Έτσι προχωρά η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/06/240625124337_proastiakos-new-size-768x432.jpg)
Έτσι προχωρά η επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική
ΝΕΑΜε την ολοκλήρωση του έργου ζωντανεύει η παλιά σιδηροδρομική γραμμή και συνδέονται πόλεις και βιομηχανικές ζώνες.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική. Το έργο υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου 2023 και αποτελεί την πρώτη επέκταση του Προαστιακού, εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.
WHAT CAR
Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα, ενώ επανέρχεται η παλαιότερη σιδηροδρομική σύνδεση σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Συνολικά, θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.
Ανάδοχος του έργου είναι η ΜΕΤΚΑ μέλος της METLEN. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΟΣΕ, Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και πρόσφατα τροποποιήθηκε η απόφαση ένταξης του αναφορικά με την ολοκλήρωση του. Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην απόφαση, το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 4ο τρίμηνο του 2025. Αυτό θα πιστοποιείται από έκθεση του ΟΣΕ, ότι το έργο έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί προς χρήση.
Η νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου. Το έργο εκτελείται στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής που έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια.