Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI Countryman SE ALL4

Ελλάδα 6:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: MINI Countryman SE ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: MINI Countryman SE ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

To καινούργιο MINI Countryman αντιπροσωπεύει την καινούργια αντίληψη των ανθρώπων της εταιρείας για ένα πολυτελές crossover. Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του είναι αυτή που επεκτείνει τη φιλοσοφία τους.

Advertisement
Advertisement

Η καινούργια γενιά του Countryman, η τρίτη κατά σειρά ως τώρα, έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό από εκείνη που πρωτοείδαμε το 2010 όταν το παρουσίασε η MINI. Τότε, ο κύριος στόχος ήταν η ευρωπαϊκή αγορά και η αντιπροσώπευσή της στην κατηγορία των crossover οχημάτων.

Τώρα, το μοντέλο έχει ως στόχο και την κινεζική αγορά, εκεί όπου τα στελέχη της βρετανικής εταιρείας βασίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους. Με τα σύγχρονα δεδομένα της παγκόσμιας Αυτοκινητοβιομηχανίας για πρώτη φορά το καινούργιο Countryman απέκτησε και την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του.

Θυμίζουμε ότι όταν παρουσιάστηκε πριν από περίπου 15 χρόνια αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία από πολλούς λάτρεις του κλασικού Mini, του οχήματος που δίδαξε τις αρχές δημιουργίας ενός μικρών διαστάσεων οχήματος πόλης το οποίο είναι ευρύχωρο και πρακτικό ταυτόχρονα.

Advertisement
Advertisement

Με το Countryman, οι άνθρωποι της εταιρείας θέλησαν να δώσουν τις αξίες και τη φήμη της σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο το οποίο θα εξυπηρετούσε καλύτερα τους οικογενειάρχες.

Ωστόσο, τον πρώτο καιρό πολλοί ήταν αυτοί που δεν μπορούσαν να το αποδειχτούν ώς ένα γνήσιο δημιούργημά της. Βεβαίως, με το πέρασμα του χρόνου, στη MINI δικαιώθηκαν αν κρίνουμε από τις πωλήσεις του.

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση
Εάν εκείνο το πρώτο Countryman ήταν μεγάλο τότε τι να πει κάποιος για τις διαστάσεις του καινούργιου. Σύμφωνα με την εταιρεία το αμάξωμα του νέου μοντέλου είναι κατά 134 χλστμ. πιο μακρύ, κατά 21 χλστμ, ευρύτερο και κατά 78 χλστμ. πιο ψηλό από αυτό της δεύτερης γενιάς του. To μεταξόνιό του φτάνει τα 2.692 χλστμ. και είναι αυξημένο κατά 22 χλστμ. σε σχέση με πριν.

Advertisement

Το αυτοκίνητο έπρεπε να είναι μεγαλύτερο τόσο για να εξυπηρετεί την ανάγκη για περισσότερη ευρυχωρία στο εσωτερικό του όσο και επειδή είχαν αυξηθεί αντίστοιχα οι διαστάσεις και τον καινούργιου MINI Cooper.

Όμως δεν ήταν μόνο αυτό. Έπρεπε να μεγαλώσει και για ακόμη έναν ουσιαστικό λόγο. Στη νέα γενιά του θα παραγόταν και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του και έπρεπε να υπάρχει ο κατάλληλος χώρος για την τοποθέτηση των μπαταριών αυτής.

Advertisement

Το MINI Countryman Electric ήταν γεγονός. Τα στελέχη της εταιρείας επωφελήθηκαν  από την πλατφόρμα UKL2 του Ομίλου BMW και συγκεκριμένα την εκδοχή της FAAR (Frontantriebsarchitektur). Το δημιούργησαν με σκοπό να προσφέρουν και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης στο μοντέλο, το οποίο διατίθεται τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση.

Η δεύτερη έχει τον προσδιορισμό ALL4 όπως ισχύει και σε αυτή με τον θερμικό κινητήρα. Μόνο που το MINI Countryman SE ΑLL4 διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι φροντίζουν για την κίνησή του.

Καθένας από αυτούς είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει μέγιστη ισχύ 190 ίππους και μέγιστη ροπή 247 Nm  Η μέγιστη συνδυαζόμενη απόδοσή τους είναι 313 ίπποι και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 494 Nm.

