Τι θα γίνει με τα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου στην Ελλάδα;
MobilityΑναστροφή 180 μοιρών στο Ευρωκοινοβούλιο με τη στάση της μεγαλύτερης πολιτικής δύναμης, της κεντροαριστεράς. Θα ισχύσει στην Ελλάδα η πλήρης απαγόρευση που έχει αποφασιστεί;
Όπως σας ενημέρωσε το newsauto, η ευρωπαϊκή κεντροδεξιά αντιτίθεται στην απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel. Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (EPP), στο οποίο ανήκει και η Νέα Δημοκρατία, εκφράζει έντονες ανησυχίες για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της απόφασης. Η Νέα Δημοκρατία, ακολουθώντας τη γραμμή του EPP, καλείται να σταθμίσει την ευρωπαϊκή πολιτική με τις εθνικές προτεραιότητες, ειδικά στον τομέα της αυτοκίνησης και της βιομηχανίας.
WHAT CAR
Είναι λογικό λοιπόν, πως και η Ελληνική Κυβέρνηση θα επανεξετάσει την απόφασή της να απαγορεύσει την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη χώρα μας, πέντε χρόνια νωρίτερα από το πλάνο της ΕΕ, δηλαδή σε πέντε χρόνια από τώρα…
Σαφώς, πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει από αυτά του 2000. Σύμφωνα με ρεπορτάζ μας, κύκλοι της Κυβέρνησης χαρακτηρίσουν ως σεβαστή και λογική την πρόταση του EPP, αφού αποδεικνύεται πως ούτε οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ούτε τα κράτη είναι ακόμα έτοιμα για μία τέτοια δραστική κίνηση. Ομως -όπως βγαίνει από το ρεπορτάζ μας- οι αποφάσεις της Ελλάδας, θα εναρμονιστούν με αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κατά προέκταση αυτού, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως καταρχήν η απόφαση για απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης της Ελλάδας θα εναρμονιστεί με αυτή της Ε.Ε., δηλαδή θα γίνει από το 2035 και μετά. Και βλέπουμε… Αναμένονται και οι ανάλογες ανακοινώσεις, ώστε να προσαρμοστεί και ανάλογα η αγορά.
Σημειώνουμε πως οι αποφάσεις αυτές, είτε εφαρμοστούν από το 2030 και μετά είτε αργότερα, δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση και πουθενά, του σημερινούς αγοραστές οχημάτων βενζίνης, πετρελαίου και υβριδικών.