Τι μας… κρύβουν για το για το μέλλον των βενζινοκίνητων και ηλεκτρικών;
Mobility
Τον τελευταίο χρόνο, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επανεξετάσει τη στρατηγική τους σχετικά με την ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ), παρά την παγκόσμια στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Η BMW, για παράδειγμα, δήλωσε ότι θα συνεχίσει την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ ο διευθύνων σύμβουλός της, Oliver Zipse, ζήτησε την καθυστέρηση της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με ΜΕΚ στην Ευρώπη, προειδοποιώντας ότι η διατήρηση της απαγόρευσης μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη εξάρτηση από την Κίνα και σε συρρίκνωση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
WHAT CAR
Επιπλέον, η Volvo αναθεώρησε τον στόχο της για πλήρη ηλεκτροκίνηση έως το 2030, δηλώνοντας ότι το 10% των μοντέλων της θα είναι υβριδικά. Παράλληλα, αναφορές και δηλώσεις υποδεικνύουν ότι εταιρείες όπως η Toyota, η Mercedes και η Stellantis ενδέχεται να επανεξετάσουν τις βραχυπρόθεσμες προβλέψεις τους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υποδηλώνοντας μια πιθανή συνέχιση της ανάπτυξης κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η Toyota διατηρεί την παρουσία της στα μίνι αυτοκίνητα, αλλά δεν βιάζεται να λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό, περιμένοντας να δει τις εξελίξεις…
Ολα τα παραπάνω αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου οι κατασκευαστές επανεκτιμούν τις στρατηγικές τους εν μέσω προκλήσεων όπως η οικονομική στασιμότητα, η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και οι ανησυχίες για την εξάρτηση από συγκεκριμένες αγορές.
H BMW
Η πρόσφατη επιμονή της BMW στην εξέλιξη κινητήρων βενζίνης, εγείρει ερωτήματα σχετικά με τις στρατηγικές επιλογές της εταιρείας και τις πιθανές εξελίξεις στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων. Η BMW έχει κατοχυρώσει μια νέα τεχνολογία καύσης που στοχεύει στη βελτίωση της απόδοσης των βενζινοκινητήρων. Αυτή η τεχνολογία, βασισμένη στην έννοια της προθάλαμος καύσης, χρησιμοποιούνταν παλαιότερα κυρίως σε κινητήρες ντίζελ. Η εφαρμογή της στους βενζινοκινητήρες μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένες εκπομπές ρύπων και αυξημένη απόδοση του κινητήρα.
Πιθανές αλλαγές στη νομοθεσία της ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε αποφασίσει την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Ωστόσο, πρόσφατες εξελίξεις δείχνουν μια επανεξέταση αυτής της απόφασης. Η Γερμανία, η Ιταλία και η Πολωνία πιέζουν για εξαιρέσεις, προωθώντας τη χρήση συνθετικών καυσίμων (e-fuels) και βιοκαυσίμων, ενώ η Γαλλία εμφανίζεται διχασμένη, με τη Γερουσία να προτείνει την μη ενσωμάτωση της απαγόρευσης στην εθνική νομοθεσία.
Η στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών
Η επιμονή της BMW και άλλων κατασκευαστών στην ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης μπορεί να ερμηνευθεί ως προετοιμασία για πιθανές αλλαγές στη νομοθεσία. Η αναγνώριση των συνθετικών καυσίμων ως ουδέτερων ως προς τον άνθρακα θα μπορούσε να επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει την αναστολή των επικείμενων προστίμων για υπερβολικές εκπομπές CO₂, γεγονός που θα δώσει χρόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμοστούν.