Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen ID.4 GTX

Ελλάδα 9:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volkswagen ID.4 GTX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volkswagen ID.4 GTX

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση GTX του ID.4 και διαπιστώνουμε από πρώτο χέρι τη διαφορά που κάνει τόσο η τετρακίνηση όσο και οι 299 ίπποι σε ένα ηλεκτρικό SUV που δεν του λείπει τίποτα.

Advertisement
Advertisement

Είναι η πρώτη φορά για τη VW που χρησιμοποιεί το λογότυπο GTX, που όπως ξέρουμε μέχρι στιγμής, θα πάρει τη θέση του θρυλικού GTI στη νέα ηλεκτρική εποχή.

Έχει λοιπόν ενδιαφέρον να δούμε τι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά μεταξύ του «τυπικού» ID.4 και της έκδοσης GTX, που βάσει τεχνικών χαρακτηριστικών, έχει επιπλέον έναν ηλεκτροκινητήρα και 94 ίππους σε σχέση με το «απλό» πισωκίνητο ID.4. Ταυτόχρονα, είναι λίγο πιο σφιχτή η ανάρτηση για να τονίζεται η συμπαγής αίσθηση του αυτοκινήτου που είναι ένα βασικό ζητούμενο στις σπορ προτάσεις – έστω και στις ευρύχωρες για πέντε επιβάτες.

Advertisement
Advertisement

Τα LED εμπρός και πίσω, οι ζάντες που στην προκειμένη περίπτωση είναι οι προαιρετικές, τεράστιες των 21 ιντσών (οι «βασικές» είναι 20 ιντσών) και τα σκούρα «GTX» στις πόρτες οδηγού, συνοδηγού και αποσκευών, τονίζουν το δυναμισμό του δίχρωμου αμαξώματος. Τη διχρωμία τονίζουν και τα σκούρα πίσω τζάμια, που κάνουν καλή δουλειά στον περιορισμό της ηλιακής ακτινοβολίας στο εσωτερικό.

Εκεί, στην πραγματικά ευρύχωρη για πέντε καμπίνα (χωρίς περιορισμούς στις αποσκευές, με το σχετικό χώρο να είναι 543 λίτρα) την εικόνα κάνουν λίγο πιο «πικάντικη», λεπτομέρειες όπως είναι οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι και το «ραφτό» λογότυπο GTX στα καθίσματα τα οποία είναι μεγάλα σε διαστάσεις (και θερμαινόμενα) και στηρίζουν πολύ καλά το σώμα. Ο συνδυασμός δέρματος και υφάσματος, είναι πετυχημένος σε μια καμπίνα που φωτίζεται εξαιρετικά από τη μεγάλη γυάλινη οροφή (η οποία ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, σετ με τα σκούρα πίσω τζάμια, με κόστος 1.000 ευρώ) που ευτυχώς έχει ηλεκτροκίνητο σκίαστρο.

Advertisement

Ξεκάθαρα η VW θέλει να πλασάρει το GTX ως το «GTI της επόμενης μέρας», με αυτό να φαίνεται ακόμα και από τη «σύγκριση» του χρόνου για το 0-100 χλμ./ώρα, που η ίδια η εταιρεία επισήμως επικοινωνεί ως «1 δέκατο ταχύτερο από το Golf GTI». Αυτό προφανώς και είναι βαρύ φορτίο, για το έτσι και αλλιώς… βαρύ ID.4. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα, το απόβαρο είναι 2,2 τόνοι, οπότε και η πιο σφιχτή ανάρτηση είναι καλοδεχούμενη.

Κρατάει και το αμάξωμα 1,5 εκατοστό πιο κοντά στο έδαφος και αυτό είναι που τονίζει περαιτέρω τη δυναμική διάθεση της έκδοσης GTX. Ενημερωτικά, να πούμε πως υπάρχει και ακόμη μία πιο δυναμική εκδοχή που λανσάρεται ως έξτρα πακέτο εξοπλισμού (Sport package Plus) με κόστος 1.050 ευρώ, στην οποία υπάρχει και το πρόσθετο έκτο πρόγραμμα οδήγησης (Sport Plus) αλλά και το σύστημα DCC για δυναμικό έλεγχο της ανάρτησης.

Advertisement

Με το DCC ο έλεγχος της ανάρτησης σε κάθε αμορτισέρ ξεχωριστά προσαρμόζοντας σε πραγματικό χρόνο την απόσβεση ανά περίπτωση. Συγκεκριμένα, στη Sport Plus έκδοση σε κάθε τροχό ξεχωριστά η σκληρότητα των αμορτισέρ μεταβάλλεται έως και 200 ​​φορές το δευτερόλεπτο.

Παράλληλα, σε αυτήν την έκδοση υπάρχει και η δυνατότητα μερικής απενεργοποίησης του ESC (Electronic Stability Control) όταν ο οδηγός έχει διάθεση για «παιχνίδι» σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Αυτό σημαίνει πως η υπερστροφή που μπορεί να προκαλέσει με την ισχύ των 204 ίππων στους πίσω τροχούς, δεν καταστέλλεται «άμα τη εμφανίσει» αλλά της επιτρέπεται να εκδηλωθεί.

Advertisement

Επιστρέφουμε όμως στο «δικό μας» που έχει 5 προγράμματα οδήγησης, προσαρμόζοντας ανάλογα τις παραμέτρους για το τιμόνι και την απόκριση του κινητήρα αλλά και κάποιων ακόμα λειτουργιών. Τα Eco, Comfort, Traction, Sport και Individual είναι στη διάθεση του οδηγού για επιλογή προκειμένου να ταιριάζει η λειτουργία του συστήματος μετάδοσης και όχι μόνο, στις εκάστοτε συνθήκες κίνησης.

Εδώ πρέπει να πούμε πως στο GTX με την μπαταρία των 77 kWh, η αυτονομία είναι αρκετά μεγάλη για να μη νιώθει ο οδηγός στρεσαρισμένος σε κάποια μεγάλη διαδρομή. Σημαντικό ρόλο στη διαχείρισή της, παίζει εκτός της επιλογής του κατάλληλου προγράμματος ανά περίπτωση και η πολύ καλή απόδοση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Η υγρόψυκτη μπαταρία ανταποκρίνεται πολύ καλά στο συγκεκριμένο τομέα, δείχνοντας σε πραγματικό χρόνο την αυτονομία να αυξάνει όταν ο οδηγός επιλέξει το «B». Σε αυτό το πρόγραμμα οδήγησης -που ως επιλογή, είναι η εναλλακτική του «D»- το φρενάρισμα όταν αφήνει ο οδηγός το γκάζι, είναι πιο έντονο.

Μάλιστα σε παρατεταμένη κατηφορική διαδρομή, η μικρή οθόνη των 5,5 ιντσών πίσω από το τιμόνι, «προτείνει» στον οδηγό τη χρήση του «B» και αυτό είναι μια ακόμα μικρή αλλά χρήσιμη προσθήκη στο software του αυτοκινήτου. Στο δρόμο, η επιπλέον ισχύς που προκύπτει από το δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να μην εντυπωσιάζει μια και η τετρακίνηση «βαραίνει» το σύνολο σε επίπεδο αίσθησης, αλλά κοιτώντας το κοντέρ μένεις έκπληκτος με την ταχύτητα που έχεις αναπτύξει.

Η ευκολία με την οποία σανιδώνοντας το γκάζι μαζεύει χιλιόμετρα το GTX, είναι πράγματι αντάξια σπορ αυτοκινήτου. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και το κοντρόλ του αυξημένου βάρους. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση της σπορ εικόνας του αυτοκινήτου.

Τουλάχιστον έτσι όπως αυτή διαμορφώνεται στο νέο πλαίσιο που ορίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ιδιαίτερα σημαντικό και αναμφίβολα καλοδεχούμενο, αποδεικνύεται το VDM (Vehicle Dynamics Manager) που έχει αναπτύξει η VW. Πρόκειται για μια κεντρική μονάδα διαχείρισης των δεδομένων που έρχονται από μια σειρά αισθητήρων οι οποίοι ελέγχουν την κάθε κίνηση του αυτοκινήτου.

Το VDM συνεργάζεται με το ESC, την τετρακίνηση αλλά και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS+, κάνοντας κάθε φορά ότι πρέπει για να διατηρεί την ιδανική τροχιά το αυτοκίνητο. Αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε ελάχιστο γλίστρημα ακόμα και υπό έντονη πίεση. Η επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι διακριτική.

Ο οδηγός αυτό που εισπράττει είναι πως όλα λειτουργούν προκειμένου να είναι στο τέλος της διαδρομής (ή απλά στην έξοδο της στροφής) ο ίδιος «μάγκας», ακόμα και αν δεν αποφύγει την υπερβολή. Η ουδετερότητα στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν διαταράσσεται ούτε με απότομες κινήσεις από αυτόν που βρίσκεται στο τιμόνι και άτσαλη χρήση του γκαζιού.

Έτσι το πέρασμα από γνωστές ή άγνωστες διαδρομές με διάθεση για πίεση από τη μεριά του οδηγού, βρίσκει άξιο συμπαραστάτη το σύνολο με τους 299 ίππους και την εξαιρετική μετάδοση της ισχύος με τα προαναφερθέντα ηλεκτρονικά καλούδια να παίζουν το ρόλο τους. Αντίστοιχα, πολύ καλά είναι τα δεδομένα που έχουν να κάνουν με τη φόρτιση του αυτοκινήτου.

Το ID.4 GTX έχει onboard φορτιστή 11 kW για το εναλλασσόμενο ρεύμα και 135 kW για το DC. Αυτό σημαίνει πως σε Wallbox 11 kW (στο σπίτι ή στη δουλειά), η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας των 77 kWh, χρειάζεται 7,5 ώρες. Ενδεικτικά να πούμε πως σε ταχυφορτιστή (DC) η φόρτιση για 100 χιλιόμετρα διαρκεί μόλις 6 λεπτά της ώρας, ενώ από το 5% στο 80%, η διαδικασία διαρκεί 36 λεπτά.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, αυτό που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα μετά τη δοκιμή του αυτοκινήτου, είναι πως με λελογισμένη χρήση στο γκάζι, τα 400+ χιλιόμετρα της αυτονομίας είναι διασφαλισμένα. Τώρα για την τιμή αγοράς, τα 9.300 ευρώ της διαφοράς από την έκδοση του ID.4 με τους 204 ίππους και την κίνηση στους πίσω τροχούς (Pro Performance), είναι μάλλον λογικά και αναμενόμενα.

Το σύνολο των 61.200 ευρώ (χωρίς επιδότηση) το πιο πιθανό είναι πως δεν θα προβληματίσει το κοινό που ασχολείται με τα αυτοκίνητα του είδους, που ως επί το πλείστον τα προσεγγίζει με εναλλακτικές μεθόδους απόκτησης και χρήσης, όπως είναι π.χ. το leasing. Η υποκειμενική αλήθεια για το GTX είναι πως ναι μεν δείχνει πιο σπορ σε κάθε έκφανση που αφορά τον οδηγό, απέχει όμως πολύ από αυτό που έχουμε διαμορφώσει τόσα χρόνια ως εικόνα των δυναμικών εκδόσεων. Είναι όμως μια πραγματικότητα στην οποία θα πρέπει αργά ή γρήγορα, να προσαρμοστούμε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – VW ID.4 GTX (299 PS, 77,0 KWH)
Συνδυαστική ισχύς/ ροπή: 299 PS / 605 Nm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα εμπρός/ πίσω: 109 PS / 204 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα εμπρός/ πίσω: 162 Nm / 310 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 77,0 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 17,6 kWh/100 km, 18,9 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 499 km (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Βάρος: 2.239 kg (χωρίς οδηγό)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.582×1.852×1.637 mm
Μεταξόνιο: 2.769 mm
Χώρος αποσκευών: 543 lt
Τιμή (με επιδότηση): από 53.200 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο supercar της Alfa Romeo ξεπούλησε πριν παρουσιαστεί!
Δραστικά μέτρα από την Google για τους απρόσεκτους οδηγούς
Δοκιμή: Vespa GTS 300 Super Sport