Live Κίνηση
Περισσότερα

Νέο Fiat 600

Ελλάδα 5:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Νέο Fiat 600

Η ιστορία του Fiat 600 συνεχίζεται με άλλη εμφάνιση, στυλ και χαρακτήρα. Το νέο B-SUV μοντέλο της εταιρείας άρχισε να διατίθεται και στην Ελλάδα.

Το νέο μοντέλο της Fiat έχει μια ιστορική ονομασία και αντιπροσωπεύει στην εποχή μας ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματά της, διαχρονικά. Μόνο που το καινούργιο 600 δεν μπορεί να είναι το ίδιο όπως τότε. Έχει προσαρμοστεί στα σύγχρονα δεδομένα.

Αυτό σημαίνει ότι το νέο όχημα είναι ένα σύγχρονο SUV πόλης, σύμφωνο με την τάση που επικρατεί πλέον στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και αγορά. Φυσικά, έχει όλη τη σύγχρονη τεχνολογία και τεχνογνωσία των ανθρώπων της Fiat σε ό,τι αφορά στους κινητήρες και στα συστήματα ασφάλειας και άνεσης.

Το ξεχωριστό σε σχεδίαση και στυλ μοντέλο είναι όμορφο με έναν δικό του τρόπο. Ως γνωστόν, οι Ιταλοί δεν έχουν κανένα πρόβλημα να δημιουργήσουν ένα αμάξωμα και ένα αυτοκίνητο το οποίο θα σε εντυπωσιάζει κάθε φορά.

Εξέλιξαν ένα μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο όχημα για την πόλη το οποίο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μεγαλύτερη ευκολία από την οικογένεια και να είναι πιο πρακτικό, συγκριτικά.

Επίσης, τα στελέχη της Fiat, έχοντας ήδη την εμπειρία από τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων τους, έκαναν το επόμενο βήμα σε ό,τι αφορά στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών και στο καινούργιο 600. Έτσι, αυτό διατίθεται τόσο με κινητήρα ήπιας υβριδικής διάταξης 48V -το 600 Hybrid- όσο και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο -δηλαδή το 600e.

Το αμάξωμα του 600 έχει μήκος 4,17 μέτρα, 1,71 μέτρα πλάτος και 1,52 μέτρα ύψος. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,56 μέτρα και το πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από τα 360 έως και τα 1.231 λίτρα.

Τα παραπάνω σημαίνουν ότι το καινούργιο αυτοκίνητο είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση τουλάχιστον τέσσερις ενήλικες ή να ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, με όλα τα απαραίτητα για τα παιδιά.

Σίγουρα αυτό γίνεται και με την απαραίτητη κομψότητα. Τα στελέχη της Fiat θεωρούν το νέο μοντέλο σαν «τον μεγαλύτερο αδερφό» του 500 και το δηλώνουν απερίφραστα. Μάλιστα, το 600 διαθέτει σχεδιαστικά στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως σε αυτό.

Για παράδειγμα τα φώτα εμπρός και πίσω. Βεβαίως το αμάξωμά του είναι διαμορφωμένο πιο έντονο και πιο δυναμικό, συγκριτικά, κάτι που είναι εμφανές στη μάσκα.

Πάντως, οι σχεδιαστές του νέου 600 προσπάθησαν και κατάφεραν να διατηρήσουν στοιχεία από το 600 της δεκαετίας του 1950, όπως η μορφοποίηση των θόλων ή του πίσω μέρους του.

Το καινούργιο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMP2 της Stellantis. Η εκδοχή του με τον τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπή και η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 4,8 λίτρα/100 χλμ. Το κιβώτιό του είναι το καινούργιο e-DCΤ, αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Η τιμή πώλησής του 600 Hybrid ξεκινά από τα 23.990 ευρώ και διαθέτει πολύ πλούσιο εξοπλισμό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ας μην ξεχνάμε ότι η Fiat είναι η εταιρεία η οποία πάντα φροντίζει να δίνει στους πελάτες της όσο το δυνατόν περισσότερα αναφορικά και με τα συστήματα ασφάλειας και άνεσης των επιβατών.

Εκτός από αυτό, το νέο 600 Hybrid διακρίνεται και για τις επιδόσεις του. Για την επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητά του φτάνει τα 184 χλμ./ώρα.

Το 600e, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοσή του, έχει μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η ενεργειακή χωρητικότητά τους είναι 54 kWh και δίνουν στο αυτοκίνητο μέση τυποποιημένη αυτονομία που φτάνει τα 402 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Όταν το αυτοκίνητο κινείται εντός πόλης αυτή αυξάνεται στα 603 χλμ.

Για την τελευταία διαδικασία, σε φορτιστή 11 kW χρειάζονται έξι ώρες για μια πλήρη φόρτισή τους, ενώ σε ταχυφορτιστή 100 kW για το 20%-80% χρειάζεται λιγότερο από μισή ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει 156 ίππους και κινεί τους εμπρός τροχούς του νέου Fiat 600e.

Το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα Drive Mode με τρεις διαφορετικές επιλογές (Eco, Normal και Sport), επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.

Το nouveau retro στυλ του είναι αυτό που χαρακτηρίζει και το εσωτερικό του. Το ταμπλό του είναι αποτέλεσμα της αρμονικής συνύπαρξης της σύγχρονης εικόνας της Fiat με τη λιτή υλοποίηση των οχημάτων της στο παρελθόν της, αυτό που την έκανε να είναι η εταιρεία που όλοι γνωρίζουμε.

Η έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων είναι 7,0 ιντσών και η κεντρική αφής 10,25 ιντσών, αντίστοιχα. Η διαμόρφωσή του (ταμπλό) είναι τέτοια που να διευκολύνει τον οδηγό όποτε θέλει να ενεργοποιήσει κάποιο από τα επιμέρους συστήματα, μέσω των φυσικών διακοπτών που υπάρχουν.

Όπως γράψαμε ήδη, το καινούργιο 600 έχει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται σύστημα προειδοποίησης για ενδεχόμενη σύγκρουση με άλλο όχημα, πεζό ή δικυκλιστή και αυτόματη πέδηση εάν δεν αντιδράσει έγκαιρα ο οδηγός.

Πέραν αυτών, υπάρχει ασύρματη σύνδεση smartphone Android Auto ή CarPlay και σύστημα πλοήγησης TomTom το οποίο πληροφορεί και για τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης κάθε φορά.

Επίσης, υπάρχουν αισθητήρες περιμετρικά του αυτοκινήτου και πίσω κάμερα με ορατότητα 180 μοιρών, ενώ είναι διαθέσιμη και η εφαρμογή για κινητό τηλέφωνο μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται και να ρυθμίζει από μακριά κάποια από τα συστήματα του αυτοκινήτου.

Το καινούργιο 600 δημιουργήθηκε για να ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες ενός σύγχρονου αγοραστή βάσει των συνθηκών και των αναγκών (ουσιαστικών και επίκτητων) που έχουν διαμορφωθεί και επικρατούν στην εποχή μας.

Ωστόσο, αυτό το πράττει με σεβασμό στον πρόγονό του ο οποίος δημιουργήθηκε πριν από περίπου 70 χρόνια. Τότε που αυτός ήταν εντελώς διαφορετικός σε τεχνολογία αλλά διακρινόταν για τους ίδιους λόγους: Για την πρακτικότητα και το στυλ.

Νέο Fiat 600e

Ισχύς (PS)
100
Ροπή (Nm)
205
Επιτάχυνση 0-100 (sec)
10,5
Χώρος Αποσκευών (L)
385
Μπαταρίες (kWh)
Τιμή (Ευρώ)
Από 23.990