Σήμερα μπαίνουν στο ταμείο 3,27 δις
MobilityΣήμερα μπαίνουν στο ταμείο 3,27 δις
MobilityΌπως ανέφερε ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρίστος Σταϊκούρας το ελληνικό δημόσιο λαμβάνει το υψηλότερο τίμημα στην ιστορία αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων
Η Αττική Οδός περνάει σε νέο παραχωρησιούχο, την εταιρεία Αττική Οδός Παραχώρηση ΑΕ, από τα μεσάνυχτα της 5ης Οκτωβρίου 2024.
WHAT CAR
Η παραχώρηση αυτή συνοδεύεται από την καταβολή ενός εντυπωσιακού τιμήματος ύψους 3,27 δισεκατομμυρίων ευρώ, αποτελώντας τη μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης στην ιστορία της Ελλάδας. Η νέα σύμβαση προβλέπει αλλαγές στις τιμές των διοδίων, με την πρώτη μείωση να έρχεται από την 6η Οκτωβρίου, όπου τα διόδια θα μειωθούν από 2,80€ σε 2,50€.
Οι εργαζόμενοι της Αττικής Οδού θα έχουν την επιλογή να μεταφερθούν στη νέα εταιρεία παραχώρησης, με αποζημιώσεις όπου προβλέπεται, ενώ οι συμβάσεις που έχουν συναφθεί από την προηγούμενη εταιρεία θα μεταβιβαστούν επίσης. Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση παραχώρησης, προβλέπονται έργα βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του αυτοκινητοδρόμου συνολικού ύψους 380 εκατ. ευρώ.
Αυτά τα έργα περιλαμβάνουν τη δημιουργία αναστροφών στον ανισόπεδο κόμβο Λεονταρίου για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπως και την κατασκευή εξόδου διαφυγής πεζών στη σήραγγα Βριλησσίων. Επιπλέον, θα εξεταστεί η δυνατότητα επέκτασης του δρόμου προς τον αερολιμένα των Σπάτων, βελτιώνοντας τη συνδεσιμότητα με το υπόλοιπο δίκτυο μεταφορών.
Η νέα σύμβαση προβλέπει, για πρώτη φορά, την αναπροσαρμογή των διοδίων με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή. Η επόμενη αύξηση αναμένεται σε περίπου πέντε χρόνια, υπό την προϋπόθεση συγκεκριμένων κυκλοφοριακών δεικτών.
Τέλος, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο νέος παραχωρησιούχος, δεσμεύεται να αποδίδει το 7,5% των εσόδων της στο Δημόσιο, ενισχύοντας τα ταμεία και βελτιώνοντας τις χρηματοδοτικές δυνατότητες της χώρας.