Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Οι ειδικοί μας απαντούν: Αντέχουν τα ηλεκτρικά το χειμώνα;

Ελλάδα 14:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι ειδικοί μας απαντούν: Αντέχουν τα ηλεκτρικά το χειμώνα;

Mobility

Μεγάλη η κουβέντα σχετικά με την ενεργειακή αντοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις χαμηλές θερμοκρασίες. Αλλά ας μιλήσουν οι ειδικοί, με τους μηχανολόγους της Audi να μας απαντάνε σχετικά.

Advertisement
Advertisement

Αφού διευκρινήσουμε οτι μεγαλύτερες ενεργειακές ανάγκες στις χαμηλές θερμοκρασίες, έχουν όλα τα αυτοκίνητα και τα θερμικά, οι μηχανολόγοι εξηγούν ότι η απόδοση των μπαταριών επηρεάζεται από το ψύχος, καθώς οι χημικές αντιδράσεις επιβραδύνονται, αλλά η προηγμένη θερμική διαχείριση των σύγχρονων EV συμβάλλει στη βέλτιστη λειτουργία τους.
Η τεχνολογία αυτή θερμαίνει συγκεκριμένα μέρη της μπαταρίας, διασφαλίζοντας αποτελεσματική φόρτιση, ειδικά στους σταθμούς υψηλής ισχύος (HPC). Παράλληλα, η χρήση αντλιών θερμότητας για τη θέρμανση της καμπίνας μειώνει την κατανάλωση ενέργειας και περιορίζει τις απώλειες αυτονομίας τον χειμώνα.

Ως οδηγοί, μπορούμε να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα των EV μας ακολουθώντας συγκεκριμένες πρακτικές:

  • Προτίμηση στη θέρμανση των καθισμάτων και του τιμονιού αντί της γενικής θέρμανσης της καμπίνας.
  • Διατήρηση της σωστής πίεσης των ελαστικών.
  • Στάθμευση σε προστατευμένους χώρους όπως γκαράζ.
  • Επιλογή λειτουργίας αποδοτικότητας κατά την οδήγηση.

Τι προτείνει η Audi στους κατόχους ηλεκτρικών;

  1. Προγραμματισμός αναχώρησης & προθέρμανση
    Ο χρονοδιακόπτης αναχώρησης επιτρέπει την προθέρμανση του οχήματος χρησιμοποιώντας εξωτερική πηγή ενέργειας (π.χ. wallbox), μειώνοντας την ανάγκη για επιπλέον θέρμανση κατά την οδήγηση και βελτιώνοντας την αυτονομία.
  2. Σύστημα σχεδιασμού διαδρομών
    Το σύστημα πλοήγησης υπολογίζει τη βέλτιστη διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη τις κυκλοφοριακές συνθήκες, το στυλ οδήγησης και τους σταθμούς φόρτισης HPC. Επιπλέον, επιλέγει αυτόματα την προετοιμασία της μπαταρίας για μέγιστη απόδοση φόρτισης.
  3. Φόρτιση σε χαμηλές θερμοκρασίες
    Το έξυπνο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας (BMS) προσαρμόζει τη φόρτιση ώστε να προστατεύει τη μπαταρία. Ρυθμίζει τη διαδικασία και μειώνει την ισχύ φόρτισης όταν η θερμοκρασία πέφτει πολύ χαμηλά, προλαμβάνοντας την πρόωρη φθορά.
  4. Πρόγνωση αυτονομίας
    Η αυτονομία υπολογίζεται δυναμικά, λαμβάνοντας υπόψη το προφίλ οδήγησης, τη χρήση κλιματισμού και τις συνθήκες κυκλοφορίας. Η Audi διακρίνει μεταξύ ενεργής και ανενεργής πλοήγησης, προσφέροντας ακριβείς εκτιμήσεις αυτονομίας.
  5. Βέλτιστη συντήρηση μπαταρίας
    Για συχνές σύντομες διαδρομές, συνιστάται φόρτιση έως 80% ώστε να διατηρείται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Σε μακρινά ταξίδια, η φόρτιση στο 100% είναι αποδεκτή, αρκεί η οδήγηση να ξεκινήσει αμέσως μετά.
  6. Γεωγραφικά προφίλ φόρτισης
    Το e-tron επιτρέπει την αυτόματη φόρτιση σε προκαθορισμένες τοποθεσίες μέσω GPS, ρυθμίζοντας ανάλογα το προφίλ φόρτισης.
  7. Προετοιμασία μπαταρίας πριν τη φόρτιση
    Για βέλτιστη φόρτιση HPC (έως 270 kW), η μπαταρία πρέπει να βρίσκεται σε ιδανική θερμοκρασία. Το σύστημα της Audi το επιτυγχάνει μέσω δυναμικής ρύθμισης κατά την οδήγηση προς τον σταθμό φόρτισης.
  8. Μείωση ενεργειακής κατανάλωσης
    Η σωστή πίεση των ελαστικών, η χρήση μικρότερων ζαντών και η αποφυγή αεροδυναμικών εμποδίων (όπως οι σχάρες οροφής) βελτιώνουν την απόδοση. Επίσης, η επιλογή ανακυκλοφορίας αέρα στην καμπίνα μειώνει τις απώλειες θερμότητας.
Advertisement
Advertisement