Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Citroen e-Vans: Μία πλούσια και ξεχωριστή γκάμα επαγγελματικών

Ελλάδα 4:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Citroen e-Vans: Μία πλούσια και ξεχωριστή γκάμα επαγγελματικών

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Citroen e-Vans: Μία πλούσια και ξεχωριστή γκάμα επαγγελματικών

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Για έναν επαγγελματία, μία ολοκληρωμένη επιλογή συνήθως συνιστά μία έξυπνη λύση. Και η γκάμα επαγγελματικών της Citroen καλύπτει τόσο αυτήν, όσο και πολλές ακόμα πτυχές.

Advertisement
Advertisement

Η Citroen έχει εφεύρει ένα μοναδικό τρόπο ώστε να κάνει τη ζωή του οδηγού εύκολη, άνετη και ευχάριστη σε οποιοδήποτε μοντέλο της. Έτσι και στα επαγγελματικά, κάθε αυτοκίνητό της είναι ευέλικτο και φιλικό προς τον χρήστη, τόσο οδηγικά, όσο και λειτουργικά.

Πρόκειται για χαρακτηριστικά που τα ζητά απεγνωσμένα ένας οδηγός ο οποίος χρησιμοποιεί ένα επαγγελματικό όχημα κάθε μέρα για τη δουλειά του. Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση, δεν επιζητά μόνο ευκολία στην οδήγηση, αλλά και χώρους, πρακτικότητα και ευελιξία στη χρήση.

Καθόλου τυχαία, η Citroen τα παρέχει και αυτά, σε συνδυασμό με μία ευρεία γκάμα επαγγελματικών οχημάτων, για κάθε είδους ανάγκη, εργασία και υποχρέωση.

Advertisement
Advertisement

Από microcar με υπέρ αρκετούς χώρους για να μεταφέρεις μικρά δέματα, μέχρι μεγάλα βαν που έχουν ωφέλιμο όγκο και διαθέτουν τεράστιους χώρους φόρτωσης, αλλά και αρκετά μεγάλη μπαταρία ώστε ο επαγγελματίας να μην περιορίζεται.

Citroen My Ami Cargo

Αν δεν το γνωρίζετε η Citroen δε δημιούργησε μόνο ένα Ami, αφού με τις κατάλληλες παραμετροποιήσεις διαθέτει στην αγορά και το My Ami Cargo, το μικρότερο επαγγελματικό όχημα με τέσσερις τροχούς που μπορεί κανείς να αποκτήσει.

Το κόστος χρήσης παραμένει ελάχιστο, χάρη στη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 5,5 kWh που εξασφαλίζει στο επαγγελματικό Ami 75 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ απαιτεί μόλις 3 ώρες φόρτιση σε συμβατική, οικιακή παροχή. Η μπαταρία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος με τη σειρά του αποδίδει 8 ίππους.

Advertisement

Από άποψη χώρων, στο My Ami Cargo υπάρχει ένας αποθηκευτικός χώρος στη θέση του καθίσματος συνοδηγού, ένα κάλυμμα αποθηκευτικού χώρου τριών θέσεων, ένα πάτωμα χώρου φόρτωσης δύο επιπέδων και κλειστό αποθηκευτικό χώρο στο πίσω μέρος.

Τα παραπάνω εκτοξεύουν τον αποθηκευτικό χώρο του microcar στα 400 λίτρα, με το ωφέλιμο φορτίο με έναν επιβάτη να φτάνει τα 140 κιλά, αποτελώντας έτσι μία ελκυστική εναλλακτική πρόταση στα μεγάλα βαν.

Advertisement

Συνεπώς, ο χρήστης απολαμβάνει την ευελιξία ενός microcar στην πόλη, σε συνδυασμό με αρκετούς χώρους για να μεταφέρει μικρά αντικείμενα (π.χ. δέματα), με το μικρότερο δυνατό κόστος χρήσης.

Το Citroen My Ami Cargo διατίθεται έναντι 10.900 ευρώ, ωστόσο με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά III», η τιμή πέφτει στις 7.900 ευρώ.

Citroen e-Berlingo

Με το νέο Berlingo, η Citroen σηματοδοτεί τη νέα της εποχή. Κάτι που είναι πασιφανές αρχικά από τη σχεδίαση, η οποία αναδεικνύει τη νέα ταυτότητα τη γαλλικής μάρκας, παρέα με το νέο της λογότυπο.

Advertisement

Στο εσωτερικό, έχει δοθεί βάση στην εργονομία, γεγονός που αποδεικνύεται από το ταμπλό και τους μικρούς εκμεταλλεύσιμους χώρους για αντικείμενα και σύντομες δουλειές.

Η οθόνη infotainment 10 ιντσών βοηθάει στον χειρισμό πολλών λειτουργιών του αυτοκινήτου, ενώ από εκεί μπορεί ο χρήστης να αξιοποιήσει το Dynamic Surround Vision που του επιτρέπει να βλέπει τα τυφλά του σημεία.

Το νέο Berlingo διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος, με τον χώρο φόρτωσης να ξεκινάει από τα 3,3 κυβικά μέτρα και να φτάνει τα 4,4 κυβικά μέτρα.

Προσφέροντας βελτιστοποιημένη άνεση, συνδεσιμότητα και οδηγικά βοηθήματα, το e-Berlingo διαθέτει και σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 50 kWh και τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα που με τη σειρά του αποδίδει 100 kW, ήτοι 136 ίπποι.

Έτσι, το νέο ηλεκτρικό Berlingo εξασφαλίζει 330 χιλιόμετρα αυτονομίας βάσει WLTP κύκλου, αλλά το καλύτερο είναι πως δέχεται DC ταχυφόρτιση έως 100 kW, που σημαίνει ότι μπορεί από το 0% η μπαταρία να φτάσει το 80% μέσα σε μόλις 30 λεπτά. Από την άλλη, με τον AC φορτιστή των 11 kW, η μπαταρία χρειάζεται 5 ώρες και 3 λεπτά για να φορτίσει πλήρως.

Σύμφωνα με τη Citroen, το νέο, επαγγελματικό e-Berlingo ξεκινάει από τις 33.700 ευρώ προ φόρων.

Citroen e-Jumpy

Στο νέο Jumpy, ξεχωρίζει αμέσως η νέα σχεδίαση στο μπροστινό μέρος που όπως και στο Berlingo, είναι πιο δυναμική και προσδίδει ισχυρότερη προσωπικότητα.

Στην καμπίνα, η εργονομία είναι εξαιρετική χάρη στο πολύ πρακτικό νέο ταμπλό που διαθέτει και πρόσθετους αποθηκευτικούς χώρους. Παρόμοια με το e-Berlingo, η οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών με το τελευταίας τεχνολογίας infotainment αναβαθμίζουν περαιτέρω την εργονομία και την ευχρηστία.

Στα 16 συστήματα υποβοήθησης συμπεριλαμβάνεται το Dynamic Surround Vision που όπως και στο e-Berlingo, η προβολή των τυφλών σημείων εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη.

Το νέο e-Jumpy διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος. Στη βασική εκδοχή, ο όγκος του χώρου φόρτωσης κυμαίνεται μεταξύ 5,3 και 5,8 κυβικών μέτρων, ενώ στην επιμηκυμένη μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 6,6 κυβικά μέτρα.

Αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το ηλεκτρικό Jumpy έρχεται σε δύο εκδόσεις, μία με μπαταρία 50 kWh και μία με μπαταρία 75 kWh. Στην πρώτη περίπτωση, η αυτονομία περιορίζεται στα 224 χιλιόμετρα, την ώρα που με την μεγαλύτερη μπαταρία εκτοξεύεται στα 350 χιλιόμετρα.

Σε κάθε περίπτωση, το e-Jumpy μπορεί με DC ταχυφορτιστή να φτάσει την μπαταρία του στο 80% από άδεια σε διάστημα 38-45 λεπτών, ενώ το σύνολό του αποδίδει 100 kW ή 136 ίππους χάρη στον μονό ηλεκτροκινητήρα.

Το νέο Citroen e-Jumpy διατίθεται προς παραγγελία στην ελληνική αγορά, με την τιμή του να είναι ορισμένη στις 56.300 ευρώ, ωστόσο με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά III», αυτή πέφτει στις 47.300 ευρώ.

Citroen e-Jumper

Το μεγαλύτερο βαν των επαγγελματικών οχημάτων της γκάμας της Citroen προσφέρει ισότιμη άνεση, ωφέλιμο όγκο και χωρητικότητα φόρτωσης, ανεξαρτήτως έκδοσης κινητήρα.

Έτσι, το νέο e-Jumper, στη μοντέρνα του εκδοχή με την κάθετη μάσκα και την πιο τολμηρή σχεδίαση, έρχεται να προσφέρει με μηδενική εκπομπή ρύπων, ό,τι και οι προκάτοχοί του.

Που σημαίνει ότι το ωφέλιμο βάρος βρίσκεται στα 1.890 κιλά και ο όγκος φορτίου στα 17 κυβικά μέτρα. Γενικότερα, είναι σχεδιασμένο ώστε να διευκολύνει τη φόρτωση και εκφόρτωση μεγάλων αντικειμένων, με λειτουργικά και μεγάλα ανοίγματα των θυρών.

Πέραν όμως της δεδομένης πρακτικότητας, το εσωτερικό είναι εξίσου εργονομικό, εν πολλοίς χάρη στο επανασχεδιασμένο ταμπλό.

Επίσης, η ενισχυμένη ηχομόνωση σε συνδυασμό με τη σωστά ρυθμισμένη για μεγάλο επαγγελματικό βαν ανάρτηση, εξασφαλίζουν στον χρήστη ομαλή και ευχάριστη ποιότητα κύλισης.

Μεταξύ άλλων, ο οδηγός απολαμβάνει εξοπλισμό όπως η ασύρματη θέση φόρτισης smartphone, δικτυωμένη πλοήγηση και φυσικά την ψηφιακή οθόνη σε λειτουργία κεντρικού καθρέφτη. Όλα αυτά συνδυάζονται με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης που αυξάνουν την ασφάλεια ενός οδηγού που διανύει πολλά χιλιόμετρα κάθε μέρα.

Το καλύτερο από όλα, όμως, για έναν επαγγελματία που ενδιαφέρεται να αποκτήσει το e-Jumper είναι η πληθώρα επιλογών διαμόρφωσης του αμαξώματος.

Συγκεκριμένα, διατίθεται σε τρία μήκη με τον όγκο χώρου φόρτωσης να ξεκινάει από τα 10 κυβικά μέτρα, φτάνοντας τα 17 στην μεγαλύτερη έκδοση αμαξώματος.

Αναφορικά με τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, η αυτονομία είναι η μεγαλύτερη της γκάμας ηλεκτρικών επαγγελματικών της Citroen, καθώς εξασφαλίζει 420 χιλιόμετρα.

Επίσης, η τεχνολογία του e-Jumper επιτρέπει ταχυφόρτιση με ισχύ έως 150 kW, που βοηθάει η μπαταρία του να φορτιστεί μέχρι το 80% σε 55 λεπτά.

Παρομοίως, η ιπποδύναμη είναι η υψηλότερη στην γκάμα χάρη σε ένα ολοκαίνουριο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, φτάνοντας τους 270 ίππους.

Με όλα αυτά τα νέα προτερήματα και μια πιο επιβλητική σχεδίαση, βασιζόμενη στη νέα ταυτότητα της Citroen, το e-Jumper έχει τις δυνατότητες να εγκαινιάσει μια τέταρτη δεκαετία επιτυχιών στην κατηγορία των επαγγελματικών βαν