Γιατί τα καινούργια αυτοκίνητα είναι βαρέων βαρών;
ΝΕΑ![](https://www.newsauto.gr/wp-content/uploads/2024/05/240523161917_INEOS_Grenadier-768x432.jpg)
Γιατί τα καινούργια αυτοκίνητα είναι βαρέων βαρών;
ΝΕΑΤα αυτοκίνητα όλο και μεγαλώνουν και αποκτούν και περισσότερα… πάχη. Που θα φτάσει όμως αυτή η τάση;
Τα νέα αυτοκίνητα στην Γερμανία (και συνεπώς σε όλη την Ευρώπη) γίνονται όλο και πιο βαριά. Σύμφωνα με αξιολόγηση της Ομοσπονδιακής Αρχής Μηχανοκίνητων Μεταφορών (KBA), τα μοντέλα που ζυγίζουν λιγότερο από 1.000 κιλά έχουν γίνει σπάνια.
WHAT CAR
Το 2023, η Ineos και η Cadillac είναι στην κορυφή της κατάταξης των βαρύτερων οχημάτων.
Η Cadillac Escalade, με βάρος χωρίς φορτίο 3.472 κιλά, βρίσκεται στην πρώτη θέση, ακολουθούμενη από τη Mercedes Maybach (3.027 κιλά) και το Ineos Grenadier (3.002 κιλά).
Ωστόσο, αυτά τα τρία μοντέλα κατέγραψαν μόλις λίγο πάνω από 1.000 νέες ταξινομήσεις στη Γερμανία.
Τα νέα αυτοκίνητα που ζύγιζαν λιγότερο από 1.000 κιλά περιορίστηκαν στο Mitsubishi Mirage (γνωστό ως Spacestar σε άλλες αγορές) με 954 κιλά και το Suzuki Ignis (971 κιλά).
Το 2022 υπήρχαν ακόμη τέσσερα μοντέλα κάτω του ενός τόνου, ενώ πριν από δέκα χρόνια υπήρχαν ακόμη και 15.
Το μέσο βάρος των νέων αυτοκινήτων αυξήθηκε από 1.475 κιλά το 2013 σε 1.696 κιλά το 2023.
Η τάση προς τα βαρύτερα οχήματα ευνοείται από διάφορους παράγοντες: Οι κατασκευαστές προτιμούν τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα λόγω υψηλότερων περιθωρίων κέρδους, ενώ τα SUV και τα οχήματα εκτός δρόμου, τα οποία είναι βαρύτερα λόγω της κατασκευής τους, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.
Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης καθώς και τα χαρακτηριστικά άνεσης συμβάλλουν επίσης στην αύξηση του βάρους.
Η επίδραση των υβριδικών και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των οποίων οι μεγάλες μπαταρίες και οι πρόσθετοι ηλεκτροκινητήρες αυξάνουν το βάρος, είναι ιδιαίτερα αισθητή.
Δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βαριά. Η Cadillac Escalade με τον κινητήρα βενζίνης, καταναλώνει 13 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει πάνω από 300 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Μεταξύ των άλλων εταιρειών, η Ineos προηγείται στην κατάταξη βάρους με το Grenadier, ακολουθούμενη από τις Rolls-Royce, Fisker και Bentley.
Για τις μάρκες με μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 1%, η Volvo προηγείται με μέσο όρο 2.139 κιλά, ακολουθούμενη από την Tesla (2.015 κιλά) και τη Mercedes (2.011 κιλά).
Η Porsche, παρά την ελαφριά κατασκευή της, έχει μέσο όρο 1.988 κιλά λόγω των SUV και των πολυτελών σεντάν της.