Live Κίνηση
Περισσότερα

Honda CB650R/ CBR650R E-Clutch

Ελλάδα 1:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Honda CB650R/ CBR650R E-Clutch

Όταν είσαι ηγέτης στον χώρο της μοτοσικλέτας πρέπει να το αποδεικνύεις στην πράξη. Αυτό ακριβώς έκανε η Honda με τα νέα CB650R και CBR650R E-Clutch.

Σε κάθε τομέα της παγκόσμιας βιομηχανίας υπάρχουν εταιρείες-ηγέτες που βάζουν τα θεμέλια της εξέλιξης και οι υπόλοιποι απλά ακολουθούν.

Δεν είναι μόνο ότι κατασκευάζουν προϊόντα τα οποία γίνονται ευρέως αποδεκτά από το κοινό. Κάθε στιγμή, σε κάθε τους προσπάθεια έχουν το βαρύ χρέος να κινήσουν μπροστά τις τεχνολογίες προκειμένου όλη η βιομηχανία να κινηθεί ανάλογα.

Στις μοτοσικλέτες η εταιρεία-ηγέτης είναι ξεκάθαρα η Honda. Η ιαπωνική εταιρεία δεν είναι απλά ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών στον κόσμο, αλλά κάθε χρόνο, ιδιαίτερα την τελευταία 10ετία, προσφέρει απλόχερα στον κόσμο των δύο τροχών συστήματα και τεχνολογίες που τα επόμενα χρόνια θα γίνουν η «κανονικότητα» στον κλάδο.

Για το 2024 η Honda έφερε στο προσκήνιο τις καινούργιες CB650R και CBR650R τις οποίες εξόπλισε με το σύστημα E-Clutch.

Η επανάσταση λοιπόν ξεκίνησε και δεν έχει να κάνει μόνο με το καινοτόμο αυτό σύστημα μετάδοσης, αλλά συνολικά οι δύο νέες μοτοσικλέτες με τον τετρακύλινδρο κινητήρα έχουν περάσει στο επόμενο επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και ασφάλειας.

Honda E-Clutch

Το νέο Honda CB650R, όπως και το καινούργιο CBR650R, είναι εξοπλισμένα με το σύστημα E-Clutch. Πρόκειται για ένα σύστημα μετάδοσης το οποίο συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία τεχνολογίας και απόδοσης ενός quickshifter, την κορυφαία ποιότητα του συστήματος DCT της Honda και της χειροκίνητης χρήσης του συμπλέκτη.

Πώς λειτουργεί όμως το σύστημα E-Clutch; Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, ότι δηλαδή το σύστημα συμπλέκτη και κιβωτίου ταχυτήτων δεν διαφέρουν από εκείνα μίας συμβατικής μοτοσικλέτας.

Εκεί που υπάρχει μεγάλη διαφορά είναι στον τρόπο λειτουργία τους του συστήματος. Το E-Clutch χάρη στο προηγμένο λογισμικό του και τη κορυφαία τεχνολογία του R&D της Honda, απλοποιεί τη λειτουργία επιτρέποντας στον αναβάτη να οδηγήσει χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει τον συμπλέκτη.

Αν ο αναβάτηςτο θελήσει μπορεί να αλλάξει ταχύτητες μέσω του παραδοσιακού λεβιέ στο πόδι χωρίς να χρησιμοποιήσει τον συμπλέκτη.

Ακόμα και από στάση, μπορεί να επιλέξει την πρώτη σχέση στο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη και να επιταχύνει ομαλά και γραμμικά, όπως θα έκανε αν είχε στη διάθεσή του το σύστημα DCT διπλού συμπλέκτη της Honda. Το ίδιο συμβαίνει και όταν η μοτοσικλέτα ακινητοποιηθεί.

Η μεγάλη διαφορά στο CB650R και στο CBR650R είναι ότι όποτε το θελήσει ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει τον συμπλέκτη και να απολαύσει την παραδοσιακή οδήγηση κατά το δοκούν.

Όταν ο αναβάτης χρησιμοποιεί τον συμπλέκτη, το E-Clutch απενεργοποιείται αυτόματα και ενεργοποιείται ξανά όταν δεν τον χρησιμοποιήσει ο αναβάτης σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του συστήματος E-Clutch μέσω της οθόνης και του διακόπτη στο τιμόνι, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία διαφορετικά προγράμματα (Hard, Medium και Soft).

Ανάλογα με την επιλογή λειτουργίας η αίσθηση των αλλαγών ταχυτήτων στο λεβιέ των CB650R και CBR650R είναι διαφορετική.

