Live Κίνηση
Περισσότερα

Νέο Ford Explorer EV

Ελλάδα 9:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Νέο Ford Explorer EV

To Explorer είναι ένα εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της Ford, ένα εκτός δρόμου όχημα το οποίο διακρίνεται για την πρακτικότητα και την αξιοπιστία του. Πλέον, χάρη στην ηλεκτροκίνηση, θα μπορούν να το χαρούν και οι Ευρωπαίοι.

Το 1991, η Ford παρουσίασε στην αμερικανική αγορά την πρώτη γενιά του Explorer θέτοντας τις βάσεις για μια αξιοζήλευτη εμπορική πορεία του τετρακίνητου μοντέλου. Το 2024, όπου τα δεδομένα στην αυτοκίνηση έχουν αλλάξει σημαντικά από τότε, το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Explorer αλλάζει εμπορικό στόχο αλλά όχι χαρακτήρα.

Το καινούργιο μοντέλο δημιουργήθηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη και απευθύνεται κυρίως στους πελάτες της εταιρείας σε αυτή. Οι σχεδιαστές της Ford το διαμόρφωσαν με τρόπο που να απηχεί την ταυτότητα και την ιστορία του μοντέλου αλλά και να πληροί τα αισθητικά κριτήρια και τις επιθυμίες των Ευρωπαίων.

Το αυτοκίνητο ολοκληρώθηκε στη Γερμανία και κατασκευάζεται εκεί, στις εγκαταστάσεις του υπερσύγχρονου Κέντρου Ηλεκτρικών Οχημάτων της Ford στην Κολωνία. Βεβαίως, αυτή δεν είναι η μόνη σχέση με τη συγκεκριμένη χώρα.

Η στρατηγική συνεργασία της με τον Όμιλο Volkswagen είχε ως αποτέλεσμα να χρησιμοποιηθεί στο ηλεκτροκίνητο Explorer η σύγχρονη πλατφόρμα MEB που αυτός διαθέτει.

Φυσικά, οι άνθρωποι της αμερικανικής εταιρείας την προσάρμοσαν στα υψηλά στάνταρ που έχουν θέσει και τηρούν στα αυτοκίνητά τους. Έτσι, το αμάξωμα του αμιγώς ηλεκτρικού Explorer σχεδιάστηκε με τρόπο ώστε να είναι όμορφο, να έχει τη δική του ταυτότητα αλλά και πολύ καλή αεροδυναμική.

Βασικός παράγοντας κατά τη διαδικασία εξέλιξης του αυτοκινήτου ήταν να παρέχει μεγάλη αυτονομία, γεγονός που επιτεύχθηκε. Με τη χρήση μπαταριών Extended Range το πισωκίνητο Explorer έχει μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία 602 χιλιομέτρων με μία πλήρη φόρτιση και το τετρακίνητο 566 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Μάλιστα, χάρη σε αυτές, αλλά και στην σύγχρονη τεχνολογία και την αξιοπιστία του, η influencer Lexie Alford έκανε τον γύρο του κόσμου με ένα νέο Explorer, διανύοντας 30.000 χιλιόμετρα και διασχίζοντας χωρίς πρόβλημα έξι ηπείρους, 27 χώρες και μερικές από τις πιο δύσβατες περιοχές του πλανήτη.

Η καθημερινή καταγραφή του επικού ταξιδιού της και της εμπειρίας της στο διαδίκτυο ήταν η καλύτερη απόδειξη των ικανοτήτων του νέου Explorer και είναι ο πρώτος άνθρωπος που έκανε αυτό το εγχείρημα με ηλεκτρικό όχημα.

Αρχικά, το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford θα διατίθεται με τους μεγάλης χωρητικότητας συσσωρευτές οι οποίοι είναι ιόντων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου, οξειδίου του μαγγανίου (NMC).

Στη δικίνητη (πισωκίνητη) έκδοση, η πραγματική ενεργειακή χωρητικότητά τους φτάνει τις 77 kWh και μπορούν να φορτίσουν σε παροχή DC μέχρι 135 kW. Σε αυτή την περίπτωση από το 10%-80% χρειάζονται 28 λεπτά της ώρας.

O ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 286 ίππους και μέγιστη ροπή 545 Nm και επιταχύνει το καινούργιο ηλεκτρικό SUV από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Στην τετρακίνητη εκδοχή του, οι μπαταρίες έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 79 kWh και μπορούν να φορτίσουν σε παροχή DC μέχρι 185 kW. Σε αυτή την περίπτωση, από το 10%-80% χρειάζονται 26 λεπτά της ώρας.

Στο νέο Explorer με τους δύο ηλεκτροκινητήρες η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τους φτάνει τους 340 ίππους. Το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα (δηλαδή ταχύτερα ακόμη και από το Focus ST) και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται επίσης στα 180 χλμ./ώρα.

Όπως ανακοινώθηκε, προς το τέλος του 2024 θα είναι διαθέσιμη και η έκδοσή του με τις μπαταρίες των 52 kWh.

Στο εσωτερικό του, το νέο ηλεκτροκίνητο Ford Explorer σχεδιάστηκε για να είναι ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η εταιρεία και όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρο για τους πέντε επιβάτες του.

Το ταμπλό του είναι διαμορφωμένο σε διαφορετικά επίπεδα για να δίνει την αίσθηση του ύψους και του βάθους, ενώ στην κορυφή του έχει διαμορφωθεί μια ηχομπάρα του κορυφαίου ηχοσυστήματος της B&Ο που διαθέτει το αυτοκίνητο.

Βασικό στοιχείο του είναι η κάθετα τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη 14,6 ιντσών η οποία καινοτομεί και με την πρακτικότητά της. Για πρώτη φορά, σε αυτή μπορεί να αλλάζει η κλίση της για περισσότερο από 30 μοίρες και να δημιουργείται ένας πρακτικός αποθηκευτικός χώρος.

Μάλιστα, όταν ο οδηγός κλειδώνει το αυτοκίνητο, ασφαλίζει και αυτή ώστε ο δημιουργημένος χώρος να είναι κρυφός και απρόσιτος (My Private Locker).

Πέραν αυτού, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού υπάρχει η MegaConsole η οποία έχει χωρητικότητα 17 λίτρα.

Το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού είναι υψηλό και περιλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων SYNC Move, θερμαινόμενα τιμόνι και εμπρός καθίσματα τα οποία είναι σπορ, κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ, ασύρματη φόρτιση κινητού και ασύρματη σύνδεση smartphone Android Auto και Apple CarPlay.

Το καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα και οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να το αποκτήσουν και μέσω του προγράμματος Ford Lease.

H Λειτουργική Μίσθωση που εφαρμόζει η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία της εταιρείας δεν έχει ελάχιστη προκαταβολή και περιλαμβάνει σταθερό μηνιαίο μίσθωμα.

Χάρη σε αυτή ενισχύεται η ρευστότητα της επιχείρησης του ενδιαφερομένου ο οποίος επωφελείται από το σταθερό μηνιαίο μίσθωμα για τη διάρκεια του προγράμματος και από την ελάχιστη δαπάνη κεφαλαίου.

Κάποιος επιλέγοντας το πρόγραμμα Ford Lease επωφελείται από την ευέλικτη περίοδο αποπληρωμής που κυμαίνεται από 12 έως 60 μήνες, δεν έχει την ευθύνη ή το ρίσκο μεταπώλησης του οχήματος.

Επιπλέον. έχει μειωμένο κόστος διαχείρισης και ολοκληρωμένη φροντίδα του αυτοκινήτου στο επίσημο δίκτυο αντιπροσώπων της Ford.

Στο τέλος της μίσθωσης ο επωφελούμενος έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει το αυτοκίνητο στη Ford Lease και επιλέξει ένα καινούργιο μοντέλο της εταιρείας.

Ford Explorer EV

Ισχύς (PS)
286 (RWD)
Ροπή (Nm)
545 (RWD)
Επιτάχυνση 0-100 (sec)
6,4
Χώρος Αποσκευών (L)
470
Μπαταρίες (kWh)
77
Τιμή (Ευρώ)
Από 48.700