Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Toyota κάνει το επόμενο βήμα με το υδρογόνο (+video)

Ελλάδα 10:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Toyota κάνει το επόμενο βήμα με το υδρογόνο (+video)

ΝΕΑ

Η Toyota κάνει το επόμενο βήμα με το υδρογόνο (+video)

ΝΕΑ

Επιδείξεις πραγματοποιεί η Toyota με μερικά πρωτότυπα Hilux τα οποία ίσως σηματοδοτήσουν την αρχή της αξιοποίησης του υδρογόνου.

Advertisement
Advertisement

Έχοντας κατασκευάσει 10 πρωτότυπα Hilux FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles), η Toyota έχει ήδη ξεκινήσει τις επιδείξεις αξιοποίησης του υδρογόνου.

Με το κινητήριο σύνολο να προέρχεται από το Mirai, το Hilux FCEV έχει 600 χιλιόμετρα αυτονομίας, εκπέμποντας ταυτόχρονα μηδενικό CO2, χωρίς παράλληλα να έχει ανάγκη τη φόρτιση.

Μιλάμε για ένα πρότζεκτ που ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2022, με το πρώτο πρωτότυπο να εμφανίζεται δημόσια τον Σεπτέμβριο του 2023.

Advertisement
Advertisement

Από τα 10 πρωτότυπα Hilux που κατασκευάστηκαν στο Ντέρμπι της Αγγλίας, τα πέντε θα περάσουν δοκιμές εξέλιξης, ενώ τα άλλα πέντε θα χρησιμοποιηθούν για παρουσιάσεις και επιδείξεις (μεταξύ άλλων και οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού).

Αν και τα συγκεκριμένα Hilux είναι πανομοιότυπα με τις συμβατικές εκδόσεις, τα FCEV έχουν εντελώς διαφορετική διάταξη.

Συγκεκριμένα, στο δάπεδο είναι ενσωματωμένες τρεις δεξαμενές υδρογόνου υψηλής πίεσης οι οποίες έχουν χωρητικότητα 7,8 κιλά.

Advertisement

Κάτω από το καπό βρίσκονται 330 κυψέλες υδρογόνου από όπου παράγεται η ενέργεια πριν αποθηκευτεί στην μπαταρία ιόντων λιθίου (έχει τοποθετηθεί κάτω από την καρότσα του Hilux). Τέλος, στον πίσω άξονα είναι ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας 182 ίππων και 300 Nm ροπής.

Σύμφωνα με την Toyota, το κινητήριο σύνολο είναι πολύ ελαφρύτερο συγκριτικά με το αντίστοιχο ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Γεγονός που επιτρέπει μεγαλύτερη φόρτωση στην καρότσα και ρυμούλκηση μεγαλύτερου βάρους, εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλότερη αυτονομία.

Advertisement

Η ιαπωνική εταιρεία ερευνά εκτενώς την τεχνολογία γύρω από το υδρογόνο, θέλοντας να εξελίξει και να δημιουργήσει ευέλικτες κυψέλες υδρογόνου που θα μπορούν να τοποθετηθούν σε πληθώρα αμαξωμάτων.

Η τρίτη γενιά κυψελών καυσίμου της Toyota βρίσκεται ήδη σε προχωρημένα στάδια εξέλιξης και υπολογίζεται ότι θα τη δούμε σε μοντέλα παραγωγής από το 2026 ή το 2027. Μάλιστα, αναμένεται ότι θα προσφέρουν 20% περισσότερη αυτονομία, αλλά και ότι θα μειώσουν το κόστος κατά περίπου ένα τρίτο.

Τα FCEV αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της πολυμορφικής προσέγγισης της Toyota, η οποία θέλει η γκάμα της να αποτελείται από FCEV, BEV, PHEV και συμβατικά τα οποία θα κινούνται με βιώσιμα καύσιμα.

Advertisement

Όλα αυτά, επειδή η εταιρεία υπολογίζει ότι μέχρι το 2030 η αγορά των υδρογονοκίνητων οχημάτων θα είναι τεράστια.