Ερχεται ο ξαφνικός θάνατος ή η ανάσταση για diesel και βενζίνης;
Mobility
Επανεξέταση της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Προκλήσεις και προσαρμογές
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς οι κατασκευαστές επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους για την ηλεκτροκίνηση, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις όπως η οικονομική στασιμότητα, η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και οι ανησυχίες για την εξάρτηση από συγκεκριμένες αγορές.
WHAT CAR
Η Στάση της BMW
Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με την προγραμματισμένη απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) στην Ευρώπη από το 2035. Σε δηλώσεις του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, υποστήριξε ότι η απαγόρευση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε συρρίκνωση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και σε αυξημένη εξάρτηση από την Κίνα για μπαταρίες. Τόνισε την ανάγκη για μια τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση στη μείωση των εκπομπών CO₂, που να περιλαμβάνει εναλλακτικά καύσιμα και υδρογονοκίνητα οχήματα.
Πιθανές Αλλαγές στη Νομοθεσία της ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε αποφασίσει την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ από το 2035. Ωστόσο, πρόσφατες εξελίξεις δείχνουν μια επανεξέταση αυτής της απόφασης. Η Γερμανία, η Ιταλία και η Πολωνία πιέζουν για εξαιρέσεις, προωθώντας τη χρήση συνθετικών καυσίμων (e-fuels) και βιοκαυσίμων. Η Γαλλία εμφανίζεται διχασμένη, με τη Γερουσία να προτείνει τη μη ενσωμάτωση της απαγόρευσης στην εθνική νομοθεσία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει την αναστολή των επικείμενων προστίμων για υπερβολικές εκπομπές CO₂, γεγονός που θα δώσει χρόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμοστούν.
Η επιμονή της BMW και άλλων κατασκευαστών στην ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης μπορεί να ερμηνευθεί ως προετοιμασία για πιθανές αλλαγές στη νομοθεσία. Η αναγνώριση των συνθετικών καυσίμων ως ουδέτερων ως προς τον άνθρακα θα μπορούσε να επιτρέψει την πώληση αυτοκινήτων με ΜΕΚ και μετά το 2035. Παράλληλα, η Volvo αναθεώρησε τον στόχο της για πλήρη ηλεκτροκίνηση έως το 2030, δηλώνοντας ότι το 10% των μοντέλων της θα είναι υβριδικά. Η Toyota διατηρεί την παρουσία της στα μίνι αυτοκίνητα, αλλά δεν βιάζεται να λανσάρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό, περιμένοντας να δει τις εξελίξεις.
Οι πρόσφατες εξελίξεις αντικατοπτρίζουν μια ευρύτερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου οι κατασκευαστές επανεκτιμούν τις στρατηγικές τους εν μέσω προκλήσεων όπως η οικονομική στασιμότητα, η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και οι ανησυχίες για την εξάρτηση από συγκεκριμένες αγορές. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα στις νομοθετικές και τεχνολογικές αλλαγές θα είναι καθοριστικές για την επιτυχία των αυτοκινητοβιομηχανιών στο μέλλον.