Κατέρρευσε σε εννιά ώρες το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/03/240321142441_Blink-fortisi-priza-768x432.jpg)
Κατέρρευσε σε εννιά ώρες το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
ΝΕΑΟι επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι περιζήτητες σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Η ιταλική κυβέρνηση ξεκίνησε το ανακοινωθέν πρόγραμμα επιδοτήσεων για «Καθαρά Οχήματα» τη Δευτέρα. Ο προϋπολογισμός των 200 εκατομμυρίων ευρώ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαντλήθηκε σε λιγότερο από εννέα ώρες.
WHAT CAR
Στην αρχή του Φεβρουαρίου, η ιταλική κυβέρνηση παρουσίασε τα βασικά σημεία του περιβαλλοντικού μπόνους του 2024, στοχεύοντας κυρίως σε χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά με ιδιαίτερα παλαιά αυτοκίνητα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των 950 εκατομμυρίων ευρώ προοριζόταν να επιδοτήσει όχι μόνο καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και «οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων», συμπεριλαμβανομένων οικονομικών κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών.
Από τον προϋπολογισμό, 240 εκατομμύρια ευρώ προορίζονταν ως πριμ αγοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μέσα σε εννέα ώρες, ωστόσο, κατατέθηκαν τόσες πολλές αιτήσεις που η αποδοχή τους έπρεπε να σταματήσει.
Ωστόσο, δεν είναι ακόμη βέβαιο αν έχει διατεθεί όλος ο προϋπολογισμός: η επιδότηση και, κυρίως, το ποσό της επιδότησης συνδέονται με ορισμένες προϋποθέσεις.
Το μέγιστο δυνατό πριμ των 13.750 ευρώ είναι ασυνήθιστα υψηλό, αλλά μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε λίγες περιπτώσεις.
Αυτό το ποσό είναι διαθέσιμο μόνο για αγοραστές αυτοκινήτων με ετήσιο εισόδημα κάτω των 30.000 ευρώ που διαγράφουν ένα παλιό αυτοκίνητο Euro 2 και αγοράζουν ένα νέο αυτοκίνητο αξίας μέχρι 35.000 ευρώ με εκπομπές CO2 κάτω των 20 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο, το οποίο είναι στην πράξη δυνατό μόνο με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αν αυτές οι αυστηρές προϋποθέσεις δεν πληρούνται, το μέγιστο πριμ είναι 6.000 ευρώ.
Οι άλλες κατηγορίες του οικολογικού μπόνους, δηλαδή έως 150 εκατομμύρια ευρώ για plug-in υβριδικά (21 έως 60 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) ή 403 εκατομμύρια ευρώ για πλήρως υβριδικά, ήπια υβριδικά και κινητήρες εσωτερικής καύσης με 61 έως 135 γρ/χλμ. εκπομπές CO2, παραμένουν διαθέσιμες.με 61 έως 135 γρ/χλμ. εκπομπές CO2, παραμένουν διαθέσιμες.
Για αποδοτικούς κινητήρες καύσης και υβριδικά, η επιδότηση περιορίζεται στα 3.000 ευρώ ανά όχημα και συνδέεται με τη διαγραφή παλιού αυτοκινήτου.
Στην περίπτωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών, η διαγραφή είναι προαιρετική, αλλά επηρεάζει το ποσό της επιδότησης,
Στην Ιταλία, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι στο 4,4%, το οποίο είναι χαμηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Αυτό έχει ήδη επηρεάσει την παραγωγή αυτοκινήτων στη χώρα. Το Fiat 500, το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ιταλία, είναι τώρα διαθέσιμο μόνο σε ηλεκτρική έκδοση, αλλά η Stellantis έχει επανειλημμένα διακόψει την παραγωγή λόγω χαμηλής ζήτησης.