Live Κίνηση
Περισσότερα
ACROPOLIS 2024

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Ένας θρυλικός αγώνας

Ελλάδα 12:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Ένας θρυλικός αγώνας

ACROPOLIS 2024

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Ένας θρυλικός αγώνας

ACROPOLIS 2024

Ελάχιστοι αγώνες στο καλεντάρι του WRC μπορούν να καυχηθούν ότι έχουν την ιστορία και το πρεστίζ του Ακρόπολις. Στις επόμενες γραμμές θα καταλάβετε το γιατί.

Advertisement
Advertisement

Εάν έχετε πει -ακόμη και κατά τη διάρκεια μίας σεζόν F1 που γνωρίζετε τον πρωταθλητή της από… τον Μάιο- ότι «δεν χάνω το GP του Μονακό» ή «σήμερα τρέχουν στο Σπα, θα το δω» τότε καταλαβαίνετε την θέση που έχει ο εθνικός μας αγώνας στο πρόγραμμα του WRC.

Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους premium αγώνες, αγαπητός σε οδηγούς και θεατές. Οι πολύ δύσκολες και τεχνικές ειδικές διαδρομές του συνιστούσαν ανέκαθεν μία τεράστια πρόκληση και προσέδιδαν πολύ μεγάλο πρεστίζ στους νικητές του.

Εξάλλου το Ακρόπολις είναι ένας αγώνας ο οποίος ήταν από την αρχή στο πρόγραμμα του WRC. Ήταν στο καλεντάρι ως ο 6ος γύρος της παρθενικής σεζόν του WRC, το 1973. Και έκτοτε έχει μπει ακόμη 41 φορές στο πρόγραμμα. Μόνο οι Φινλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Σουηδία, Πορτογαλία, Μεγάλη Βρετανία και το Μονακό έχουν φιλοξενήσει περισσότερους αγώνες για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλλυ. Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι σήμερα ένας από τους θρυλικούς αγώνες του WRC.

Αγώνας φθοράς

Advertisement
Advertisement

Ο χαρακτήρας του Ακρόπολις ήταν από την αρχή τραχύς. Οι ελικοειδείς και βραχώδεις χωμάτινες διαδρομές του σε συνδυασμό με την αποπνικτική σκόνη και τις πολύ υψηλές θερμοκρασία έφερναν πληρώματα και αγωνιστικά στα όριά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι θεωρούν πως μόνο το Σαφάρι είναι αντίστοιχης δυσκολίας με το Ακρόπολις.

Και ήταν ένα μαγικό ταξίδι από το ξεκίνημά του. Από την πρώτη εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και τα 800 χιλιόμετρα του 1973, στις εμβληματικές ειδικές των Μετεώρων και του Ολύμπου κατά τη δεκαετία του 80 και στην πρώτη υπερειδική της Αναβυσσού, ο εθνικός μας αγώνας αποτελούσε πάντα πόλο έλξης για κάθε φίλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στη νέα εποχή του WRC, το Ακρόπολις δεν έχασε τον τραχύ του χαρακτήρα. Μπορεί το δρομολόγιό του να είναι πολύ πιο συμπυκνωμένο και οι ταχύτητες να έχουν ανέβει. Ωστόσο το Ακρόπολις παραμένει ακόμη και σήμερα ένας αγώνας φθοράς.

Advertisement

Σκεφτείτε απλώς την δραματική εξέλιξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 με τους Νεβίλ και Οζιέ να ανεβαίνουν στον… Όλυμπο για λίγες ώρες πριν καταποντιστούν. Ένα είναι σίγουρο για το «Ράλλυ των Θεών». Όσοι φιλοδοξούν να το κατακτήσουν πρέπει να αποδώσουν στο 100% μέχρι και το τελευταίο αγωνιστικό χιλιόμετρο. Και φυσικά να κάνουν και… τις απαραίτητες σπονδές στην θεά Τύχη!

Το ξεκίνημα

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να χωρέσει η ιστορία τόσων ετών μέσα σε λίγες γραμμές. Εξάλλου το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ομολογουμένως ένας από τους πιο ιστορικούς αλλά και από τους πιο δύσκολους αγώνες στο πρωτάθλημα. Ίσως μόνο το Ράλλυ Σαφάρι να έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας από τον εθνικό μας αγώνα.

Advertisement

Ο μοναδικός διεθνής αγώνας μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας μας ξεκίνησε από την ιδέα μιας ομάδας οδηγών ως «Ελληνικό Ράλλυ» στις 30 Νοεμβρίου του 1951. Η πρώτη διαδρομή που έπρεπε να καλύψουν τα μόλις 10 πληρώματα ήταν 1.923 χιλιομέτρων και διέσχιζε σχεδόν όλη την Ελλάδα. Το 1952 η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση του αγώνα. Τον μετονομάζει σε «Ράλλυ ΕΛΠΑ» με την συνολική του απόσταση να ανεβαίνει στα 2.600 χιλιόμετρα.

Παγκόσμιο

Την ίδια χρονιά το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΠΑ αποφασίζει να κάνει τον αγώνα διεθνή. Το «Α’ Διεθνές Ράλλυ Ακρόπολις» εκκινεί κάτω από τον Ιερό Βράχο στις 29 Μαΐου του 1953! Πρώτος νικητής του ο Νίκος Παπαμιχαήλ με Jaguar XK120, σε έναν αγώνα στον οποίον μόλις 6 από τα 26 πληρώματα έφτασαν στον τερματισμό.

Από εκεί και έπειτα το πρεστίζ του εθνικού μας αγώνα μεγαλώνει με πρωτοφανή ρυθμό. Από το 1960 μπαίνει στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), ενώ από το 1970 έως το 1972 αποτελεί μέρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών της FIA (IMC).

Advertisement

Ώσπου φτάνομυε στο 1973 και στην παρθενική σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί, φυσικά, μέρος του και είναι ο 6ος από τους 13 αγώνες εκείνης της σεζόν.

Με την εξαίρεση των 1974, 1995 και 2010 ο αγώνας διεξάγεται ανελλιπώς ως μέρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος έως το 2013! Δυστυχώς από το σημείο αυτό ο αγώνας της πατρίδας μας αρχίζει να φθίνει. Από το 2014 έως το 2018 το «Ακρόπολις» διεξάγεται στα πλαίσια του ERC, ενώ το 2019 και το 2020 δεν θα διεξαχθεί καθόλου!

Η επιστροφή

Ευτυχώς, η επιστροφή του το 2021 στο πρόγραμμα του WRC στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Και οι τρεις αγώνες που έχουν γίνει έκτοτε έχουν αποσπάσει κολακευτικά σχόλια τόσο για τον σχεδιασμό τους όσο και για την διοργάνωση. Και όλα δείχνουν ότι το «Ράλλυ Ακρόπολις» έχει επιστρέψει για τα καλά στην θέση που του αξίζει!

Πολυνίκης του εθνικού μας αγώνα δεν είναι άλλος από τον μεγάλο Κόλιν Μακρέι, με τον Σκωτσέζο να έχει δει πρώτος τον τερματισμό 5 φορές. Οι Ρερλ, Μπιαζιόν, Σάινθ και Λεμπ έχουν από 3 νίκες. Από τους οδηγούς που συμμετέχουν τώρα στο WRC, οι Οζιέ και Νεβίλ έχουν από μία νίκη έκαστος. Τον εθνικό μας αγώνα έχει κερδίσει το 2013 και ο νυν επικεφαλής της Toyota Gazoo WRT, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα.