Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda2 Hybrid 116 PS

Ελλάδα 10:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mazda2 Hybrid 116 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mazda2 Hybrid 116 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η δεδομένη επιθυμία των ανθρώπων της Mazda να επεκτείνουν τις τεχνολογικές λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος είχε ως αποτέλεσμα το Mazda2 Hybrid. Φυσικά, αυτό έπρεπε να προσαρμοστεί στα αισθητικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά της εταιρείας.

Advertisement
Advertisement

Είναι γνωστό ότι στη Mazda θέλουν να ακολουθούν έναν δικό τους τεχνολογικό δρόμο σε ό,τι αφορά στην κατασκευή κινητήρων και στον τρόπο που τους εξελίσσουν για να είναι πιο αποδοτικοί σε κατανάλωση, άρα και σε ό,τι αφορά στην εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Η τεχνολογία που προσδιορίζεται με τον όρο Skyactiv είναι αυτή στην οποία έχουν επενδύσει, εφαρμόζουν για περίπου μια δεκαετία και -κατά καιρούς- έχουν βραβευθεί για τη αποτελεσματικότητά της.

Ωστόσο, δεν έχουν ασχοληθεί με τη δημιουργία ενός πλήρως υβριδικού συστήματος για τους θερμικούς κινητήρες της εταιρείας. Είτε λόγω του αυξημένου κόστους και της επένδυσης που απαιτείται για την εξέλιξή του, είτε επειδή έχουν τη σιγουριά της συνεργασίας με την Toyota.

Advertisement
Advertisement

H τελευταία, κατέχει το 20% της Mazda και θα μπορούσε να συνδράμει σε αυτόν τον σκοπό, σε μια κίνησης συνεργασίας η οποία θα ήταν επωφελής και για τις δύο. Αυτό έγινε το 2022 όταν παρουσιάστηκε το Mazda2 Hybrid, το οποίο δεν ήταν κάτι άλλο από το Toyota Yaris Hybrid με το δικό της εμπορικό σήμα.

Βεβαίως, αυτή η εξέλιξη ήταν μια λογική επιχειρηματική κίνηση η οποία έπρεπε να προσαρμοστεί όσο το δυνατόν στις εταιρικές αξίες της Mazda. Συνεπώς, δεν θα αργούσε η στιγμή που θα γίνονταν οι απαραίτητες αλλαγές.

Η επανασχεδίαση
Στα τέλη του 2023 έγινε γνωστό ότι το supermini μοντέλο της ανανεώθηκε σε ό,τι αφορά στην αισθητική του και στον εξοπλισμό του. Ο λόγος είναι πως έπρεπε να αποκτήσει όσο το δυνατόν την ταυτότητά της και τον αντίστοιχο χαρακτήρα. Τα Mazda ξεχωρίζουν γι’ αυτόν και το ίδιο έπρεπε να γίνει και για το αυτοκίνητο που είχε ενταχθεί σχετικά πρόσφατα στην γκάμα της.

Advertisement

Έτσι, άρχισαν να το προσαρμόζουν στη φιλοσοφία τους, αυτή που ονομάζεται «Kodo». Επειδή, ως γνωστόν οι Ιάπωνες δίνουν υψηλό συμβολισμό σε ό,τι κάνουν και το συνδέουν με τις παραδοσιακές αξίες τους πρόκειται γι’ αυτή που προσδιορίζεται με την έκφραση «γεννώ κάτι, δίνω ζωή σε κάτι», ακόμη και ως «η ψυχή της κίνησης».

Βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας είναι ο άνθρωπος και πώς το αντικείμενο (εν προκειμένω, το αυτοκίνητο) αλληλοεπιδρά με αυτόν και προορίζεται για να τον εξυπηρετεί όσο το δυνατόν περισσότερο.

Advertisement

Κατά συνέπεια, οι άνθρωποι της εταιρείας προσπάθησαν να προσαρμόσουν το Mazda2. Οι σχεδιαστές της στη Ευρώπη συνεργάστηκαν με τους ομολόγους τους στην Ιαπωνία και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει.

Φυσικά, οι αλλαγές είναι περιορισμένες επειδή υπάρχει το θέμα των κατοχυρωμένων ευρεσιτεχνιών (από την Toyota) σε κάθε τομέα του οχήματος, όπως και η αύξηση στο κόστος παραγωγής εάν οι μεταβολές είναι ευρύτερες.

Στο αμάξωμα, τα καινούργια στοιχεία στο επανασχεδιασμένο μοντέλο αφορούν κατά κύριο λόγο στη μάσκα και στο πίσω μέρος του. Συγκεκριμένα, το άνοιγμα της μάσκας έχει διαμορφωθεί πιο κομψά και με τρόπο που να παραπέμπει σε πεντάγωνο.

Advertisement

Πλέον, ο προφυλακτήρας διαχωρίζεται από αυτή, δημιουργώντας ένα δυναμικό άλλα όχι «αγριωπό» σύνολο, απ’ ό,τι πριν. Επίσης, τα εκεί φώτα είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις, έχουν νέα LED ημέρας, ενώ ίδιας τεχνολογίας είναι και οι προβολείς ομίχλης. Η νέα διαμόρφωσή του είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το μήκος του προβόλου, συγκριτικά με πριν.

Στο πίσω μέρος του, το επανασχεδιασμένο μοντέλο έχει καινούργια LED φώτα, ενώ  η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος σε όλη την επιφάνειά της και δεν υπάρχει το μαύρο πλαστικό μεταξύ των εκεί φώτων, όπως μέχρι πρότινος.

Η επανασχεδίαση του Mazda2 Hybrid δεν επηρέασε το μήκος του (το οποίο παραμένει μικρότερο των τεσσάρων μέτρων, ούτε το μεταξόνιό του (που παραμένει στα 2.560 χλστμ.).

Εσωτερικά, τα καινούργια στοιχεία έχουν να κάνουν με την τις νέες ταπετσαρίες και -κυρίως- με την τοποθέτηση μεγαλύτερων έγχρωμων οθονών, τόσο στον πίνακα οργάνων (έως 12.3 ίντσες) και στο κέντρο του ταμπλό (έως 10,5 ίντσες). Να σημειώσουμε ότι στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του ανανεωμένου μοντέλου υπάρχει και σύστημα Head-up Display 10,0 ιντσών.

Το (πλήρες) υβριδικό σύστημα
Το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid παίρνει κίνηση από το υβριδικής διάταξης σύστημα τέταρτης γενιάς της Toyota. Θυμίζουμε ότι αυτό αποτελείται από τον τρικύλινδρο, ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1.490 κ. εκ. και από δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο εσωτερικής καύσης, φυσικά, λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson και έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (σημ.: 14,0:1). Η ισχύς του είναι 92 PS και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 120 Nm.

O βασικός ηλεκτροκινητήρας, αυτός που κινεί τους εμπρός τροχούς όταν χρειάζεται, έχει μέγιστη ισχύ 80 ίππους και μέγιστη ροπή 141 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 116 ίπποι. Οι μπαταρίες του συστήματος είναι ιόντων λιθίου, έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 0,76 kWh και ζυγίζουν 21,5 κιλά, όπως ανακοινώνει η Mazda.

Τέλος, η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου το οποίο προσδιορίζεται ως eCVT μεν, δεν έχει τέτοια μηχανολογική δομή, δε. Είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, όμως τον ρόλο αυτόν αναλαμβάνει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας του υβριδικού συστήματος.

Πόσο Mazda είναι στον δρόμο;
Έχοντας σασί και κινητήρα που δεν προέρχονται από τα τεχνολογικά σπλάχνα της εταιρείας, το επανασχεδιασμένο Mazda2 Hybrid είναι αναμενόμενο να υπόκειται σε δεδομένους περιορισμούς που να αφορούν σε αυτά.

