Ποιος θα σώσει τα βενζίνης και πετρελαίου αυτοκίνητα;
MobilityΠοιος θα σώσει τα βενζίνης και πετρελαίου αυτοκίνητα;
MobilityΌλο και περισσότεροι κατασκευαστές προβληματίζονται για το τι θα γίνει με τους συμβατικούς κινητήρες πριν κυριαρχήσει η ηλεκτροκίνηση.
Το 2022, η Ευρωπαϊκή Ένωση στόχευε στην απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035, αλλά η πίεση της Γερμανίας και άλλων χωρών της ΕΕ που ασχολούνται με την αυτοκινητοβιομηχανία οδήγησε σε έναν συμβιβασμό του 2023, ο οποίος επέτρεπε στα συνθετικά καύσιμα να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
WHAT CAR
Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse προειδοποίησε πρόσφατα ότι αυτός ο συμβιβασμός μπορεί να οδηγήσει σε de facto απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εάν τα συνθετικά καύσιμα χαμηλού CO2 δεν προωθηθούν αποτελεσματικά και παραμείνουν λίγα και πολύ ακριβά.
Εξέφρασε την ανησυχία ότι η τρέχουσα προσέγγιση της ΕΕ μπορεί να είναι μια “ψεύτικη λύση”, απαγορεύοντας ουσιαστικά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέσω της ρύθμισης για τα συνθετικά καύσιμα.
Σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η Mercedes και η Audi, η BMW δεν έχει ορίσει αυστηρή ημερομηνία λήξης της παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά τάσσεται υπέρ μιας σταδιακής μετάβασης.
Παρά την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο 15,7% των συνολικών παραδόσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους -από 12,6% την ίδια περίοδο το 2023- η BMW πιστεύει ότι η πλήρης απαγόρευση της συμβατικής είναι πρόωρη.
Ο Zipse υπογράμμισε τη σημασία της άμεσης χρήσης καυσίμων χαμηλού CO2 τόσο για τα νέα όσο και για τα υπάρχοντα οχήματα, τονίζοντας ότι ο υπάρχων στόλος της Ευρώπης με πάνω από 250 εκατομμύρια αυτοκίνητα θα μπορούσε να επωφεληθεί σημαντικά από τα εν λόγω καύσιμα.
Η δέσμευση της BMW στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει ισχυρή, με σχέδια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν τουλάχιστον το ήμισυ των ετήσιων πωλήσεών της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η Mini και η Rolls-Royce, που ανήκουν στο BMW Group, σχεδιάζουν να γίνουν πλήρως ηλεκτρικές περίπου την ίδια εποχή, αφήνοντας την BMW ως τη μοναδική μάρκα με επιλογές σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η εταιρεία έχει ήδη πουλήσει το εκατομμυριοστό ηλεκτρικό της και σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον έξι μοντέλα βασισμένα στην πλατφόρμα Neue Klasse μέχρι το 2028, μαζί με νέα ηλεκτρικά SUV όπως τα iX5, iX6 και iX7, τα οποία θα μοιράζονται την αρχιτεκτονική CLAR με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους.