Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Ψηφιακή διασταύρωση: Το Υπουργείο άλλαξε τον αρχικό νόμο… ξεχνώντας τα ΚΤΕΟ

Ελλάδα 9:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ψηφιακή διασταύρωση: Το Υπουργείο άλλαξε τον αρχικό νόμο… ξεχνώντας τα ΚΤΕΟ

Mobility

Ψηφιακή διασταύρωση: Το Υπουργείο άλλαξε τον αρχικό νόμο… ξεχνώντας τα ΚΤΕΟ

Mobility

Πολλά τα ερωτήματα που προκύπτουν από τις αλλαγές από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο στο τελικό σχέδιο, ενώ δεν μπήκαν καν στον κόπο να αλλάξουν το κείμενο του νομοσχεδίου…

Advertisement
Advertisement

Λάθη γίνονται και αναμφίβολα είναι ανθρώπινα. Όμως όταν αναφερόμαστε στους νόμους, κάποιοι θα είναι πιο προσεκτικοί. Πριν κάποιες ημέρες λοιπόν κατατέθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το Υποδομών, προς διαβούλευσή το νομοσχέδιο με το οποίο θα δίνονταν ένα οριστικό τέλος στην ανομία κι στην ανασφάλεια που επικρατεί στους Ελληνικούς δρόμους, με τα ανασφάλιστα και χωρίς τεχνικό έλεγχο οχήματα.

Η ψηφιακή διασταύρωση την οποία θα προέβλεπε το νομοσχέδιο είναι ένα πάγιο αίτημα, πολλών ετών, ώστε να εντοπιστούν τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και κυρίως αυτά που δεν περνάνε τον απαραίτητο για την ασφάλεια όλων και το περιβάλλον, τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο.

Στο τελικό όμως σχέδιο, ενώ περιλαμβάνονται τα ανασφάλιστα και τα τέλη κυκλοφορίας, ως δια… μαγείας εξαιρούνται οι τεχνικοί έλεγχοι των οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Το δε σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε σε σύγκριση με το σχέδιο Νόμου προς Διαβούλευση αν το μελετήσει κάποιος θα καταλάβει σαφέστατα ότι γράφτηκε στο… πόδι. Τελικά τι θα ψηφήσουν οι Βουλευτές, ούτε που θα καταλάβουν.

Για του λόγου το αληθές:
Στην επικεφαλίδα του κεφαλαίου Β του νομοσχέδιου, αναφέρεται μεταξύ άλλων και ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων. Προχωρώντας όμως στο Άρθρο 21 που αναφέρεται στο πεδίο εφαρμογής,  ο τεχνικός έλεγχος απουσιάζει, ενώ στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ο αναφερόταν ως β παράγραφος και τα τέλη κυκλοφορίας ως γ.

Το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου με επικεφαλίδα, αλλά ΧΩΡΙΣ το νόμο!
Το αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου με επικεφαλίδα, αλλά ΜΕ το νόμο!

Επίσης στο Άρθρο 23 παράγραφος 1 όπου αναφέρονται οι κυρώσεις, απουσιάζει και πάλι ο τεχνικός έλεγχος, ενώ στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο ο τεχνικός έλεγχος αναφερόταν ως β παράγραφος και τα τέλη κυκλοφορίας ως γ.
Το παράδοξο είναι ότι ενώ έχουν διαγραφεί οι αναφορές για τον από τεχνικό έλεγχο οχημάτων από τα άρθρα -πέραν της επικεφαλίδας του κεφαλαίου Β- έχουν παραμείνει οι αναφορές για τον τεχνικό έλεγχο στο άρθρο 22 και στο Άρθρο 23 στην παράγραφο 2 και στην παράγραφο 3  (με κίτρινο).

Advertisement

Κάποιοι λοιπόν στο Υπουργείο δε θέλανε να εντάξουν στην ψηφιακή διασταύρωση τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, και δεν μπήκαν ούτε καν στον κόπο να διαβάσουν τα άρθρα και να κάνουν τις σχετικές -απαράδεκτες- κατά τη γνώμη μας αλλαγές.

Και αυτό γιατί ο Τεχνικός έλεγχος είναι υποχρεωτικός από το νόμο (και σε όλη την Ευρώπη) και μόνο στην Ελλάδα ανοίγονται τα παραθυράκια για να ξεφεύγουν κάποιοι, καθιστώντας τους δρόμους μας ιδιαίτερα επικίνδυνους για πεζούς και επιβάτες, με κακοσυντηρημένα και μη ελεγμένα οχήματα.

Advertisement

Αναμένουμε τις ανάλογες απαντήσεις στα ερωτήματα από το Υπουργείο Οικονομικών…