Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί οι Κινέζοι δεν «μασάνε» με τους δασμούς των Ευρωπαίων

Ελλάδα 8:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί οι Κινέζοι δεν «μασάνε» με τους δασμούς των Ευρωπαίων

ΝΕΑ

Γιατί οι Κινέζοι δεν «μασάνε» με τους δασμούς των Ευρωπαίων

ΝΕΑ

Οι απειλές των Ευρωπαίων δεν φαίνεται να απασχολούν τους Κινέζους που έχουν πολλά περιθώρια να αντέξουν κάθε οικονομικό πόλεμο.

Advertisement
Advertisement

Οι Ευρωπαίοι θέλουν να επιβάλλουν δασμούς στις εισαγωγές των κινεζικών μοντέλων, όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα ως προς το τι θα επιτύχουν με αυτό.

Σύμφωνα με αναλύσεις ειδικών, ο αριθμός των κινεζικών ηλεκτρικών που εισάγονται στην Ευρώπη μπορεί να μην επηρεαστεί σημαντικά από τους νέους δασμούς της ΕΕ.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους ενσωματωμένα στις ευρωπαϊκές τιμές καταλόγου τους

Advertisement
Advertisement

Έτσι είναι βέβαιο ότι θα μπορέσουν να απορροφήσουν την αύξηση των δασμών σε μεγάλο βαθμό στα υψηλά περιθώρια κέρδους τους και ο πελάτης δεν θα παρατηρήσει καμία διαφορά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να λάβει απόφαση σχετικά με την προσωρινή τουλάχιστον αύξηση των δασμών μετά από έρευνα σχετικά με τη στήριξη του Πεκίνου στην αλυσίδα τιμολόγησης των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα.

Τα αποτελέσματα αναμένονται μετά τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που ολοκληρώνονται την Κυριακή 9 Ιουνίου.

Advertisement

Αναλυτές πιστεύουν ότι οι νέοι δασμοί θα πρέπει να φτάσουν το 50% (από το σημερινό 10%) για να έχουν πραγματικό αντίκτυπο. Η Ε.Ε. υπολογίζει να φέρει δασμούς της τάξης του 20%.

Με αυτό το ποσοστό ορισμένοι παραγωγοί με έδρα την Κίνα θα εξακολουθούν να είναι σε θέση να δημιουργούν άνετα περιθώρια κέρδους στα αυτοκίνητα που εξάγουν στην Ευρώπη λόγω των σημαντικών πλεονεκτημάτων κόστους που απολαμβάνουν.

Advertisement

Το 2023 θα πωληθούν στην Ευρώπη περίπου 300.000 EV κινεζικής κατασκευής με μερίδιο αγοράς περίπου 19%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το ηλεκτρικό σεντάν Seal U της BYD, για παράδειγμα, πωλείται προς 21.769 ευρώ στην Κίνα αλλά 41.990 ευρώ στη Γερμανία, ενώ το BYD Atto 3 πωλείται προς 17.923 ευρώ στην Κίνα αλλά 37.990 ευρώ στη Γερμανία.

Είναι προφανές λοιπόν από τα παραπάνω νούμερα ότι η BYD έχει σημαντικά περιθώρια για να ανταπεξέλθει στις πιέσεις των Ευρωπαίων και να παραμείνει άκρως ανταγωνιστική.

Advertisement