Πώς θα αντιδράσουν οι Κινέζοι στους επιπλέον δασμούς της Ε.Ε.;
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/06/240614101052_Chery-Tiggo-768x432.jpg)
Πώς θα αντιδράσουν οι Κινέζοι στους επιπλέον δασμούς της Ε.Ε.;
ΝΕΑΗ απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλλει πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα αξιολογούνται από τους αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου ως προς το αποτέλεσμα που θα έχουν.
Πλέον, είναι γεγονός. Η Ευρώπη έλαβε μέτρα για να προστατεύσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της από την επέκταση των κινεζικών εταιρειών σε αυτή. Τώρα, μένει να δούμε πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου εφεξής, όπως και πώς θα αντιδράσει η Κίνα στο συγκεκριμένο θέμα.
WHAT CAR
Βεβαίως, η απόφαση των μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλλουν επιπρόσθετους δασμούς στα καινούργια αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην ασιατική χώρα και πωλούνται στην Γηραιά Ήπειρο προκάλεσε πρωτίστως την σχεδόν άμεση αντίδραση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Τα στελέχη τους φοβούνται ότι εάν η Κίνα αποφασίσει να λάβει αντίστοιχα μέτρα για τα μοντέλα τους, οι πωλήσεις τους θα μειωθούν σημαντικά και θα χάσουν τη δυνατότητα να επεκτείνονται εμπορικά.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/06/240614101057_BYD-Seal-768x432.jpg)
Θυμίζουμε ότι η «Κομισιόν», το εκτελεστικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφάσισε να επιβάλλει κατά 17,4%-38,1% επιπλέον δασμούς στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η αύξηση έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα επιβάρυνση κατά 10% που ίσχυε γι’ αυτά.
Κατά συνέπεια, από τις 4 Ιουλίου (τρέχοντος έτους) που θα εφαρμοστεί έμπρακτα η νέα δασμολόγηση, η συνολική επιβάρυνση για αυτά τα οχήματα θα κυμαίνεται μεταξύ 27,4%-48,1%.
Τη μεγαλύτερη αύξηση θα έχουν τα μοντέλα των εταιρειών που ανήκουν στον Όμιλο SAIC, καθώς τα στελέχη τους δεν ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της Ε.Ε. για συνομιλίες και έλεγχο της τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθούν στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων της Dataforce, το πρώτο τετράμηνο του 2024, ο Όμιλος SAIC είχε αύξηση κατά 27% στην ήπειρό μας σε σχέση με το ίδιο περυσινό χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες που τον αποτελούν και αντιπροσωπεύονται στην Ευρώπη πούλησαν συνολικά 75.784 αυτοκίνητα.
Στη δεύτερη θέση ήταν η BYD Auto, με 10.453 μονάδες, πάντα για το πρώτο τετράμηνο του έτους. Το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023 είχε πουλήσει 1.413 οχήματα.
Εκπρόσωπος τoυ Ομίλου SAIC εξέφρασε την ανησυχία του για την επιβολή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του ψηλότερου ποσοστού επιπλέον δασμών σε αυτόν και έδειξε πώς θα αντιδράσει για να μπορέσει να μειώσει τις επιπτώσεις.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/06/240614101058_SAIC-Motor-768x432.jpg)
Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Σκοπεύουμε να φέρουμε στην Ευρώπη τα αυτοκίνητά μας Νέας Τεχνολογίας και τα εργοστάσια που θα χρησιμοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
»Η απόφαση της Ε.Ε. μπορεί να προκαλέσει μεγάλα μειονεκτήματα στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ αυτής και της Κίνας και να επηρεάσει τη σταθερότητα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου της Αυτοκινητοβιομηχανίας».
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, αναλυτές της Morgan Stanley θεωρούν ότι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλλει επιπλέον δασμούς στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι εισαγωγές στην ευρωπαϊκή αγορά των μοντέλων με υβριδικής διάταξης κινητήρα που διαθέτουν στην γκάμα τους οι εταιρείες της ασιατικής χώρας.
![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/06/240614101056_Chery-eQ5-Big-Ant-768x432.jpg)
Ο Τιμ Χσιάο, ο οποίος εργάζεται στη Morgan Stanley, δήλωσε σχετικά: «Πιστεύουμε ότι η αύξηση των δασμών είναι μια τιμωρητική πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία θα επιβραδύνει την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα στο έδαφός της. Όμως, είναι απίθανο να τη σταματήσει.
»Υπολογίζουμε ότι, πλέον, οι Κινέζοι θα αυξήσουν τις τιμές πώλησης των αυτοκίνητων τους στην Ευρώπη κατά 15%-30%, συγκριτικά. Το κλειδί είναι να προσαρμοστούν και να δημιουργήσουν εργοστάσιά τους σε αυτή».
Θυμίζουμε ότι τόσο η BYD Auto όσο και η Chery Automobile έχουν ανακοινώσει ήδη την κατασκευή εργοστασίων τους στην Ουγγαρία και στην Ισπανία, αντίστοιχα. Επίσης και άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν αρχίσει διαπραγματεύσεις με στελέχη κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών για να προσελκύσουν τις επενδύσεις αυτών στο έδαφός τους.