Live Κίνηση
Περισσότερα

Suzuki GSX-S1000GX

Ελλάδα 1:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Suzuki GSX-S1000GX

Η Suzuki με το νέο GSX-S1000GX μας παραδίδει ένα μοντέλο-σταθμό που βάζει νέα δεδομένα στον κόσμο της μοτοσικλέτας.

Στον κόσμο της μοτοσικλέτας υπάρχουν δύο ειδών κατασκευαστές. Υπάρχουν εκείνοι που θέλουν να περάσουν κάθε νέα τεχνολογία στα μοντέλα τους όσο το δυνατόν ταχύτερα για να αποκτήσουν το πλεονέκτημα του «καινοτόμου» ρισκάροντας όμως να εκτεθούν σε θέματα αξιοπιστίας και ασφάλειας.

Υπάρχει όμως και η άλλη φιλοσοφία που θέλει τους κατασκευαστές να μην κάνουν βιαστικές κινήσεις, να δοκιμάζουν διεξοδικά τα καινοτόμα τεχνολογικά συστήματα στις μοτοσικλέτες τους, να τις τελειοποιούν και στη συνέχεια να τις προσφέρουν απλόχερα στους πελάτες έχοντας διασφαλίσει την ασφάλεια και την αξιοπιστία σε κάθε συνθήκη.

Η Suzuki δε θα μπορούσε να μην ακολουθήσει τη δεύτερη φιλοσοφία στις μοτοσικλέτες της καθώς έχει συνδυάσει το όνομά της με τη σοβαρότητα, την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη στον αναβάτη.

Η ιαπωνική εταιρία θέλει να κάνει τα πράγματα με το δικό της τρόπο και γι’ αυτό όλα της τα τεχνολογικά συστήματα, εκτός από πρωτοποριακά, εξελίσσονται και κατασκευάζονται αποκλειστικά in-house.

Αυτό της δίνει το πλεονέκτημα να επικεντρώνει τις τεχνολογίες της αποκλειστικά στα μοντέλα της, δημιουργώντας τις ιδανικές σουίτες ηλεκτρονικών για κάθε μοτοσικλέτας.

Χωρίς αμφιβολία η ναυαρχίδα της μάρκας στον τομέα της τεχνολογίας είναι η νέα Suzuki GSX-S1000GX. Το νέο μέλος της οικογένειας των GSX, εκτός από μια καταπληκτική οδηγικά μοτοσικλέτα με έναν πανίσχυρο τετρακύλινδρο κινητήρα 152 ίππων, διαθέτει τεχνολογία που για πρώτη φορά συναντάμε σε μοντέλο της Suzuki.

Η εταιρεία χαρακτηρίζει τη μοτοσικλέτα της «Supreme Sport Crossover», αλλά εμείς θα τη χαρακτηρίζαμε απλά την πιο premium και εξελιγμένη μοτοσικλέτα που έχει κατασκευάσει η Suzuki.

Έξυπνες ηλεκτρονικές αναρτήσεις SAES

Για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα της Suzuki συναντάμε σύστημα ηλεκτρονικών αναρτήσεων. Η GSX-S1000 GX έγινε η ιδανική πλατφόρμα για τη Suzuki να εξελίξει ένα έξυπνο σύστημα αναρτήσεων και το έκανε χρησιμοποιώντας κορυφαία «υλικά», ισχύει στις Showa EERA SFF-CA.

Οι Ιάπωνες εξέλιξαν από την αρχή το σύστημα Suzuki Advanced Electronic Suspension (SAES) το οποίο έχει στοιχεία που δεν έχουμε συναντήσει στα υπάρχοντα συστήματα ηλεκτρονικών αναρτήσεων.

Εκτός από την κλασική μορφή συνεργασίας της κεντρικής μονάδας ελέγχου με τη μονάδα έξι αξόνων IMU και τους αισθητήρες υψηλής ακρίβειας, το σύστημα της Suzuki διαθέτει επιπλέον υψηλής τεχνολογίας αισθητήρες εσωτερικά στα εξαρτήματα των αναρτήσεων εμπρός και πίσω.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ακριβέστερη και πιο γρήγορη επεξεργασία των δεδομένων και κατ’ επέκταση την καλύτερη και άμεση προσαρμογή των αναρτήσεων σε κάθε συνθήκη.

