Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Κυριάκο κάντο όπως η Ινδία

Ελλάδα 12:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κυριάκο κάντο όπως η Ινδία

Mobility

Ο μόνιμα επανεκλεγμένος πρωθυπουργός της Ινδίας τολμά να λαμβάνει δραστικές αποφάσεις, οι οποίες, παρά το πιθανό πολιτικό κόστος, τελικά του εξασφαλίζουν θριαμβευτικές νίκες στις εκλογές.

Advertisement
Advertisement

Ο Ναρέντρα Μόντι είναι ο πρωθυπουργός της Ινδίας, υπηρετώντας από τις 26 Μαΐου 2014. Επανεξελέγη για τρίτη συνεχόμενη θητεία τον Ιούνιο του 2024, καθιστώντας τον μόλις τον δεύτερο πολιτικό στην ιστορία της Ινδίας που επιτυγχάνει κάτι τέτοιο. Ο πρώην πωλητής τσαγιού, τολμάει και παίρνει δραστικές αποφάσεις, κάτι που τελικά τον καθηλώνει στον πρωθυπουργικό θώκο.

Το μαχαίρι στο κόκαλο
Η κυβέρνηση της Ινδίας λοιπόν έλαβε πρόσφατα ένα δραστικό μέτρο για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Νέο Δελχί απαγορεύοντας τον ανεφοδιασμό καυσίμων σε οχήματα βενζίνης ηλικίας άνω των 15 ετών και πετρελαιοκίνητα άνω των 10 ετών. Αυτό το μέτρο στοχεύει στην απομάκρυνση των παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα και την ασφάλεια.​ Στην Ελλάδα, η κατάσταση του στόλου οχημάτων είναι πλέον κάτι περισσότερο από ανησυχητική. Η μέση ηλικία των επιβατικών αυτοκινήτων ανέρχεται στα 17,5 έτη, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 12,5 έτη. Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η κατάσταση στα φορτηγά, με μέση ηλικία 22,6 έτη, και στα λεωφορεία, με 17,6 έτη. ​

Η παλαιότητα αυτή έχει σοβαρές επιπτώσεις:…
Οδική ασφάλεια: Τα παλαιότερα οχήματα στερούνται σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων. Σύμφωνα με έρευνες, τα θανατηφόρα τροχαία διπλασιάζονται όσο μεγαλώνει η ηλικία του αυτοκινήτου. ​

Περιβαλλοντική επιβάρυνση: Τα παλιά οχήματα εκπέμπουν περισσότερους ρύπους, επιδεινώνοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η Ελλάδα, με τον γηραιότερο στόλο στην Ευρώπη, αντιμετωπίζει αυξημένα επίπεδα ρύπανσης λόγω των παλαιών οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Οικονομικό κόστος: Η συντήρηση παλαιών οχημάτων είναι δαπανηρή, ενώ η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου επιβαρύνει τους οδηγούς οικονομικά. ​

Η Ελλάδα θα μπορούσε να παραδειγματιστεί από την Ινδία, εφαρμόζοντας μέτρα για την ανανέωση του στόλου οχημάτων. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει κίνητρα για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την αγορά νέων, φιλικότερων προς το περιβάλλον. Η επένδυση αυτή, θα βελτίωνε την οδική ασφάλεια, θα μείωνε την περιβαλλοντική επιβάρυνση και θα ενίσχυε την ποιότητα ζωής των πολιτών. ​