζα. Η γαλλική εταιρεία φέρεται να έχει φροντίσει και για την ασφάλεια των επιβατών, καθώς έχει τοποθετήσει προστατευτικά σίδερα και αρκετά ανθεκτικά υλικά.

Advertisement

Το Cixi Vigoz προορίζεται για την Ευρώπη, καθώς είναι ένα μικρό, ευέλικτο όχημα το οποίο μπορεί να λύσει το θέμα της αστικής μετακίνησης στους στενούς δρόμους των ευρωπαϊκών χωρών.

Η Cixi αναφέρει πως το λανσάρισμά του στις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου έχει προγραμματιστεί για το εγγύς μέλλον, χωρίς να γίνεται συγκεκριμένη. Πάντως, θα ενημερώσει όταν ανοίξουν οι προπαραγγελίες, ενώ ακόμα δεν έχει γνωστοποιήσει τιμή.