Τελειώνουν τα χρήματα για τα ηλεκτρικά; Ρεκόρ πωλήσεων
MobilityΗ ελληνική αγορά κατέγραψε εντυπωσιακά αποτελέσματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης τον Νοέμβριο…
Ταξινομήθηκαν λοιπόν 1.917 ηλεκτρικά, αριθμός που αποτελεί νέο μηνιαίο ρεκόρ για την ελληνική αγορά. Από αυτές, οι 1.099 αφορούσαν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEVs), σημειώνοντας το υψηλότερο μερίδιο μήνα στην ιστορία, ενώ οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών (PHEVs) ανήλθαν στις 818 μονάδες.
WHAT CAR
Το μερίδιο αγοράς για τα BEVs ανήλθε στο 10,31% του συνόλου της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ τα PHEVs κατέγραψαν μερίδιο 7,67%. Συνολικά, πάνω από 1 στα 6 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα ήταν plug-ins, υποδεικνύοντας την ισχυρή δυναμική της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά.
Εντυπωσιακή είναι η επίδοση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που για δεύτερο συνεχόμενο μήνα κατέγραψαν αύξηση άνω του 100% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, φτάνοντας στο +148,08% για τον Νοέμβριο. Αντίθετα, τα PHEVs κατέγραψαν πτώση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, με μείωση 17,87% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2023.
Συνολικά, στην Ελλάδα έχουν ταξινομηθεί σχεδόν 29.000 PHEVs και 20.000 BEVs μέχρι σήμερα. Επί του παρόντος, περίπου 1 στα 285 επιβατικά Ι.Χ. στην Ελλάδα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, δείχνοντας τη σταδιακή στροφή της αγοράς προς την καθαρή ενέργεια.
Ωστόσο, ο προβληματισμός για τη βιωσιμότητα του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» είναι έντονος. Παρότι η αυξημένη ζήτηση οδήγησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ανακατανείμει πρόσθετους πόρους, υπάρχει ανησυχία για το πόσο ακόμα θα επαρκέσουν οι διαθέσιμοι πόροι. Η επιτυχία του προγράμματος είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά η ανάγκη για περαιτέρω χρηματοδότηση ή ένα νέο πλάνο είναι πλέον επιτακτική.