Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Ο Νόρις νικητής και η McLaren πρωταθλήτρια

Ελλάδα 3:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Ο Νόρις νικητής και η McLaren πρωταθλήτρια

FORMULA 1

Ο Λάντο Νόρις απέφυγε τις κακοτοπιές στο Άμπου Ντάμπι, έλεγξε τον ρυθμό του αγώνα και πήρε την 4η φετινή του νίκη. Έτσι έδωσε το πρωτάθλημα κατασκευαστών στην McLaren έπειτα από 26 χρόνια!

Advertisement
Advertisement

Ο Νόρις έκανε την εκκίνηση που έπρεπε και μπήκε πρωτοπόρος στην πρώτη στροφή. Έτσι απέφυγε όλον τον… χαμό του πρώτου γύρου, θύματα του οποίου έπεσαν οι Φερστάπεν, Πιάστρι και Πέρεζ.

Στη συνέχεια ο Βρετανός οδήγησε σε ρυθμό στον οποίον δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν οι Ferrari ακόμη και έπειτα από τον επικό πρώτο γύρο του Λεκλέρ! Έτσι ο Νόρις πήρε μάλλον άνετα πρώτος την καρό σημαία για τέταρτη φορά φέτος, με την McLaren να κερδίζει τους κατασκευαστές για το 2024. Οι Σάινθ και Λεκλέρ συμπλήρωσαν το podium ενώ εξαιρετική ήταν και η τελευταία εμφάνιση με την Mercedes του 4ου τελικά Χάμιλτον.

Σύμφωνα με την Pirelli η ιδανική στρατηγική θα ήταν εκείνη της μίας στάσης με συνδυασμό μέσης και σκληρής γόμας. Και ήταν η μέση γόμα εκείνη που επιλέχθηκε από όλους τους οδηγούς πλην του Χάμιλτον ο οποίος προτίμησε την σκληρή.

Εκκίνηση

Advertisement
Advertisement

Η εκκίνηση ήταν δραματική. Ο Φερστάπεν ξεκίνησε καλύτερα από τον Σάινθ και επιτέθηκε στον Πιάστρι από την εσωτερική της στροφής 1. Αλλά ο Ολλανδός δεν υπολόγισε καλά και παρά το ότι ο Πιάστρι του είχε αφήσει χώρο, τον ακούμπησε βγάζοντας τον εκτός.

Και ο ίδιος ο Φερστάπεν έπεσε στο τέλος της κατάταξης. Αλλά δύο χιλιόμετρα παρακάτω, στο σικέιν των στροφών 6-7 ο Μπότας θα ακουμπούσε τον Πέρεζ ενώ ο Μάγκνουσεν προσπερνούσε και τους δύο. Ο Πέρεζ θα έκανε τετ-α-κε και θα εγκατέλειπε λίγα μέτρα παρακάτω.

Τα παραπάνω περιστατικά απέφεραν ποινές 10 δευτερολέπτων για τους Φερστάπεν και Μπότας. Την ίδια ποινή πήρε και ο Πιάστρι επειδή είχε ακουμπήσει την Williams του Κολαπίντο στο φρενάρισμα για την στροφή 1.

Advertisement

Μεγάλοι κερδισμένοι της εκκίνησης ήταν οι Γκασλί και Λεκλέρ. Ο Γάλλος είχε ανέβει τρίτος και κρατούσε -έστω και δύσκολα- τον Ράσελ πίσω του. Ο Λεκλέρ είχε κερδίσει 11 θέσεις μόνο στον πρώτο γύρο!

Η Ferrari στο παιχνίδι

Η άνοδος του Λεκλέρ δεν σταμάτησε, όμως, στον πρώτο γύρο. Έχοντας εξαίρετο ρυθμό με την μέση γόμα ο Μονεγάσκος είχε ανέβει στην 5η θέση μέχρι τον 15ο γύρο! Ο Λεκλέρ έκλεινε γρήγορα την διαφορά του από τον 4ο Ράσελ.

