Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Eπίσημο: Ανακοινώθηκαν οι δασμοί για τα κινεζικά ηλεκτρικά από την ΕΕ!

Ελλάδα 8:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Eπίσημο: Ανακοινώθηκαν οι δασμοί για τα κινεζικά ηλεκτρικά από την ΕΕ!

ΝΕΑ

Eπίσημο: Ανακοινώθηκαν οι δασμοί για τα κινεζικά ηλεκτρικά από την ΕΕ!

ΝΕΑ

Η Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμόρφωσε τους δασμούς, ανάλογα με το ποιοι Κινέζοι κατασκευαστές συνεργάστηκαν μαζί της.

Advertisement
Advertisement

Ήδη από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2023, η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, ότι θα εξετάσει την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τόνισε τη σημασία της διασφάλισης θεμιτού ανταγωνισμού. Η πολιτικός του CDU (Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα) είπε τότε: “Η τιμή αυτών των αυτοκινήτων μειώνεται τεχνητά μέσω τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων – που στρεβλώνει την αγορά μας. Αυτό είναι απαράδεκτο”. Οι παγκόσμιες αγορές θα πλημμύριζαν από φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τον Μάρτιο, η ΕΕ δημοσίευσε έναν λεγόμενο εκτελεστικό κανονισμό, σύμφωνα με τον οποίο όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα θα πρέπει να είναι «τελωνειακά ταξινομημένα». Την Τετάρτη (12 Ιουνίου 2024), οι Βρυξέλλες ανέφεραν τις αντίστοιχες συνέπειες αυτής της έρευνας και ανακοίνωσαν τιμωρητικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως και 38,1%. Ανακοινώνοντας την έρευνα, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είπε: «Η τιμή αυτών των αυτοκινήτων μειώνεται τεχνητά από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις – αυτό στρεβλώνει την αγορά μας».

Advertisement
Advertisement

Σχεδόν 40% πιο ακριβά

Η Επιτροπή δηλώνει κυριολεκτικά: “Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνάς της, η Επιτροπή κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται από άδικες επιδοτήσεις που προκαλούν οικονομική ζημία στους κατασκευαστές BEV στην ΕΕ απειλεί.”

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν πλέον ανακοινωθεί συγκεκριμένα στοιχεία για τους επιπρόσθετους τελωνειακούς δασμούς. Τρεις κατασκευαστές αναφέρονται ονομαστικά:

  • BYD: 17,4%
  • Geely: 20%
  • SAIC: 38,1%
Advertisement

Ως εκ τούτου, άλλοι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, που συνεργάστηκαν στην έρευνα αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν στο δείγμα θα υπόκεινται σε μέσο δασμολογικό συντελεστή 21%. Στους κατασκευαστές που δεν συμμετείχαν στην έρευνα. Θα επιβληθεί γενικός δασμός 38,1%.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως για τους τρεις κατασκευαστές που αναφέρονται ονομαστικά και βέβαια για όλους τους άλλους που εντάσσονται στην ίδια κατηγορία με αυτούς ο τελικός δασμός προκύπτει προσθέτοντας τους επιπλέον δασμούς στο αρχικό 10%.

Advertisement

Έτσι τα τελικά ποσοστά των δασμών διαμορφώνονται ως εξής:

  • BYD: 27,4%
  • Geely: 30%
  • SAIC: 48,1%

Τελευταία ευκαιρία για διαπραγματεύσεις

Το μέτρο αυτό προορίζεται να τεθεί σε ισχύ, εάν οι διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αρχές δεν καταλήξουν σε ικανοποιητική λύση. Από τις 4 Ιουλίου, οι προσωρινοί δασμοί θα μπορούσαν να επιβληθούν μέσω εγγύησης που θα καθοριστεί από τις τελωνειακές αρχές των αντίστοιχων κρατών μελών.

Advertisement