Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα πεντακύλινδρα που έγραψαν ιστορία

Ελλάδα 17:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα πεντακύλινδρα που έγραψαν ιστορία

ΝΕΑ

Τα πεντακύλινδρα που έγραψαν ιστορία

ΝΕΑ

Το εξαιρετικά γρήγορο νέο Audi RS3 μας δίνει την αφορμή να αναπολήσουμε τα καλύτερα 5κύλινδρα σύνολα που έχουν τοποθετηθεί σε αυτοκίνητα τα τελευταία 30 χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Τα 100 χλμ./ώρα από στάση, με το νέο Audi RS3 είναι υπόθεση που διαρκεί λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα.

Τα 5κύλινδρα που έχουμε στη λίστα μας, δεν ήταν τόσο γρήγορα σε απόλυτα νούμερα όσο το νέο RS3 αλλά για την εποχή τους, τα κατάφερναν θαυμάσια. Στη λίστα υπάρχουν αρκετά Audi, όπως και κάποια Ford αλλά και Volvo, ενώ δε λείπουν και ορισμένες εκπλήξεις σημαντικών αυτοκινήτων που είχαν ανάλογη έκδοση.

Audi RS3

Advertisement
Advertisement

Το επερχόμενο RS3 είναι στην πραγματικότητα η ανανεωμένη εκδοχή του RS3 που κυκλοφόρησε το 2011 και υπέστη μια ανανέωση το 2017 (που υπήρξε και στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους στην ελληνική έκδοση του περιοδικού Car). Η μέγιστη ισχύς, ήταν 400 ίπποι που για το μοντέλο του 2017, ήταν αρκετοί προκειμένου να σταματήσει το χρονόμετρο στα 4,2 δευτερόλεπτα κατά την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα. Σημαντική βοήθεια στην εκμετάλλευση της ισχύος αυτής, παίζει και η ύπαρξη του συστήματος quattro.

Ford Focus ST και RS

Advertisement

Το Ford Focus ST δεύτερης γενιάς, κυκλοφόρησε το 2005 (μετά το εξαιρετικό Mk1 Focus ST με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο που απέδιδε 170 ίππους) και χρησιμοποιούσε τον turbo πεντακύλινδρο κινητήρα των 2,5 λίτρων με απόδοση 225 ίππων. Το ίδιο σύνολο είδαμε και κάτω από το καπό της έκδοσης RS του Focus, μόνο που εκεί η ισχύς ήταν αυξημένη τους 305 ίππους. Οι ρίζες του συγκεκριμένου κινητήρα, πρέπει να αναζητηθούν στα «ράφια» της Volvo– όπως θα δούμε πιο κάτω.

Advertisement

Volvo 850 T5

Κάνοντας εξαιρετικές εμφανίζεις στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC) που κατά τη δεκαετία του ’90 σε ότι είχε να κάνει με το θέαμα, πραγματικά, δεν είχε αντίπαλο, το Volvo 850 με το station wagon αμάξωμα, έγραψε τη δική του ιστορία. Το T5 ήταν το πρώτο δυναμικό Volvo 850, το οποίο κυκλοφόρησε το 1993 με έναν turbo 5κύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα 2,3 λίτρων. Η απόδοση ήταν 225 ίπποι (αν σας θυμίζει κάτι), ενώ στην τελευταία του έκδοση “R”, η απόδοση είχε φτάσει τους 250 ίππους.

Advertisement

Fiat Coupe 20v Turbo

Τη σχεδίαση του coupe αμαξώματος, «υπέγραφε» ο Chris Bangle, ενώ το εσωτερικό είχε όλο το στυλ του κόσμου, έτσι όπως το αποτύπωνε ο οίκος Pininfarina. Το Fiat Coupe εξ αρχής κέρδιζε «το μάτι» κάνοντας συμπάθειες με την εμφάνισή του και μόνο. Στην κορυφαία του έκδοση, το μοντέλο που ήταν βασισμένο σε μια ενισχυμένη εκδοχή της πλατφόρμας του Fiat Tipo, κάτω από το εμπρός καπό βρισκόταν ένα turbo πεντακύλινδρο μοτέρ με πολύ χαρακτηριστικό οίκο. Οι επιδόσεις που πρόσφερε στο Fiat Coupe, δικαιολογούσαν τον ενθουσιασμό από την εμφάνιση.