Advertisement

Από την άλλη η McLaren μπορεί να είχε την πρωτοπορία με τον Νόρις. Ωστόσο το δεύτερο μονοθέσιο της ήταν εκτός διεκδίκησης βαθμών. Ήδη στο πρώτο τέταρτο του αγώνα είχαν αρχίσει τα pit-stops. Οι Γκασλί, Χούλκενμπεργκ, Αλόνσο και Πιάστρι είχαν όλοι περάσει στην σκληρή γόμα.

Οι Νόρις, Σάινθ, Ράσελ, Λεκλέρ και Φερστάπεν είχαν τις πέντε πρώτες θέσεις. Αλλά δεν είχαν σταματήσει ακόμη και τα pit-stops θα έκριναν σε μεγάλο βαθμό το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Νόρις έλεγχε τον ρυθμό του αγώνα αλλά η Ferrari είχε δύο μονοθέσια στο top-5.

Η Ferrari φώναξε τον Λεκλέρ για αλλαγή ελαστικών στον 21ο γύρο. Με αυτόν τον τρόπο η ιταλική ομάδα ήλπιζε ο Μονεγάσκος να κάνει το undercut στον Ράσελ. Η Mercedes δεν απάντησε αμέσως και ο Βρετανός ενημέρωνε στην ενδοεπικοινωνία ότι μπορούσε να παρατείνει το πρώτο του stint.

Advertisement

Από την άλλη η Ferrari φώναξε στον 26ο γύρο και τον Σάινθ για την δική του αλλαγή σε σκληρά Pirelli. Σε αυτήν την περίπτωση η Mclaren αντέδρασε αμέσως, καλώντας τον Νόρις για pit-stop στον επόμενο γύρο. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Ράσελ.

Ο Νόρις ελέγχει τον αγώνα

Με τις στάσεις των πρωταγωνιστών να έχουν ολοκληρωθεί ο Νόρις ήταν πρώτος με τον Σάινθ δεύτερο. Αλλά ο Ισπανός δεν έχασε χρόνο και άρχισε αμέσως να ασκεί πίεση στον οδηγό της McLaren. Ο Λεκλέρ είχε καταφέρει να περάσει τους Ράσελ και Γκασλί με το εσπευσμένο του pit-stop.

Στα μισά του αγώνα ο Φερστάπεν έκανε κι εκείνος την αλλαγή σε σκληρά, εκτίοντας και την ποινή του. Αλλά ο Χάμιλτον παρέμενε στην πίστα με το αρχικό του σετ ελαστικών. Ο Βρετανός θα έμπαινε για πέρασμα στη μέση γόμα στον 35ο γύρο ενώ είχε προηγηθεί η σύγκρουση των Μπότας-Μάγκνουσεν η οποία δεν απέφερε, όμως, αυτοκίνητο ασφαλείας.

Απέμεναν 23 γύροι και η σειρά ήταν Νόρις, Σάινθ, Λεκλέρ, Ράσελ, Γκασλί, Χούλκενμπεργκ, Χάμιλτον και Φερεστάπεν. Εξ αυτών μόνο ο Χάμιλτον είχε την μέση γόμα έχοντας και το αντίστοιχο πλεονέκτημα ρυθμού. Ο Βρετανός ξεμπέρδεψε γρήγορα από τους Χούλκενμπεργκ και Γκασλί και πέρασε στην 5η θέση.

Εν τω μεταξύ ο Νόρις είχε ανεβάσει την διαφορά του από τον Σάινθ στα 5 δευτερόλεπτα με 13 γύρους να απομένουν. Οι δύο Ferrari ήταν πίσω του αλλά δεν μπορούσαν να τον απειλήσουν. Ο Νόρις και η McLaren είχαν τον έλεγχο του αγώνα.

Η κατάσταση στην κορυφή δεν άλλαξε μέχρι την καρό σημαία. Ο Νόρις κέρδισε και η Mclaren πήρε το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Οι Ferrari τερμάτισαν στο 2-3 ενώ ο Χάμιλτον κατάφερε να προσπεράσει τον Ράσελ στον τελευταίο γύρο από την εξωτερική της στροφής 9 για να πάρει την 4η θέση! «Η επόμενη χρονιά θα είναι και δική μου» δήλωσε ο Νόρις στην ενδοεπικοινωνία.