Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Κίτρινη κάρτα στην Ελλάδα για διόδια και τρένα

Ελλάδα 20:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κίτρινη κάρτα στην Ελλάδα για διόδια και τρένα

Mobility

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε αποστολή προειδοποιητικής επιστολής προς την Ελλάδα, καθώς διαπιστώθηκε ότι η χώρα δεν έχει συμμορφωθεί πλήρως με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Advertisement
Advertisement

Η συγκεκριμένη οδηγία θέτει συγκεκριμένα πρότυπα και απαιτήσεις για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Ωστόσο, στην περίπτωση της Ελλάδας, η Επιτροπή εντόπισε διαχρονικά και σοβαρά κενά στην εφαρμογή των κανονισμών αυτών, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι απλώς τεχνικό αλλά και πολιτισμικό, αφού διαπιστώνεται έλλειψη κουλτούρας ασφαλείας στους αρμόδιους οργανισμούς.

Μετά την αξιολόγηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, η ελληνική κυβέρνηση έθεσε σε εφαρμογή ένα Σχέδιο Δράσης με τη συνεργασία των υπηρεσιών της Ε.Ε. Το σχέδιο στοχεύει στη βελτίωση της ασφάλειας και στην άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων, ενώ προβλέπεται υποβολή εκθέσεων ανά δίμηνο στην Επιτροπή για την πρόοδο των μέτρων.

Παρά τις όποιες θετικές εξελίξεις, οι καθυστερήσεις και οι ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας παραμένουν. Η Ελλάδα έχει πλέον στη διάθεσή της δύο μήνες για να απαντήσει και να παρουσιάσει συγκεκριμένα βήματα συμμόρφωσης. Εάν δεν υπάρξει ικανοποιητική ανταπόκριση, η Επιτροπή ενδέχεται να προχωρήσει στην έκδοση αιτιολογημένης γνώμης, το τελευταίο βήμα πριν από την παραπομπή στο Δικαστήριο της Ε.Ε.

Advertisement
Advertisement

Παραβάσεις και στους κανόνες διοδίων
Εκτός από τα σιδηροδρομικά ζητήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απευθύνει προειδοποίηση και για τη μη εφαρμογή της οδηγίας σχετικά με τα διόδια για τη χρήση οδικών υποδομών. Η Ελλάδα, μαζί με τη Βουλγαρία, την Ισπανία, την Ιταλία, το Λουξεμβούργο, τη Μάλτα, την Πολωνία και την Πορτογαλία, δεν έχει ακόμα ενσωματώσει πλήρως τους νέους κανόνες στο εθνικό δίκαιο, παρά το γεγονός ότι η προθεσμία έληξε στις 25 Μαρτίου 2024. Η οδηγία προβλέπει κοινούς κανόνες για τα τέλη διοδίων, βασιζόμενα τόσο στην απόσταση όσο και στον χρόνο χρήσης. Επιπλέον, απαιτεί από τα κράτη να συμπεριλαμβάνουν το περιβαλλοντικό κόστος στις χρεώσεις, με γνώμονα τη μείωση των εκπομπών CO2 και την προώθηση καθαρότερων οχημάτων.

Αν τα εν λόγω κράτη μέλη δεν συμμορφωθούν σύντομα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδέχεται να επιβάλει περαιτέρω κυρώσεις.