Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

To πρωτοπόρο Toyota RAV4 «τριαντάρισε»!

Ελλάδα 11:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

To πρωτοπόρο Toyota RAV4 «τριαντάρισε»!

ΝΕΑ

To πρωτοπόρο Toyota RAV4 «τριαντάρισε»!

ΝΕΑ

Η χρονιά που διανύουμε είναι ένα ορόσημο για την ιστορία του μοντέλου, που όρισε την έννοι του συμπαγούς SUV.

Advertisement
Advertisement

Τον Μάρτιο του 1994, η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης φιλοξένησε ένα νέο τολμηρό τύπο οχήματος: ένα συμπαγές τετρακίνητο SUV, βασισμένο σε μονοκόκ αμάξωμα.

Το Toyota RAV4 ήταν πραγματικά ένα πρωτότυπο, που άνοιξε νέους δρόμους, ως ένα ευέλικτο και ειδικά σχεδιασμένο αυτοκίνητο, για τις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής. Ο όρος SUV ήταν ασυνήθιστος εκείνη την εποχή, αλλά από την έναρξη των πωλήσεων τον Μάιο του 1994, έλαβε μια συντριπτικά θετική ανταπόκριση από τα μέσα ενημέρωσης και τους πελάτες.

Κατά την ανάπτυξη του πρώτου RAV4, οι σχεδιαστές ακολούθησαν συγκεκριμένους στόχους για να παραμείνουν πιστοί στο αρχικό όραμα, που εκφράστηκε για πρώτη φορά από το πρωτότυπο αυτοκίνητο RAV-FOUR στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1989. Το νέο μοντέλο θα πρέπει να παρέχει γενναιόδωρο χώρο σε ένα συμπαγές, σπορ και ξεχωριστό σχεδιασμό αμαξώματος. Αυτός ο νέος τύπος οχήματος τοποθέτησε τον οδηγό σε ανυψωμένη θέση καθίσματος, φέρνοντας στο μάτι περισσότερο μέρος του δρόμου, δημιουργώντας έτσι μια πιο σίγουρη και ασφαλή οδηγική εμπειρία. Οι ισχυρές δυνατότητες εκτός δρόμου, θα πρέπει να συνδυάζονται με την απόδοση και την οδική άνεση, ενώ πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και περιβαλλοντικής απόδοσης.

Advertisement
Advertisement

Βασισμένο σε αυτές τις αρχές, το RAV4 έχει επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του και την κατηγορία των ψυχαγωγικών SUV σε πέντε γενιές μέχρι στιγμής, εξελίσσοντας συνεχώς για να προβλέπει τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών.

Η καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της ανάπτυξής της τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, με έμφαση από την έγκαιρη υιοθέτηση αποδοτικών τεχνολογιών μετάδοσης κίνησης. Ήδη από το 1997, το RAV4 εξέφρασε τη δέσμευση της Toyota να εξερευνήσει νέες τεχνολογίες για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. όταν μια έκδοση με ηλεκτρική μπαταρία (BEV) κυκλοφόρησε σε επιλεγμένες αγορές.

Έκτοτε, το RAV4 είδε την εισαγωγή της κορυφαίας στην κατηγορία υβριδική ηλεκτρική τεχνολογία (HEV) της Toyota στην κατηγορία των SUV με την τρίτη γενιά το 2016, συμπληρώνοντας την υπάρχουσα σειρά αποδοτικών κινητήρων βενζίνης και ντίζελ. Ένα Plug-in Hybrid (PHEV) εισήλθε στη γκάμα το 2020, δίνοντας έμφαση στην προσέγγιση της Toyota για ολοένα και μεγαλύτερη μείωση εκπομπών ρύπων.

Advertisement

Παραμένοντας πιστό στην τολμηρή αρχική του φιλοσοφία και προβλέποντας τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών, στα 30 χρόνια του μέχρι τώρα, το RAV4 έχει γίνει ένα σύμβολο αυτοκινήτου και μια ιστορία επιτυχίας πωλήσεων σε όλο τον κόσμο. Ήταν το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως το 2018 και το 2019 και έφτασε στο ορόσημο των 14 εκατομμυρίων μέχρι το τέλος του 2023 παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 2,5 εκατομμυρίων στην Ευρώπη. Οι υβριδικοί ηλεκτρικοί ή plug-in υβριδικοί κινητήρες αντιπροσωπεύουν πλέον το αξιοσημείωτο 91% των πωλήσεων νέων RAV4 στην Ευρώπη, όπου οι μεγαλύτερες αγορές είναι η Γαλλία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η αρχή

Advertisement

Οι ιδέες πίσω από το RAV4 (Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive) εκφράστηκαν για πρώτη φορά στο πρωτότυπο αυτοκίνητο RAV-FOUR στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1989, υποδεικνύοντας το ενδιαφέρον της Toyota για τη δημιουργία ενός συμπαγούς μοντέλου τετρακίνησης. Αυτή ήταν απλώς μια μελέτη σχεδιασμού, χωρίς καμία από τις λεπτομέρειες που απαιτούνται για ένα πραγματικό μοντέλο ανάπτυξης, αλλά κέρδισε ενθουσιώδη υποδοχή από το κοινό. Το 1991, δόθηκε το πράσινο φως στο έργο και ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπτυξης.

Πρώτη γενιά, 1994 – 2000

Οι σχεδιαστές της Toyota δημιούργησαν μια τολμηρή, διασκεδαστική νέα εμφάνιση για το αυθεντικό RAV4, σπάζοντας τη σύμβαση δίνοντάς του εντυπωσιακές καμπύλες και μοναδικές γραμμές.

Advertisement

 Στην αρχική του μορφή, το RAV4 ήταν ένα συμπαγές δίθυρο ή τρίθυρο μοντέλο, με μήκος μόλις 3,69 μέτρα. Η ισχύς προερχόταν από έναν βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων 129 DIN hp, τοποθετημένο εγκάρσια, ενώ το κιβώτιο παρείχε μόνιμη τετρακίνηση. Οι καινοτομίες που έμελλε να γίνουν ο κανόνας περιλάμβαναν ένα ελαφρύ μονοκόκ αμάξωμα και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Η υψηλή θέση οδήγησης του RAV4 παρείχε μεγαλύτερη ορατότητα ενώ το συμπαγές του μέγεθος το έκανε εύκολο στους ελιγμούς. Ο εύστροφος χειρισμός και η άνεση των επιβατών έμοιαζαν περισσότερο με hatchback, παρά με αυτοκίνητο AWD. Το 1996, η γκάμα επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει μια πεντάθυρη έκδοση (μήκους 4,1 m) και την επιλογή μπροστινής κίνησης στους δύο τροχούς, ενώ ακολούθησε μια τρίθυρη μαλακή οροφή. Το 1997, μια ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (BEV) κυκλοφόρησε σε επιλεγμένες αγορές. Ήταν ικανό για μέτρια ισχύ 45 kW (63 hp), με μπαταρίες νικελίου-υδριδίου μετάλλου εγκατεστημένες κάτω από το δάπεδο και είχε εκτιμώμενη εμβέλεια περίπου 200 km.

Δεύτερη γενιά, 2000 – 2006

Μια νέα χιλιετία έφερε ένα RAV4 δεύτερης γενιάς, που αναπτύχθηκε με το πλεονέκτημα της εμπειρίας που αποκτήθηκε από την πρωτοποριακή του εισαγωγή. Μια νέα πλατφόρμα, νέα ανάρτηση και AWD «πλήρους απασχόλησης» δημιούργησαν μια ενεργητική, αλλά άνετη οδήγηση τόσο στο δρόμο όσο και εκτός, ενώ η εσωτερική άνεση ενισχύθηκε από μια πιο premium αίσθηση. Νέα συσκευασία, μεγαλύτερη γκάμα συρόμενων καθισμάτων και διάφορες διαμορφώσεις πίσω καθισμάτων, δημιούργησαν μια λειτουργική και άνετη καμπίνα. Προσφέρθηκαν δύο βενζινοκινητήρες: μονάδες 123 hp 1,8 λίτρων και 150 hp 2,0 λίτρων.

Το AWD υιοθέτησε ένα κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ οι πελάτες μπορούσαν να ορίσουν ένα πίσω διαφορικό Torsen ως εργοστασιακή επιλογή. Το 2001, η ισχύς ντίζελ προσφέρθηκε στο RAV4, για πρώτη φορά μέσω μονάδας άμεσου ψεκασμού 2,0 λίτρων D-4D με 116 hp.

