Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Γιατί τα εμπρός ελαστικά στο Audi RS3 των 400 ίππων είναι μεγαλύτερα από τα πίσω;

Ελλάδα 14:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί τα εμπρός ελαστικά στο Audi RS3 των 400 ίππων είναι μεγαλύτερα από τα πίσω;

ΝΕΑ

Γιατί τα εμπρός ελαστικά στο Audi RS3 των 400 ίππων είναι μεγαλύτερα από τα πίσω;

ΝΕΑ

Επειδή σε αυτοκίνητα με επιδόσεις η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά, η Audi πράττει το… ανάποδο (από τα συνηθισμένα που ξέρουμε), με στόχο το απόλυτο…

Advertisement
Advertisement

Η νέα γενιά του Audi RS3 είναι από τις αρχές του 2022 διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Το γερμανικό όπλο εφοδιάζεται με ένα πεντακύλινδρο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 2.5 λίτρων, αποδίδει 400 ίππους και παράγει 500Nm ροπής.

Με τέτοια νούμερα ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τις εκρηκτικές επιδόσεις που προσφέρει. Συγκεκριμένα το 0-100 επιτυγχάνεται σε 3.8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα (υπάρχει και έκδοση με τελική 290χλμ./ώρα).

Να σημειώσουμε πως το RS3 έχει καταφέρει να πετύχει και ρεκόρ χρόνου στο Nurburgring Nordschleife με 7:40,748 λεπτά. Για να πετύχει όλα τα παραπάνω, το εν λόγω μοντέλο διαθέτει δύναμη, το κατάλληλο «στήσιμο» αλλά και τις ανάλογες ρυθμίσεις.

Advertisement
Advertisement

Διαφορετικές  διαστάσεις

Ένα από τα αξιοπερίεργα που δεν συναντούμε συνήθως σε σπορ αυτοκίνητα είναι οι διστάσεις των ελαστικών. Συνήθως παρατηρούμε τα πίσω ελαστικά να είναι μεγαλύτερα από τα εμπρός ενώ στη συντριπτική πλειοψηφία είναι ίδια σε διαστάσεις. Στην περίπτωση του Audi RS3 ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Δηλαδή, τα εμπρός ελαστικά είναι μεγαλύτερα από τα πίσω. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Το Audi RS 3 διατίθεται στάνταρ με ελαστικά εμπρός διαστάσεων 265/30 ZR19 και 245/35 ZR19 πίσω. Ο λόγος για τα φαρδύτερα εμπρός ελαστικά είναι το μεγαλύτερο βάρος που υπάρχει στον εμπρός άξονα (κατανομή βάρους: 59% εμπρός και 41% πίσω) αλλά και η υψηλή απόδοση του πεντακύλινδρου κινητήρα.

Υψηλές  πιέσεις στον εμπρός άξονα

Advertisement

Τα εμπρός ελαστικά φέρουν τον δείκτη φορτίου 93 XL που μεταφράζεται σε επιτρεπόμενο φορτίο άξονα έως 1.300 κιλά. Με λίγα λόγια τα συγκεκριμένα ελαστικά αντέχουν σε υψηλές πιέσεις προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση.

Επιπλέον και όταν ο οδηγός κινείται με το γκάζι στο πάτωμα, ο διαχωριστής ροπής RS (το RS3 είναι το πρώτο μοντέλο της Audi που χρησιμοποιεί την τετρακίνηση quattro σε συνδυασμό με τον συγκεκριμένο διαχωριστή) μειώνει την τάση υποστροφής αυξάνοντας τη ροπή που παρέχεται στον εξωτερικό πίσω τροχό με το μεγαλύτερο φορτίο τροχού.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Audi RS 3 «πάτησε»… Ελλάδα (+video)
Oι Ρώσοι κατέρριψαν τον Oυκρανό μάγο των αιθέρων (+video)
Felicity Ace: Στον πάτο της θάλασσας εκατοντάδες Porsche