Advertisement

H πλατφόρμα είναι αρχιτεκτονικής 400 Volt και ενσωματώνει μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτές μπορούν να φορτίσουν και σε ταχυφορτιστή DC έως 130 kW, όπου σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται 29 λεπτά της ώρας για την πλήρωσή τους με ενέργεια από το 10%-80% της συνολικής χωρητικότητάς τους. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία τους φτάνει τα 433 χλμ. (κατά WLTP).

Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδα βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Το αμάξωμά του, τόσο σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις όσο και στη σχεδίασή του παραπέμπει σε ένα SUV όχημα. Τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν προσπαθούν να διατηρήσουν την ταυτότητα του αρχετυπικού Mini και την αισθητική διασύνδεσή του με αυτό.

Ωστόσο, οι σύγχρονες επιρροές και η προσπάθεια συγκερασμού των διαφόρων κουλτουρών στο τελικό αποτέλεσμα είναι προφανείς. Τα LED φώτα, εμπρός και πίσω, η μάσκα, οι θόλοι των τροχών και οι διαμόρφωση των προφυλακτήρων είναι χαρακτηριστικά γνωρίσματα του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου.

Η σχεδίαση είναι το ένα σημαντικό στοιχείο, η δουλειά των αεροδυναμιστών το άλλο. Παρά τον αυξημένο όγκο του, το νέο MINI Countryman SE ALL4 έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26.

Εκ των έσω
Από την πρώτη στιγμή που βρεθείς στο εσωτερικό του θα καταλάβεις ότι το καινούργιο μοντέλο διακρίνεται για την ευρυχωρία του και την πρακτικότητά του. Έως και πέντε ενήλικοι θα μετακινηθούν έχοντας ικανοποιητικό ωφέλιμο χώρο, για τους ίδιους και τις αποσκευές τους.

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και διαμορφωμένες σε καίρια σημεία του ταμπλό και της κονσόλας και με τρόπο που να είναι λιτός αλλά  εύχρηστος για τους επιβάτες.

Η εικόνα του ταμπλό είναι μια «αποδομημένη» (sic) εκδοχή της κλασικής διάταξης που αναμένουμε σε ένα MINI. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η έγχρωμη κυκλική οθόνη αφής 9,4 ιντσών διαμέτρου 240 χλστμ. τεχνολογίας OLED στο κέντρο του.

Κάτω από αυτή υπάρχουν ολιγάριθμοι φυσικοί διακόπτες για την εκκίνηση, την επιλογή φοράς κίνησης στο «κιβώτιο ταχυτήτων» (σημ.: μίας σχέσης) όπως και την επιλογή των προγραμμάτων του συστήματος Experience Modes, δηλαδή το τρόπο απόδοσης της ροπής στους τροχούς και την επιθυμητή κάθε φορά γενικότερη άνεση των επιβατών.

Εμπρός από τον οδηγό δεν υπάρχει πίνακας οργάνων, αντ’ αυτού υπάρχει σύστημα Head-up Display. Τόσο το ταμπλό όσο και το εσωτερικό των θυρών είναι καλυμμένα με πλεκτό ύφασμα από ίνες ανακυκλωμένου PET, κάτι που εφαρμόζεται για πρώτη φορά. Το υλικό αυτό (ύφασμα) υπάρχει και στη μία από τις τρεις ακτίνες του τιμονιού, αυτή που νοείται ως η κάθετη.

Το επίπεδο κατασκευής είναι πολύ καλό, το ίδιο ισχύει και γι’ αυτό του βασικού εξοπλισμού του το οποίο -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει δυναμικό σύστημα cruise control, συστήματα Driving Assistant, προειδοποίησης του οδηγού για ενδεχόμενη μετωπική σύγκρουση με λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος, υποβοήθησης στάθμευσης κ.λπ.

Γενικά, το τεχνολογικό επίπεδο και τα συστήματα που διαθέτει το νέο MINI Countryman SE ALL4 είναι υψηλό και αυτό που αρμόζει σε ένα premium όχημα.

Η οδική συμπεριφορά
Οι άνθρωποι της MINI δηλώνουν ότι προσπάθησαν να προσδώσουν την πολυδιαφημισμένη «αίσθηση go-kart» και στο καινούργιο μοντέλο τους, δηλαδή να έχει σπορτίφ οδική συμπεριφορά.

Με δεδομένο το γεγονός ότι το βάρος του είναι δύο τόνοι, χωρίς τον οδηγό και αποσκευές, καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν μπορεί να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, τουλάχιστον όχι όσο ισχύει για τις άλλες εκδόσεις του.

Όμως, οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν ρυθμίσει με πολύ καλό τρόπο την ανάρτησή του η οποία αφενός απορροφά τις ταλαντώσεις και αφετέρου περιορίζει όσο το δυνατόν την κλίση του οχήματος στις στροφές. Πάντως, η μάζα του είναι εμφανής στον οδηγό όταν αποφασίσει να κινηθεί ταχύτερα.

Η αίσθηση που σου δίνει το νέο Countryman SE ALL4 είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα άνετο αυτοκίνητο. Παρά την αυξημένη απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων του η αρχική πρακτική είναι να κινείσαι με ήρεμο ρυθμό. Βεβαίως, όταν θελήσεις να επιταχύνεις, αυτό γίνεται άμεσα και το σχετικά βαρύ όχημα αυξάνει πολύ γρήγορα την ταχύτητά του.

Το καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό SUV είναι πολύ ήσυχο ως τα 100-110 χλμ./ώρα. Όταν ο οδηγός τα ξεπεράσει αρχίζει να ακούγεται κυρίως ο αεροδυναμικός θόρυβος.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ενέργειας, η μέση τιμή που μετρήσαμε έφτασε τις 19,2 kWh/100 χλμ. Να σημειώσουμε ότι ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση και του συστήματος «one pedal drive» όταν κινείται εντός πόλης, εφόσον το συνηθίσει.

Να σημειώσουμε ότι το καινούργιο μοντέλο διαθέτει αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω οι οποίοι επιβραδύνουν έντονα το αυτοκίνητο, έστω κι αν το πεντάλ του φρένου δεν έχει την καλύτερη αίσθηση.

Οι άνθρωποι της MINI ακολούθησαν μια ολιστική πρακτική όσον αφορά στην καινούργια γενιά του Countryman, δηλαδή είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδοχές αναφορικά με τους κινητήρες του. Έτσι, καλύπτει τις προτιμήσεις και τις ανάγκες όσο το δυνατόν περισσότερων υποψήφιων αγοραστών.

Η αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του έρχεται να ολοκληρώσει την διαθέσιμη γκάμα αλλά και να δώσει μια νέα ώθηση στην ιστορική πορεία του μοντέλου. Το νέο Countryman SE ALL4 θα το νιώσεις περισσότερο ως ένα τετράτροχο που θα σε εξυπηρετεί παρά ως ένα όχημα που θα σου χαρίσει οδηγικές συγκινήσεις.

Θα σου επιτρέψει να χαρείς την άμεση επιτάχυνση από τους δύο ηλεκτροκινητήρες του και την ικανότητα πρόσφυσης που δίνουν όλοι οι τροχοί του σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης του δρόμου ή του εδάφους.

Επίσης, θα σε διευκολύνει με τη γενικότερη φιλοσοφία του συστήματος πολυμέσων και με τον νέο ψηφιακό βοηθό «Spike». Όμως, όσοι αναζητούν μια πιο αυθεντική αίσθηση ενός MINI -με την κλασική έννοια- θα πρέπει να στραφούν στο Cooper.

To Countryman SE ALL4 θα το προτιμήσει κάποιος θέτοντας προτεραιότητα άλλους τομείς. Το μοντέλο δείχνει πιο ώριμο από ποτέ ως τώρα, αλλά χάρη στην τεχνολογία του είναι σε θέση να έχει και στοιχεία που προκαλούν εντύπωση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MINI Countryman SE ALL4 313 PS

Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες, σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς: 313 PS
Μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή: 494 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh (Ονομαστική), 64,7 kWh (Πραγματική)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,6 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 16,8 kWh/100 km/19,2 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 433 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.4331.843/1.635 mm
Μεταξόνιο: 2.692 mm
Βάρος: 2.000 kg
Χώρος αποσκευών: 460-1.450 lt
Τιμή: Από 49.950 ευρώ («Essential Trim»)