Για να αποκτήσει την κατάλληλη επεξεργαστική ισχύ και να γίνει το σύστημα όσο πιο «έξυπνο» γίνεται η Suzuki έχει προσθέτει ξεχωριστά προγράμματα όπως το Floating Ride Control και το Velocity Dependent Control.

Τα παραπάνω συστήματα ελέγχου προσφέρουν τεράστιο εύρος ρυθμίσεων στις αναρτήσεις με ηλεκτρονικό τρόπο, πάντα σε συνεργασία με την κεντρική ECU της μοτοσικλέτας και της σουίτας SDMS-α της Suzuki.

Εκτός από τον απόλυτο έλεγχο και τις πολλαπλές διαθέσιμες ρυθμίσεις με ηλεκτρονικό τρόπο, το SAES της Suzuki προσφέρει αυτόματη προσαρμογή της απόσβεσης.

Όταν ο αναβάτης επιλέξει την αυτόματη λειτουργία απόσβεσης, η μοτοσικλέτα αναλαμβάνει να προσφέρει την ιδανική ρύθμιση ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.

Τα ισχυρά ηλεκτρονικά συστήματα επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο όλα τα δεδομένα (ταχύτητα, κατάσταση οδοστρώματος, φορτίο κλπ) και άμεσα προσαρμόζουν τις αναρτήσεις σε κάθε περίσταση.

Ο αναβάτης επίσης μπορεί να επιλέξει εκείνος την προφόρτιση στο αμορτισέρ πίσω σε τρεις θέσεις ή να αφήσει την ίδια τη μοτοσικλέτα να προσαρμόσει εκείνη την κατάλληλη προφόρτιση, ανάλογα με το φορτίο.

Ακόμα μια παράμετρο που ελέγχει το σύστημα αναρτήσεων της Suzuki είναι τη διαδικασία του φρεναρίσματος.

Το Suzuki Deceleration Damping Control (SDDC) φροντίζει στη διαδικασία της πέδησης να ελέγχει τις δυνάμεις G που αναπτύσσει η μοτοσικλέτα και ανάλογα να προσαρμόζει την απόσβεση εμπρός και πίσω.

Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η μεταφορά βάρους και κατ’ επέκταση η αστάθεια που μπορεί να προκληθεί σε ένα δυνατό φρενάρισμα.

Track Motion Brake System για μέγιστη ασφάλεια

Η Suzuki θέλοντας να δημιουργήσει κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας στον αναβάτη δημιούργησε ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου της πέδησης.

Το Motion Brake System συνεργάζεται με την κεντρική μονάδα ελέγχου ECU και τη μονάδα αισθητήρων IMU αναλύοντας τα δεδομένα ταχύτητας του εμπρός και του πίσω τροχού.

Μέσω του προηγμένου ABS το σύστημα είναι σε θέση να αντιληφθεί τις δυνάμεις που ασκούνται στη διάρκεια της πέδησης και δρα ανάλογα μειώνοντας την πίεση στα έμβολα της κάθε δαγκάνας.

Αυτό έχει δύο οφέλη. Το ένα είναι ότι αποτρέπει το σήκωμα της μοτοσικλέτας όταν εκείνη βρίσκεται υπό κλίση στη στροφή διατηρώντας τέλεια την τροχιά της και το δεύτερο είναι ότι ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού υπό κλίση το σύστημα κρατάει σταθερή την πίεση στις δαγκάνες απομακρύνοντας την περίπτωση απώλειας πρόσφυσης.

Το κερασάκι στην τούρτα του συστήματος πέδησης είναι το Slope Dependent Control System. Με αυτήν τη λειτουργία η μοτοσικλέτα όταν βρίσκεται σε κατηφορικό δρόμο και επιβραδύνει διατηρεί σταθερή την κατανομή βάρους και δε φορτίζεται πολύ το πιρούνι εμπρός.

Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην ισορροπημένη πίεση που ασκεί το σύστημα όταν αντιληφθεί την ανισορροπία βάζοντας περισσότερη πίεση στην πίσω δαγκάνα. Έτσι, το πίσω μέρος δεν ανασηκώνεται και η μοτοσικλέτα παραμένει σταθερή.