Τρίτη γενιά, 2006 – 2012

Για την τρίτη γενιά του, το RAV4 μεγάλωσε και εξελίχθηκε, αποκτώντας μια νέα, πιο εξελιγμένη εμφάνιση. Το νέο RAV4 έγινε αποκλειστικά ένα πεντάθυρο όχημα, αντανακλώντας αλλαγές στις προτιμήσεις και τις απαιτήσεις των πελατών. Βασισμένο σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα για την τρίτη γενιά του, το νέο μοντέλο είχε συνολικά 19 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος, ενώ μια έκδοση με μακρύ μεταξόνιο κατασκευάστηκε επίσης προς πώληση στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες αγορές. Το μοντέλο σηματοδότησε το ντεμπούτο ενός νέου συστήματος τετρακίνησης της Toyota, με έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύνδεσμο που λειτουργούσε αυτόματα, σύμφωνα με την ταχύτητα του οχήματος, τη λειτουργία του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης και τις δυνάμεις G. Οι δυνατότητες χειρισμού του RAV4 αναπτύχθηκαν περαιτέρω με την πρώτη εφαρμογή του Downhill Assist Control και του Hill-start Assist Control. Η επιλογή κινητήρα διευρύνθηκε επίσης, με μονάδες βενζίνης 2,0, 2,4, 2,5 και 3,5 λίτρων, συν ένα νέο ντίζελ 2,2 λίτρων.

Τέταρτη γενιά, 2013 – 2018

Η τέταρτη γενιά RAV4 είδε ένα στάνταρ μεταξόνιο για το όχημα παγκοσμίως και το μήκος του οχήματος μεγάλωσε ξανά, κατά 23,5 cm, γεγονός που συνέβαλε σε 47% μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Η ολοκαίνουργια ανάρτηση σχεδιάστηκε για να βελτιώνει την οδηγική άνεση και την εμπλοκή του οδηγού χωρίς να θυσιάζει τη σταθερότητα. Πιο προηγμένη τεχνολογία AWD εισήχθη με το νέο έξυπνο σύστημα Dynamic Torque Control και την προσθήκη δύο νέων λειτουργιών: έλεγχος στις στροφές και σπορ λειτουργία οδήγησης. Η επιλογή του συστήματος κίνησης αρχικά αποτελούνταν από βενζινοκινητήρες 2,0 και 2,5 λίτρων και πετρελαιοκινητήρες 2,0 και 2,2 λίτρων, αλλά το 2016, το RAV4 υπέστη τη μεγαλύτερη αλλαγή μέχρι σήμερα.

Το πρώτο υβριδικό συμπαγές SUV της Toyota, παρουσιάστηκε προσφέροντας συνολική ισχύ συστήματος 197 ίππων με ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς E-Four.

Πέμπτη γενιά, 2018 μέχρι σήμερα

Η πέμπτη γενιά κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στις αρχές του 2019 και ένα χρόνο αργότερα βοήθησε το RAV4 να φτάσει σε ένα παγκόσμιο ορόσημο σωρευτικών πωλήσεων 10 εκατομμυρίων μονάδων. Το ισχυρό στυλ εξέφραζε τις στιβαρές και ικανές ιδιότητες που έχουν φτάσει να καθορίσουν το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, μεταδίδοντας μια αίσθηση διασκέδασης και περιπέτειας «πήγαινε οπουδήποτε».

Ήταν το πρώτο SUV που κατασκευάστηκε σε πλατφόρμα Toyota New Global Architecture, η οποία πέτυχε χαμηλό κέντρο βάρους, μικρό βάρος και ισχυρό πλαίσιο για εξαιρετικό χειρισμό και σταθερότητα. Υιοθέτησε την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, μαζί με έναν νέο υβριδικό κινητήρα 2,5 λίτρων Dynamic Force, ο οποίος έφερε σημαντικά κέρδη όσον αφορά την ισχύ, την απόκριση και την απόδοση.

Το 2020, η πέμπτη γενιά υιοθέτησε μια ακόμα καινοτομία, με την εισαγωγή του πρώτου RAV4 Plug-in Hybrid, της πιο ισχυρής και αποδοτικής έκδοσης που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, με 306 ίππους, γρήγορη επιτάχυνση συν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 και κατανάλωση καυσίμου.

GR SPORT (2023 έως σήμερα)

Το τελευταίο κεφάλαιο στην ιστορία του εμβληματικού μοντέλου, είναι το νέο RAV4 GR SPORT, με τη φροντίδα του αγωνιστικού τμήματος Gazoo Racing. Πιο σπορ εμφάνιση, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και αποκλειστικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες συμπληρώνονται από περαιτέρω βελτιώσεις στην ανάρτηση. Η επαναρυθμισμένη ανάρτηση, που περιλαμβάνει νέα πιο άκαμπτα ελατήρια και ρυθμίσεις αμορτισέρ, ενισχύουν την οδική συμπεριφορά και προσφέρουν μια πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.