Όμως, οι άνθρωποι της Mazda προσπάθησαν να το κάνουν να έχει τα οδικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου της, όσο δυνατόν περισσότερο. Έτσι, στο ανανεωμένο supermini μοντέλο έχει επαναρυθμιστεί η ανάρτηση για να αποκτήσει πιο σπορτίφ στοιχεία, συγκριτικά με πριν.

Η ουσιαστικότερη αλλαγή αφορά στο πίσω μέρος όπου έχει τοποθετηθεί πιο δύσκαμπτος ημιάκαμπτος άξονας, αλλά πιο μαλακά ελατήρια. Με αυτό τον τρόπο βελτιώθηκε τόσο η γενικότερη οδική συμπεριφορά του οχήματος όσο και η άνεση των επιβατών, σε σχέση με πριν.

Ο εσωτερικός χώρος είναι επαρκής για τέσσερις ενήλικους. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά μαλακά σε αίσθηση και η διαμόρφωσή τους είναι πιο σπορ. Το πίσω κάθισμα είναι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά και το έδρανό του είναι υπό μερική κλίση για να δημιουργείται περισσότερο ωφέλιμο ύψος για τους εκεί επιβάτες.

Για την είσοδο και έξοδο προς και από το πίσω κάθισμα το διαθέσιμο άνοιγμα είναι σχετικά περιορισμένο. Επίσης, ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά μικρός.

Η οδήγηση του Mazda2 Hybrid είναι μια ευχάριστη διαδικασία χάρη στις σχετικά μικρές διαστάσεις του, στην καλή αίσθηση του τιμονιού, αλλά και στη μείωση του θορύβου κύλισης.

Το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα παραμετροποίησης της ροπής («Drive Mode») το οποίο έχει δύο επιλογές: Eco και Sport. Στη δεύτερη περίπτωση η βελτίωση στην απόδοση είναι οριακά αισθητή από τον οδηγό, αλλά προφανώς αυτό δεν είναι το ζητούμενο (δηλαδή, «οι επιδόσεις»).

Αντιθέτως, το επανασχεδιασμένο Mazda2 Hybrid τα καταφέρνει πολύ καλά στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα στην μετάδοση της ροπής είναι συχνότατη και ανεπαίσθητη σε κάθε ταχύτητα κίνησης.

Ιδίως εντός πόλης, όπου το αυτοκίνητο πραγματικά μπορεί να διανύσει μεγάλο τμήμα της διαδρομής ως ηλεκτροκίνητο, εφόσον το επιτρέπου οι συνθήκες. Αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 5,6 λίτρα/100 χλμ. η οποία είναι πολύ καλή.

Τέλος, ο θόρυβος από τον κινητήρα γίνεται αισθητός όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ, ενώ το σύστημα πέδησης είναι καλό σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.

Επιλογικά, το επανασχεδιασμένο Mazda2 Hybrid έχει αποκτήσει πιο ενδιαφέρουσα εμφάνιση από πριν και το χρώμα του αμαξώματός του το κάνει να δείχνει και ποιοτικότερο εξαρχής.

Το αυτοκίνητο είναι όντως ποιοτικό για τα δεδομένα της κατηγορίας και στις ακριβότερες εκδοχές του όντως ξεχωρίζει και στον τομέα του εξοπλισμού του. Στη Mazda, βρήκαν μια πολύ καλή τεχνολογική βάση την οποία έκαναν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, με τον τρόπο που γνωρίζουν καλύτερα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Mazda2 Hybrid 116 PS facelift
Κινητήρας: 1.490 cc
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 92 PS/5.200 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 120 Nm/3.600 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 80 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 141 Nm/0-3.995 rpm 
Συνδυαζόμενη ισχύς: 116 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 3,8 lt/100 km – 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 87 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.940/1.745/1.500 mm
Βάρος: 1.105 kg
Χώρος αποσκευών: 286-935 lt
Τιμή: Από 20.923,68 ευρώ («Prime-Line»)