Το χάος των δρόμων και το «ακόμα δεν είδαμε τίποτα»
MobilityΤο χάος των δρόμων και το «ακόμα δεν είδαμε τίποτα»
MobilityΠου θα πάει αυτή η κατάσταση με την κίνηση στους δρόμους; Τι έρχεται;
Από το 2017 έως το 2024, η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση, επηρεάζοντας την καθημερινότητα των κατοίκων και την οικονομική δραστηριότητα.
WHAT CAR
Σύμφωνα με στοιχεία του 2023, μόνο η Αττική Οδός κατέγραψε αύξηση της κυκλοφορίας κατά 13,4% το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Βλέπετε την κίνηση στους δρόμους on line καθημερινά στο newsauto.gr
Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι η μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων στην Αττική Οδό το 2017 ήταν 216.914 οχήματα, ενώ το 2023 ξεπέρασε τα 250.000 οχήματα ημερησίως.
Παρόμοια ποσοστά έχουν καταγραφεί και σε άλλους κεντρικούς δρόμους, όπως η Κηφισίας.
Όπως είχε γράψει το newsauto, η κατάσταση επιδεινώθηκε από τον Απρίλιο με την εφαρμογή των τελών κυκλοφορίας με πληρωμή μήνα-μήνα, με χιλιάδες αυτοκίνητα που ήταν σε ακινησία, να μπαίνουν σε κυκλοφορία. Μάλιστα η πλειοψηφία αυτών είναι άνω των δέκα ετών, μεγάλου όγκου (μεγάλα SUV) και κυβισμού…
Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, τα κύρια αίτια της αύξησης της κυκλοφορίας περιλαμβάνουν:
- Οικονομική ανάπτυξη: Η βελτίωση της οικονομίας οδήγησε σε αύξηση των μετακινήσεων για εργασία και αναψυχή.
- Αύξηση του τουρισμού: Η άνοδος του τουρισμού συνέβαλε στην αύξηση της κυκλοφορίας, ιδιαίτερα κατά τις περιόδους αιχμής
- Μείωση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς: Η πανδημία οδήγησε πολλούς πολίτες να αποφεύγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, προτιμώντας τα ιδιωτικά οχήματα
- Ανεπαρκής υποδομή: Η έλλειψη επαρκών υποδομών και η καθυστέρηση στην υλοποίηση έργων, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης, επιδεινώνουν το πρόβλημα
Με την όλη κατάσταση να έχει κάνει την καθημερινότητα των πολιτών πολύ δύσκολη, «τρόμος» επικρατεί για την εορταστική περίοδο που έρχεται, στην οποία οι μετακινήσεις αυξάνονται κατά 20%, σε σχέση με το μέσο όρο των καθημερινών ημερών. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ απο ψηλά το… ιστορικό μποτιλιάρισμα κατα την περσινή έξοδο…
Οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν μέτρα όπως:
- Εφαρμογή “πράσινου δακτυλίου”: Περιορισμός της εισόδου στο κέντρο των πόλεων με βάση τα επίπεδα εκπομπών των οχημάτων
- Αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς: Ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των δημόσιων συγκοινωνιών για να γίνουν πιο ελκυστικές στους πολίτες
- Διαχείριση της ζήτησης: Εφαρμογή μεταβλητών διοδίων στην Αττική Οδό, με υψηλότερες χρεώσεις κατά τις ώρες αιχμής για τη μείωση της συμφόρησης
- Εφαρμογή εργσίας από απόσταση
Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος απαιτεί συντονισμένες δράσεις και συνεργασία μεταξύ των αρμόδιων φορέων και των πολιτών για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.