Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Σε κρατική έρευνα αυτοκινητοβιομηχανίες

Ελλάδα 11:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σε κρατική έρευνα αυτοκινητοβιομηχανίες

Mobility

Σε κρατική έρευνα αυτοκινητοβιομηχανίες

Mobility

Τα πρώτα στοιχεία έδειξαν αποκλίσεις και λάθος δεδομένα για θέματα ασφάλειας.

Advertisement
Advertisement

Πριν από μερικούς μήνες, η Daihatsu παραδέχθηκε πως για πολλά από τα μοντέλα της υπήρχαν αποκλίσεις από τις προδιαγραφές ασφαλείας και τα στοιχεία είχαν παραποιηθεί.

Το αποτέλεσμα ήταν να σταματήσει η παραγωγή και η εξαγωγή των αυτοκινήτων της μάρκας που ανήκει στον όμιλο της Toyota, ενώ το ιαπωνικό υπουργείο Κτηματολογίου, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού απαίτησε έρευνα για τυχόν θέματα και στις άλλες ιαπωνικές εταιρείες από το 2014 και μετά.

Το αποτέλεσμα αυτών των ερευνών είναι η παραδοχή από πλευράς των Toyota, Honda, Mazda και Suzuki αποκλίσεων στις εγκρίσεις τύπων διαφόρων μοντέλων τους. Οι οποίες είχαν και πάλι ως αποτέλεσμα τη διακοπή τόσο της παραγωγής όσο και των εξαγωγών συγκεκριμένων αυτοκινήτων της γκάμας τους.

Advertisement
Advertisement

Στην Toyota το αφορά λανθασμένα στοιχεία και δεδομένα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια επιβαινόντων και πεζών για τα Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross για τα οποία ήδη από χτες 3 Ιουνίου υπάρχει διακοπή των παραδόσεων στην Ιαπωνία. Πιο πριν είχαν διακοπεί οι παραδόσεις των Toyota Crown, Isis και Sienta καθώς και του Lexus RX.

Η εταιρεία πάντως λέει πως η εσωτερική έρευνα που έγινε έδειξε την πλήρη συμμόρφωση των παραπάνω μοντέλων με τις ισχύουσες προδιαγραφές, ενώ από την πλευρά της Toyota Europe αναφέρθηκε πως τα Yaris και Yaris Cross που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, συγκεκριμένα στη Γαλλία, δεν επηρεάζονται και οι παραδόσεις τους συνεχίζονται κανονικά.

Για τη Mazda η έρευνα έδειξε μη νόμιμες παρεμβάσεις σε αυτοκίνητα που υποβλήθηκαν σε δοκιμές πρόσκρουσης (crash tests) -και εδώ η εταιρεία αναφέρει πως τα μοντέλα παραγωγής είναι ακολουθούν απόλυτα τις προδιαγραφές- καθώς και αλλαγές στο λογισμικό ελέγχου των κινητήρων στα MX-5 RF και 2.

Advertisement

Στη Honda ο εσωτερικός έλεγχος έδειξε αποκλίσεις στις δοκιμές εκπομπής θορύβου για 22 μοντέλα, ενώ στη περίπτωση της Suzuki το θέμα αφορά την επαγγελματική έκδοση του Alto της προηγούμενης γενιάς και την απόσταση ακινητοποίησής του.

Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου μετά την ανακοίνωση του υπουργείου, ο ισχυρός άνδρας της Toyota, Akio Toyoda παραδέχθηκε ότι τα οχήματα παρήχθησαν και πωλήθηκαν χωρίς να περάσουν από τη σωστή διαδικασία πιστοποίησης, προτού υποκλιθεί βαθιά και παρατεταμένα σε ένδειξη μεταμέλειας λέγοντας: «Λυπάμαι ειλικρινά».

Advertisement

Η Toyota δήλωσε ότι η ανεπαρκής εκπαίδευση και η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων οδήγησαν μερικές φορές σε κατάρρευση της εταιρικής κουλτούρας όσον αφορά την τήρηση των κανόνων συμμόρφωσης και των κατευθυντήριων αρχών.

Η εταιρεία κατηγόρησε επίσης την πίεση των ρυθμών εργασίας ρεκόρ. Η Toyota ανέφερε ρεκόρ πωλήσεων και παραγωγής το 2023, καθώς αύξησε τα εργοστάσια για να τροφοδοτήσει τη συσσωρευμένη ζήτηση.

Όμως η Toyota έχει δηλώσει ότι οι εργαζόμενοι είναι υπεραπασχολημένοι, οι προμηθευτές είναι υπερφορτωμένοι και οι θυγατρικές εταιρείες στην Ιαπωνία παλεύουν με διάφορες προκλήσεις ποιότητας.

Advertisement

Πάντως, Η Toyota διαβεβαιώνει τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων ότι δεν υπάρχουν προβλήματα απόδοσης που να αντιβαίνουν στους νόμους και τους κανονισμούς. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει λόγος να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα επηρεαζόμενα οχήματα.