Οι νέες κάμερες της Αττικής και οι οδηγοί
MobilityΜέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχουν τοποθετηθεί 1.388 σύγχρονες κάμερες σε όλο το Λεκανοπέδιο, αλλά υπάρχουν απορίες.
Το νέο σύστημα παρακολούθησης και βεβαίωσης τροχαίων παραβάσεων που σχεδιάζει η κυβέρνηση, με πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στον τομέα της οδικής ασφάλειας.
WHAT CAR
Από το προσεχές καλοκαίρι, θα τεθούν σε λειτουργία 1.388 κάμερες, που θα τοποθετηθούν σε στρατηγικά σημεία σε όλη την Αττική και σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, ελέγχοντας και βεβαιώνοντας άμεσα τις τροχαίες παραβάσεις, ειδικότερα αυτές που βρίσκονται στην… κορυφή της επικινδυνότητας, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και η υπερβολική ταχύτητα.
Μέχρι, όμως, να λειτουργήσει στην πράξη το νέο σύστημα, οι πολίτες εκφράζουν εύλογες και πολύ συγκεκριμένες απορίες, που αφορούν στο κρίσιμο διαδικαστικό κομμάτι, ώστε να μην υπάρξουν άδικες ποινές, που φτάσουν έως την αφαίρεση διπλώματος και τις ποινικές κυρώσεις.
Παράδειγμα: Τις ώρες αιχμής, σε πολλούς κεντρικούς δρόμους της πόλης, η κίνηση ρυθμίζεται από τροχονόμους. Τι θα συμβεί, λοιπόν, εάν ο τροχονόμος δώσει εντολή για κίνηση, ενώ το φανάρι είναι κόκκινο;
Ο Κίμων Λογοθέτης είναι πρώην σύμβουλος οδικής ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής και ο άνθρωπος που σχεδίασε το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1, ξεκαθάρισε ότι «οι κάμερες είναι υπερσύγχρονες και στην περίπτωση που η κίνηση ρυθμίζεται από τροχονόμο, θα απενεργοποιούνται, για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα».
Επανέλαβε ότι η καταγραφή δεν προσβάλλει τα προσωπικά δεδομένα του οδηγού, καθώς οι κάμερες «χτυπούν» την πινακίδα με τον αριθμό κυκλοφορίας και τόνισε ότι υπηρεσιακά αυτοκίνητα, όπως ασθενοφόρα, περιπολικά ή συνοδευτικά υψηλών προσώπων, για να εξαιρεθούν από τον ΚΟΚ, θα πρέπει να ανάψουν το φάρο, σε μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο, τι άλλο λέει για την περίπτωση που ο παραβάτης οδηγός δεν είναι ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου: