Η Ευρωπαϊκή κεντροδεξιά κατά της απαγόρευσης των κινητήρων βενζίνης και diesel – Τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία;
ΝΕΑΤα κεντροδεξιά κόμματα της Ευρώπης (και κατά προέκταση η Ν.Δ.), κατά των δραστικών απαγορεύσεων…
Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), η μεγαλύτερη πολιτική ομάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο οποίο ανήκει και το Κυβερνόν κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, ξεκίνησε εκστρατεία για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που εκπέμπουν CO2, η οποία έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ το 2035.
Σημειώστε πως η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να κινηθεί πιο γρήγορα από την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι από το 2030 θα απαγορευτεί η πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη χώρα μας, πέντε χρόνια νωρίτερα από το γενικό πλάνο της ΕΕ. Σαφώς και πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει από αυτά του 2000 και πλέον ο πρωθυπουργός καλείται να πάρει αποφάσεις για το αν θα κρατήσει την απαγόρευση σε πέντε χρόνια από τώρα, ή αν θα εναρμονιστεί στα σχέδια του ΕΛΚ.
WHAT CAR
Σύμφωνα με προσχέδιο θέσεων που αποκαλύπτει το Reuters, το ΕΛΚ προτείνει την αντιστροφή της απαγόρευσης, επιτρέποντας τη συνέχιση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βιοκαύσιμα και άλλα εναλλακτικά καύσιμα μετά το 2035.
Επιπλέον, το ΕΛΚ ζητά πολιτικές που να υποστηρίζουν τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και καλεί για πρόωρη αναθεώρηση της πολιτικής του 2035 το επόμενο έτος. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως απώλειες θέσεων εργασίας, ανταγωνισμό από την Κίνα και χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Το ΕΛΚ προτείνει επίσης την καθυστέρηση ή την ελάφρυνση των ορίων εκπομπών CO2 για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ απο τη νέα χρονιά, καθώς αυτοί αντιμετωπίζουν σημαντικά πρόστιμα για μη συμμόρφωση.
Παρά την αντίσταση της Ε.Ε. σε οποιαδήποτε αποδυνάμωση των κλιματικών μέτρων που έχει λάβει, οι πιέσεις και οι οικονομικές προκλήσεις έχουν ενταθεί, με μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, να σχεδιάζουν το κλείσιμο εργοστασίων ακόμα και στην Γερμανία.
Η πρόταση του ΕΛΚ για αναθεώρηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035 έχει προκαλέσει συζητήσεις εντός της ΕΕ, με ορισμένα κράτη μέλη να εκφράζουν ανησυχίες για τις επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και την ανταγωνιστικότητά της.
Η συζήτηση συνεχίζεται, με διάφορους παράγοντες να εξετάζουν τις οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προτεινόμενων αλλαγών.