Με τη βοήθεια του νέου συστήματος E-Clutch η οδήγηση των νέων CB650R και CBR650R γίνεται πιο εύκολη και πρακτική από ποτέ.

Ταυτόχρονα όμως αναβαθμίζονται και τα δυναμικά χαρακτηριστικά των μοτοσικλετών αφού δίνουν μεγάλη ευελιξία στον αναβάτη να κινηθεί όπως εκείνος θέλει.

LED φώτα και νέα οθόνη TFT με online υπηρεσία Honda RoadSync.

Οι τεχνολογίες στο νέο Honda CB650R δεν σταματούν στο E-Clutch. Το καινούριο naked με την Sports Cafe εμφάνιση διαθέτει νέο σύστημα φωτισμού LED, τόσο στον προβολέα εμπρός όσο και στο πίσω μέρος.

Ο σχεδιασμός του προβολέα έχει αλλάξει δίνοντας καλύτερη αποτελεσματικότητα στον φωτισμό και πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση στη μοτοσικλέτα.

Καινούργια είναι και η οθόνη πληροφοριών, τόσο στην CB650R όσο και στην CBR650R. Με premium τεχνολογία η Honda σχεδίασε μια TFT οθόνη 5 ιντσών με πολύ καλύτερη ευκρίνεια και προστασία.

Υπάρχουν τρεις επιλογές στα γραφικά Bar, Circle και Simple για να ταιριάξουν με τα γούστα του κάθε αναβάτη, ενώ παρέχουν πολλαπλές πληροφορίες με εύκολο τρόπο.

Ο χειρισμός γίνεται μέσω ενός καινούργιου διακόπτη τεσσάρων διακοπτών στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Η Honda προσφέρει με τις δύο μοτοσικλέτες και σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone μέσω της εφαρμογής Honda RoadSync.

Ο αναβάτης απολαμβάνει με αυτόν τον τρόπο τηλεφωνικές κλήσεις, σύστημα πλοήγησης Στροφή/ Στροφή, μουσική, ενημέρωση για τον καιρό στην οθόνη της μοτοσικλέτας του.

Τετρακύλινδρος εθισμός

Ο κινητήρας είναι κοινός στα CB650R και CBR650R. Πρόκειται για τον εξελιγμένο τετρακύλινδρο σε σειρά των 649 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 94 ίππους και 63 Nm ροπής.

Το σύνολο συνοδεύεται από υψηλής ποιότητας σύστημα ψεκασμού PGM-FI, ενώ η ισχυρή μονάδα ελέγχου παρέχει και ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Ο συνδυασμός του απολαυστικού κινητήρα με το μοναδικό σύστημα E-Clutch είναι μια εμπειρία που κάθε αναβάτης πρέπει να βιώσει.

Με την ίδια ευκολία μπορεί να είναι ήρεμος, οικονομικός και πολιτισμένος και όποτε το θελήσει ο αναβάτης να γίνει εκρηκτικός, διασκεδαστικός και απολαυστικός.

Κορυφαίες αναρτήσεις με τη σφραγίδα της Showa

Το κερασάκι στην τούρτα της οδηγικής ανωτερότητας της Honda CB650R βάζουν οι ποιοτικές αναρτήσεις της Showa. Στο εμπρός μέρος η Honda έχει επιλέξει ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. με τεχνολογία SFF-BP και πίσω ένα μονό αμορτισέρ επίσης της Showa με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης.

Τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 310 χιλ. εμπρός με διπίστονες δαγκάνες Nissin και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα και σύστημα ABS.

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών από αλουμίνιο ενώ το βάρος της CB650R είναι στα 207 κιλά (211 κιλά για το CBR650R).

Η Honda, κάθε φορά που εξερευνά νέα όρια και ανεβάζει τον πήχη, θριαμβεύει. Αυτό συμβαίνει είτε σε νέες τεχνολογίες, είτε σε νέα πρότζεκτ.

Στην περίπτωση της νέας CB650R με το σύστημα E-Clutch βρισκόμαστε μπροστά σε μια από εκείνες τις στιγμές θριάμβου της ιαπωνική εταιρείας που βάζουν σε κίνηση ολόκληρο τον κόσμο των δύο τροχών.

Honda CB650R E-Clutch

Κυβισμός (κ.εκ.)
649
Ισχύς (PS)
95,2
Ροπή (Nm)
63
Βάρος (kg)
207
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
4,9
Τιμή (ευρώ)
9.950