Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο κοστίζει μια Porsche 550 Spyder σαν του James Dean;

Ελλάδα 10:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο κοστίζει μια Porsche 550 Spyder σαν του James Dean;

ΝΕΑ

Πόσο κοστίζει μια Porsche 550 Spyder σαν του James Dean;

ΝΕΑ

Κάποια «κομμάτια» στις καλοκαιρινές δημοπρασίες, είναι πραγματικά σπάνια και κρύβουν ανεκτίμητα ιστορικά κεφάλαια της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Στο πλαίσιο της δημοπρασίας Tegernsee από τις 26 έως τις 27 Ιουλίου 2024, ο οίκος RM Sotheby’s δημοπρατεί μία από τις μόλις 90 αγωνιστικές και εξαιρετικά ελαφριές Porsche 550 Spyder, με αμάξωμα Wendler.

Ναι, οι μυημένοι σκέφτεστε ήδη τον James Dean! Όχι μόνο γιατί ένα από τα 90 συλλεκτικά αυτοκίνητα, κατέληξε στα χέρια του μεγαλύτερου ειδώλου της Αμερικής, τη δεκαετία του ’50, αλλά γιατί το ταξίδι από το Χόλυγουντ στο Σαλίνας, την 30η Σεπτεμβρίου 1955, ήταν η τελευταία πράξη του δράματος της βραχύβιας διαδρομής του 24χρονου ηθοποιού.

Μέσα από τα συντρίμμια του δυστυχήματος, ο Dean έγινε μύθος, αλλά το ίδιο συνέβη και με την Porsche 550 Spyder. Ποια είναι, όμως, η ιστορία του αυτοκινήτου που πρόκειται να δημοπρατηθεί σε λίγες ημέρες, με εκτιμώμενη αξία μεταξύ 3,5 και 4,2 εκατομμυρίων ευρώ;

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με αρχεία, το μοντέλο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 29 Απριλίου 1955. Ο αριθμός πλαισίου είναι 0038. Το αρχικά λευκό αυτοκίνητο με εσωτερικό red wine ήταν ένα από τα δύο, με αμάξωμα Wendler, για την πορτογαλική αγορά. Ο πρώτος ιδιοκτήτης, ο Fernando Mascarenhas, έλαβε μέρος σε διάφορους ευρωπαϊκούς αγώνες με την Porsche. Οι μεγαλύτερες επιτυχίες ήταν οι τερματισμοί στο βάθρο στο Barajas και στη Monsanto το 1955. Σύμφωνα με τα αρχεία, ο Mascarenhas αγωνίστηκε επίσης στα 500 χιλιόμετρα στο Nürburgring την ίδια χρονιά. Εδώ έπρεπε να εγκαταλείψει τον αγώνα μετά από ένα ατύχημα.

Τρία χρόνια αργότερα πούλησε το Spyder στον Cypriano Flores, ο οποίος έλαβε μέρος σε περαιτέρω εθνικούς αγώνες. Μετά τον θάνατο του πατέρα του, ο γιος του Caesar Flores ανέλαβε το αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ξεκίνησε μια αποκατάσταση τη δεκαετία του 1980.

Μέχρι σήμερα, η Spyder διατηρεί τον αρχικό της κινητήρα (1.498 κ.εκ.) και το κιβώτιο ταχυτήτων. Το σασί από χάλυβα είναι επίσης το ίδιο, όπως όταν παραδόθηκε το 1955. Και τα δύο είναι εμφανή από τις λεπτομερείς σημειώσεις του Herbert Linge. Ήταν μηχανικός στην Porsche τη δεκαετία του 1950 και κρατούσε χειρόγραφο αρχείο κάθε 550. Παρεμπιπτόντως, το όνομα προέρχεται από το απόβαρο, το οποίο είναι περίπου 550 κιλά.

Advertisement

Από εκεί και πέρα, ο Wendler χρησιμοποίησε σύγχρονα ποπ πριτσίνια στο κάτω και στο μπροστινό μέρος, κατά την αποκατάσταση. Οι μηχανικοί έβαψαν επίσης το αυτοκίνητο σε ασημί χρώμα και κάλυψαν το εσωτερικό με μαύρο δέρμα. Ο κινητήρας διπλού εκκεντροφόρου 110 ίππων τύπου 547/1 λέγεται ότι δεν λειτουργεί από το 2010. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πραγματοποιηθεί ένα πλήρες σέρβις, μόλις το εμβληματικό αυτοκίνητο βρει το δρόμο για τη νέα του στέγη.