Audi Quattro

Το Audi Quattro (επίσημα η Audi επιμένει για «πεζό» q στο quattro) είναι το αυτοκίνητο που σκέφτονται οι περισσότεροι όταν συζητούν τον κινητήρα με πέντε κυλίνδρους. Αυτό το τετρακίνητο κουπέ με τους 200 ίππους, από τον turbo 5κύλινδρο με τη χωρητικότητα των 2,1 λίτρων, ήταν όταν παρουσιάστηκε το απόλυτο «όπλο παντός καιρού». Στην ιστορία έχουν μείνει οι αγωνιστικές του εκδόσεις, με τη χαρακτηριστική χροιά του πεντακύλινδρου να συνοδεύεται με το ρυθμικό στακάτο ξεφύσημα της σκάστρας, ενώ το «πράμα» περνούσε με το πλάι μπροστά από τον κόσμο που συνέρεε στις ειδικές διαδρομές των rally.

Land Rover Defender Td5

Διαθέσιμος από το 1998 έως το 2007, ο πεντακύλινδρος Td5 ήταν ο τελευταίος κινητήρας diesel από τη Land Rover, με την εταιρεία να τον αντικαθιστά εν τέλει, με έναν τετρακύλινδρο TDCi που χρησιμοποιούσαν από κοινού με τη Ford, η οποία το χρησιμοποιούσε ευρέως στο Transit. Ο Td5 είναι ένας κινητήρας με ιδιαίτερη έμφαση στην απόδοση ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, που έχει μείνει στην ιστορία για την μνημειώδη αξιοπιστία του.

Cupra Formentor VZ5

Το Formentor VZ5 είναι το πιο ισχυρό SUV της Cupra μέχρι σήμερα, με τον turbo πεντακύλινδρο κινητήρα των 2,5 λίτρων να αποδίδει 390 ίππους. Η παραγωγή περιορίζεται στις 7000 μονάδες, όλες με το τιμόνι αριστερά. Το βάθος της απόδοσης του 5κύλινδρου, ταιριάζει ιδιαίτερα με τον πληθωρικό χαρακτήρα του δυναμικού SUV της Cupra που κερδίζει τις εντυπώσεις με τη συμπεριφορά του στο δρόμο και την καλορυθμισμένη ανάρτηση. Είναι φυσικά, ο κινητήρας που με διαφορετικές ρυθμίσεις, βρίσκεται κάτω από το καπό και των Audi RS3 και TT.

Donkervoort D8 GTO-JD70

Το Donkervoort D8 GTO-JD70 βασίζεται στο κανονικό D8 GTO και κατασκευάστηκε για να γιορτάσει τα 70ά γενέθλια του Joop Donkervoort. Θα κατασκευαστούν μόνο 70 και ο κινητήρας των 2,5 λίτρων με 420 ίππους εδώ, προέρχεται από την Audi. Η υψηλή απόδοση του κινητήρα και το περιορισμένο βάρος των 680 κιλών, είναι ένας συνδυασμός που δημιουργεί προϋποθέσεις επιδόσεων αντίστοιχων με εκείνες των supercars. Φυσικά και απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή και ιδιαίτερη εμπειρία.

Audi RS2

Πιθανόν, από εδώ ξεκίνησαν όλα με τη χρήση των πεντακύλινδρων turbo σε επιβατικά αυτοκίνητα– και δη, οικογενειακά. Το RS2 ήταν ουσιαστικά ένα Audi 80 που κινούνταν από έναν πεντακύλινδρο 20βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,2 λίτρων, που είχε δεχτεί τις περιποιήσεις της Porsche και απέδιδε 311 ίππους. Η τετρακίνηση βοηθούσε να φτάνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα, που για την εποχή του, ήταν χρόνος «διαστημικός» μια και να μην ξεχνάμε πως «είμαστε» στο 1994.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τίτλοι τέλους για το Audi Q2
Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Cupra Born (+τιμές)
To Fiat Punto επιστρέφει ως SUV;