Καινούριες λειτουργίες στο σύστημα Suzuki Intelligent Ride System

Η πλατφόρμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης Suzuki Intelligent Ride System που εξέλιξε αποκλειστικά για τα μοντέλα της η Suzuki τοποθετήθηκε πρώτη φορά στην 3η γενιά Hayabusa το 2022. Στην καινούρια GSX-S1000GX έχει φτάσει πλέον στο κορυφαίο της επίπεδο με ακόμα περισσότερες εφαρμογές.

Εκτός από τα βασικά στοιχεία του συστήματος όπως ηλεκτρονικό γκάζι (Ride by Wire), ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με ευαισθησία στις κλίσεις (STCS), σύστημα ελέγχου της σούζας (Lift Limiter), τρία προγράμματα οδήγησης (Active, Basic και Comfort) και σύστημα ελέγχου της ροπής κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης (Roll Torque Control), η Suzuki έχει προσθέσει εφαρμογές που κάνουν τη ζωή του αναβάτη ασφαλή και άνετη.

Ένα από τα έξυπνα συστήματα είναι το αναβαθμισμένο Cruise Control. Εκτός από την κλασική αυτόματη ρύθμιση της ταχύτητας ταξιδιού, το αναβαθμισμένο Cruise Control δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να ανεβάσει και να κατεβάσει ταχύτητες μέσω του quickshifter χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία του Cruise Control. Αυτό επιτρέπει στον αναβάτη μια πιο ομαλή και ξεκούραστη οδήγηση στο ταξίδι.

Μια ακόμα λειτουργία που ανεβάζει το επίπεδο της πρακτικότητας είναι το Low-RPM Assist. Όταν ο αναβάτης ξεκινάει να κινείται ή όταν κινείται με χαμηλές ταχύτητες το σύστημα δεν επιτρέπει στις στροφές του κινητήρα να πέσουν υπερβολικά με αποτέλεσμα να αποτρέπεται το σβήσιμο.

Το σύστημα ελέγχει ταυτόχρονα τις στροφές του κινητήρα, τη σχέση στο κιβώτιο, τη θέση του γκαζιού και του συμπλέκτη και αναλαμβάνει να διατηρήσει στο ιδανικό σημείο τη λειτουργία του κινητήρα. Αυτό είναι εξαιρετικά χρήσιμο όταν κινείσαι στην πόλη και σε συνθήκες αυξημένης κίνησης.

Αναβαθμισμένη οθόνη TFT με σύστημα συνδεσιμότητας Suzuki mySPIN

Για να μπορέσει ο αναβάτης να έχει υπό τον έλεγχό του όλα τα συστήματα της νέας GSX-S1000GX η Suzuki έχει τοποθετήσει στη μοτοσικλέτα μια νέα οθόνη TFT 6,5 ιντσών. Μέσω της οθόνης και ενός πολύ εύχρηστου πολυδιακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού ο αναβάτης ελέγχει και αλλάζει όλες τις παραμέτρους των συστημάτων της μοτοσικλέτας.

Σημαντική προσθήκη είναι το σύστημα συνδεσιμότητας που έχει δημιουργήσει η Suzuki μέσω της εφαρμογής mySPIN. To smartphone (Android ή iOS) μπορεί να συνδεθεί μέσω Bluetooth ή wireless LAN με την οθόνη και ο αναβάτης να απολαύσει μεγάλο εύρος εφαρμογών όπως τηλεφωνικές κλίσεις, μουσική, ημερολόγιο και φυσικά σύστημα πλοήγησης.

Η νέα Suzuki GSX-S1000GX είναι μια μοτοσικλέτα σταθμός για την Suzuki. Εκτός από την απολαυστική εμπειρία οδήγησης που προσφέρει στον αναβάτη και την αξεπέραστη τεχνολογία της, γίνεται σημείο αναφοράς για μια κατηγορία μοτοσικλετών που θα μας απασχολήσουν πολύ στο μέλλον.

Suzuki GSX-S1000GX

Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Ισχύς (PS)
152
Ροπή (Nm)
106
Βάρος (kg)
232
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
6,2
Τιμή (ευρώ)
17.995

Περισσότερα για την Suzuki GSX-S1000GX ΕΔΩ