Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός

Ελλάδα 7:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός

Mobility

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός

Mobility

Ο χρόνος κυλά αντίστροφα για το πρώτο δρομολόγιο στο μετρό της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας

Advertisement
Advertisement

Ακριβώς 18 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης και μετά από τα πολλά επεισόδια, ακόμα μετά και από προεκλογικά εγκαίνια με… μουσαμάδες το σήριαλ αυτής της διαδρομής πλησιάζει στο τέλος του.

Ο χρόνος, πλέον, μετά αντίστροφα, έως τα τέλη του προσεχούς Νοεμβρίου με τις πληροφορίες του newsauto ν κάνουν λόγο οτι το πρώτο εισιτήριο θα επικυρωθεί 30 Νοεμβρίου. Τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος και όλα δείχουν πως θα επιτευχθεί.

Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί και το σημαντικότερο συνοδό έργο της βασικής γραμμής του Μετρό, που αφορά στη δημιουργία του σταθμού μετεπιβίβασης στον τερματικό σταθμό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.

Advertisement
Advertisement

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν επτά σημαντικά ορόσημα, μέχρι να αρχίσουν τα πρώτα δρομολόγια, που θα ανακουφίσουν την καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης:

  • Το πρώτο και βασικότερο, είναι η ολοκλήρωση των έργων ανάδειξης και συντήρησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου.
  • Το δεύτερο ορόσημο είναι η ολοκλήρωση των δοκιμών όλων των συστημάτων, των σταθμών, των σηράγγων και της λειτουργίας των συρμών (software – hardware).
  • Το τρίτο ορόσημο είναι η πιστοποίηση αυτού του νέου συστήματος Μετρό, του δεύτερου για τη χώρα μετά από εκείνο της Αθήνας.
  • Τέταρτο ορόσημο είναι να ολοκληρωθεί η εκπαίδευση, θεωρητική και πρακτική του προσωπικού της ΤΗΕΜΑ. Το προσωπικό της νεοσύστατης εταιρείας θα πρέπει μέχρι τον Νοέμβριο να είναι σε θέση να εκτελέσει το συγκοινωνιακό έργο της βασικής γραμμής, αλλά και τις καθημερινές εργασίες συντήρησης.
  • Το πέμπτο ορόσημο είναι να ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια, μέχρι να φτάσουν στο 100% της ετοιμότητας και της αρτιότητας που χρειάζεται σε επίπεδο ασφάλειας και ικανότητας διεξαγωγής του συγκοινωνιακού έργου.
  • Το έκτο ορόσημο είναι η διασύνδεση των εισιτηρίων του Μετρό και των λεωφορείων. Είναι μια διαδικασία που εκτελείται από τον ΟΣΕΘ, που θα εξασφαλίσει την λεγόμενη “διαλειτουργικότητα”.
  • Το έβδομο ορόσημο είναι η άδεια λειτουργίας. Θα πρόκειται για το τελευταίο βήμα, πριν τα εγκαίνια του μεγάλου έργου.